Hallo, Aan iedereen die wil weten dat mijn dochtertje is geboren. Ze was zo mooi, ze is zo mooi. Bij haar geboorte had ze een glimlachje op haar gezicht. Geboren als engeltje op 2/6/2013, mijn lieve schat. Sorry schat, het had er veilig moeten zijn, de baarmoeder, je tweede mama. Waarom heb ik het niet gemerkt? Waarom heb ik de pijn misplaatst? Ik mis haar nog elke dag, het weten dat ze op komst was. Weten dat ze groeide, veilig bij mij, ik zou goed voor haar zorgen. Je grote zus mist je ook. Soms komt zij nog aan mijn buik voelen, ze vroeg mij gisteren waarom baby'tjes doodgaan. Ik wist eigenlijk niet goed wat zeggen, sommige baby'tjes veranderen in engeltjes alvorens ze geboren worden. Iedereen gaat dood, maar hoe leg je aan een kind uit dat baby's ook doodgaan? Vlinder was niet ziek, het lag aan mij. Bloedklonters, mocht in geen geval een ontsteking oplopen. Werd behandeld als blaasontsteking, het was een eierstokontsteking. Zondag was de pijn zo hevig, ze konden voor Vlinder niets meer doen. Alles was te laat. Vlinder, ik heb voor jou gebeden, ik heb voor jou gevochten, 10uur heb ik jou voelen leven. Jij wilde leven, de laatste echo, de laatste keer je hartslag horen, je hebt zo hard gestreden. Tijdens de 17 weken dat je bij ons was luisterde ik veel naar het liedje 'Als je slaapt', telkens kreeg ik de tranen in men ogen, ik wist dat ik je kon verliezen. De geny hamerde zo op haal die 25 weken! Het lied speelt een hele dag door men hoofd. Ik probeer me niet te laten gaan Vlinder. Elke dag een frisse douche, heb mijn ogen al wat geschmikt, ik hoop dat ik er goed uitzie, voor jou, kan je fier zijn op mama. Maar vanbinnen men lieveke, ik ga kapot. De tranen sluimeren, lopen langzaam langs mijn ogen. Overal zie ik vlinderkes, gisteren passeerde een Vlinder mijn pad, ik liep door de duinen en daar was er een. Het gaf me kracht, ik stond op het punt om mezelf iets aan te doen. Dat randje waar je moeilijk weg van raakt. Had mijn gsm in de hand maar wist niet wie te bellen. Wie verstaat zoiets in mijn zogenaamde vriendenkring? 's avonds laat kwam ik dan op deze site, eindelijk, hier kan ik mijn verhaal kwijt zonder vooroordelen, hierboven wisten ze dat het dit is wat ik nodig had. Mijn verhaal kunnen doen, mijn verdriet en woede van me afschrijven, en wie weet kan ik anderen helpen door hen dit te laten lezen? We staan er niet alleen voor, dat zie ik hier nu, het is oke om vreemde gedachten te hebben als je je kind hebt verloren. Het is oke om toch nog eens te kunnen lachen, het is oke om zin te hebben je tv stuk te gooien, het is allemaal oke, als het voor jou oke is. Men Vlindertje luister naar mijn hart, ik stuur jou liefde naar hierboven. Dikke zoen, Je mama xxxx
Erg veel sterkte met het verlies van jullie dochter. Er zullen inderdaad dagen zijn dat je niet weet wat je met het verdriet aan moet, maar er zullen ook weer goede dagen komen... pak het moment zoals het komt en geef je eraan over als je moet huilen, maar ook als je kunt lachen. Dikke knuffel!
Heel veel sterkte en kracht gewenst! Hoop dat je andere dochter je er weer bovenop kan trekken. Veel liefs
Heel veel sterkte! Het is ook gewoon zo vreselijk oneerlijk! En ja, hoe leg je dat uit aan je dochter... zoooo ontzettend moeilijk!
Dat de liefde voor je kind zo sterk kan zijn, het verdriet zo groot. Alles is vergeten, maak plaats voor jou en mij. Je bent zo volmaakt, mijn twee lieve schatten, als onze liefde even rusten mag zie je niet dat ik naar jou lach, als je slaapt.
Lieve mama van vlinder, Ik wil jou/jullie heel veel sterktebtoewensen met dit verlies. Liefs Hilde * mama van Sterre* 26 maart 2013 na 22+5
Bedankt allemaal voor jullie steun. Heb een nieuw onderwerp gestart, het verdriet word vaak onderschat en met de foto die ik heb geplaats wil ik iedereen een hart onder de riem steken bij hun groot verlies. Ik ben uit Belgie en hier vind ik geen steun, wij zijn meer gesloten hierover, het is een groot taboe. Bedankt aan allen van jullie xxxx
Verschrikkelijk dat je je dochtertje hebt verloren, je hebt het zo mooi geschreven, ik voel de bittere pijn, het heftige verdriet.. Vergeet niet dat Vlinder voor altijd bij je blijft.. niet lichamelijk, maar op alle andere manieren is zij er. Gefeliciteerd, helaas ook gecondoleerd, en enorm veel sterkte
wat heb je dit verdrietige verhaal, mooi verwoord! woorden schieten te kort heel, heel veel sterkte dikke knuf