Hoi, Weet iemand hoe ik Thijmen kan helpen leren terugdraaien? Wat is daar de "techniek" voor zeg maar? Heb echt geen idee hoe ze dat normaal voor elkaar krijgen Groetjes Rosa
Wij moesten Niels van het CB veel op z'n buik leggen en inderdaad.... Op een gegeven moment draaide hij ineens terug. Geen techniek dus, alleen veel geduld .
afwachten inderdaad.. Hier zat er een maand tussen.. Eerst vanaf de buik naar de rug. En dan was het brullen, want op je buik liggen is veel stoerder.. Een maandje later draaide hij zelf terug. Tussendoor hielpen we soms door een handje aan te bieden, zodat hij zichzelf kon omtrekken. Anders kwam hij net dat laatste randje niet over..
als ik haar op haar buik leg kan ze wel terug draaien(dat was voordat ze zelf van rug naar buik kon), als ze zelf al op haar buik is gerold draait ze niet terug. 1 keer is het gelukt omdat ze tegen de rand van de box lag. ze vind het ook wel een leuk spelletje, zij rolt om en als ze er zat van is gaat ze mopperen en rol ik haar terug. dan krijg ik zo'n brede glimlach
Het gekke is dat Anna het kon, maar het nu weer verleerd lijkt te zijn! Ze liet gewoon haar hoofd naar links of naar rechts zakken en haar lichaampje volgde dan vanzelf. Maar ik heb het haar nu al een maand ofzo niet zien doen... Ben bang dat ze niet meer weet hoe het moet! En van rug naar buik lukt alleen als ze met haar voetjes iets heeft om zich aan af te zetten (de spijlen van de box dus bijvoorbeeld).
je kan wel helpen met het te leren. op een matras op bed leg je een laken en dan leg je je kleintje op zijn buik erop en neemt de 2 hoeken van 1 kant vasten trekt dan heel erg stilletjes het leken naar 1 kant zodat hij op zijn rug terecht komt wel zijn ruggetje ondersteunen met je hand.
Mmm Nora kan dus ook wel van rug naar buik, maar niet terug. Dan gaat ze op den duur brullen of ze laat dr hoofdje rusten. Vind dit wel beetje eng trouwens voor de nacht... Ze slaapt in slaapzak, is het een goed idee om de onderkant van de slaapzak dan goed in te stoppen bij t voeteneind zodat ze niet kan draaien? Vertrikken ze dan juist niet door die slaapzak? Ik oefen wel trouwens met weer op de rug draaien en alleen per ongeluk lukt het Groetjes, Mili
Mamasu, als ze nog heel klein zijn is hun hoofd topzwaar en daardoor hoeven ze alleen hun hoofd opzij te doen en dan gaan ze. Eva kan wel terudraaien, maar doet het meestal gewoon niet. Ik heb ook geen idee hoe ze het doet, heb het maar een paar keer gezien.
Ik vind dat slaapzak instoppen ook een beetje eng. Ben bang dat ie daar in verstrikt raakt oid. Nou ja, hoop dat ie het vanzelf een keer doorkrijgt
Tja dames, die tijd moet je gewoon even door. Bij de een duurt het een week, bij de ander een maandje of soms wel twee. Niks aan te doen helaas!
maar ja t advies geven ze toch wel, slaapzak instoppen? de nacht zijn we goed doorgekomen hihi maar vond het wel ff spannend vanochtend hoor..hoe zou ze liggen toen ik ff ging spieken lag ze gewoon op dr rug
ymke kon ook al terugrollen bij 3 maanden ofzo, maar nu "kan" ze het ook niet meer. Alleen bij afduwen lukt het, maar veel te lomp zodat ze haar hoofd stoot
Bij Thijmen zit z'n ene arm in de weg. Hij duwt wel met z'n benen terug maar blijft met zijn bovenlijf liggen omdat z'n arm dan nog naast hem ligt (snappie? ).
Het terugrollen heeft Demi sinds vorige week zo'n beetje ontdekt. Heel blij ben ik er mee, scheelt heel wat loopjes haha
Robin draaide met net 4 maanden wel van haar rug naar haar buik, maar het heeft nog een dikke twee manden geduurd, voor ze door had hoe ze terug moest. Bij het CB zeiden ze dat we dat konden oefenen door als ze op hun buik liggen, bijv. hun linkerarm naar voren te doen en vervolgens hun rechterschouder/nek vast te pakken en een beetje het hoofdje te ondersteunen en ze zo om te rollen. Na een paar dagen oefenen had ze het door!
haha nou vanochtend lag mevrouw dus wel mooi half gedraaid met hoofd tegen de spijlen aan..ondanks de slaapzak. Ze wriemelt zich dus gewoon los...
gisteren deed ze het ineens! ze was met het pak billendoekjes aan het spelen op haar buik. en gooide hem te ver weg om zo te pakken, toen rolde ze zo terug op haar rug