Jullie hebben wel gelijk hoor, maar hier direct aan de kust zijn de wind en de windstoten af en toe behoorlijk heftig. Je wordt letterlijk vooruit geblazen. En dan morgen windkracht 10 met uitschieters naar 11.....en als ik dan vanmorgen de boom in de achtertuin tekeer zag gaan, dacht echt dat'ie het zou begeven. Tja voor een beetje regen ben ik niet bang, ook niet voor stortbuien, maar het gaat mij meer om die vreselijke windstoten en harde wind. Tja en als het daarbij dan ook nog stortregent... Overblijven heeft helaas geen zin, want ik moet de jongste om 12.00u zowiezo van de psz halen. naja ik kijk het morgen even aan, maar als de stortregen over de weg geblazen wordt en je je amper staande kan houden........
Ik zou het even afwachten, maar ik kan me je zorgen voorstellen. Als het echt orkaankracht is zou ik het risico van rondvliegende takken/dakpannen/whatever niet nemen.
Hier dus de verwachting voor mijn woonplaats voor morgen, begrijpen jullie mijn twijfel? En code violet is dus de hoogste code voor het zwaarste weer..... Waarschuwing vooraf vanwege storm/orkaan, waarschuwingsniveau violet mogelijk geldig van: maandag, 28. okt 2013, 07:01 uur geldig tot: dinsdag, 29. okt 2013, 07:00 uur geldig voor: alle hoogtes maandag zijn er verspreid zeer zware windstoten met orkaankracht mogelijk. Hierbij zijn er zeer zware windstoten met orkaankracht tussen 120 en 140 km/u, plaatselijk meer. De wind komt uit het zuidwesten. maandag avond en nacht verminderen windstoten.
snap je dilemma hoor. als de dakpannen in het rond vliegen morgen dan zou ik mijn kinderen thuis houden... als het zo gaat stormen als verwacht en als je aan de kust woont dan is het anders als het binnen land. zelf woon ik in delft en ook hier kan het gaan spoken. ben geboren in den helder pal aan zee. dan kan het echt woest zijn... ik bepaal morgen ochtend of de oudste naar school gaat. voor nu naar school. maar misschien thuis. hij moet via heel veel bomen en hoeft niet bewust door takken en bladeren die rond vliegen... jongste is ziek ze is zowieso.thuis.morgen.
Als kind vond ik het altijd wel cool die wind. Kan je lekker tegen aan hangen. Ik zou wel gewoon gaan. Op tijd weg gaan of eventueel je man vragen je oudste naar school te brengen en laten overblijven.
Ik snap je twijfel. Woon zelf in het midden van het land maar ben een aantal jaar geleden bijna omgewaaid. Ik zou morgenochtend even kijken hoe het is en als je twijfeld zou ik iig niet de jongste naar de psz doen en misscien zels gewoon thuis blijven. Succes morgen.
Hebben jullie zulke relaxte scholen waar je op de dag zelf nog kan aangeven dat je kind wil overblijven? Zowel op de school waar ik heb gezeten en de scholen waar m'n broertje heeft gezeten moest dat minstens een maand van tevoren.. Ik zou even afwachten hoe het er morgenochtend uitziet. Als het heftig is, dan is m'n kind maar een dag 'ziek' hoor, maargoed daar is bij mij ook nooit een probleem van gemaakt, dus misschien heb ik dat overgenomen.. Ik vind zoveel wind (wie weet wat er allemaal rondvliegt, dakpannen, dikke takken enz.) en regenbuien een stuk dreigender dan gladheid/sneeuw e.d., dus vind het ook absoluut niet 'doetjes van je kinderen maken'.
Die van mij zit op speciaal onderwijs, hiervoor moet ik morgen ook zo'n 4 km heen fietsen naar school, hierna zelf weer terug en in de middag weer hetzelfde.. ik twijfel ook behoorlijk als ik die verwachtingen zo zie
Hier op school kun je wel gewoon de dag zelf nog aangeven dat ze overblijven. Ik denk ook dat ik ze morgen over laat blijven.
Nou hier weet ik het ook nog niet hoor, met drie kleintjes op de bakfiets, met hele harde wind...ik kijk morgen, maar als het echt zo waait, ga ik niet (peuterspeelzaal). M'n bakfiets vangt best veel wind en lopen is geen optie. Ik zou morgenochtend kijken hoe het is en als je het niet aandurft gewoon niet. Zo'n gebeurt bijna nooit volgens mij.
woon ook aan de kust maar zie t al voor me kind niet naar school...(heey ze heeft morgen marge dag gaat naar opa) ik niet naar mijn werk.... mijn baas ziet me aankomen.............
Ts, waar woon je? Ik rij morgen met de auto van pak m beet Petten naar Egmond maar als ik het nieuws zo zie.. ik zou met kleine kinderen en geen auto ook even afwachten. Het begint vannacht al, bekijk het morgenvroeg gewoon nog een keer. Sterkte!
Extra kleding meenemen, voor het geval ze helemaal nat zijn geworden en voor een keer laten overblijven
Gewoon even afwachten hoe het morgen. Je kunt ook de school bellen wat zij adviseren, je bent daar tenslotte niet de enige
Die van de psz kun je thuishouden das niet verplicht...maar school ziet je aankomen...wie weet een spekgladde winter...
Wij zijn weleens eerder van school gehaald of afgebeld met storm. Dakpannen kunnen echt rondvliegen aam de kust!