Morgen zware storm verwacht, kinderen naar school...

Discussie in 'De lounge' gestart door mutsie79, 27 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Nou, heb ze naar school gebracht en het was goed te doen lopend. Alleen denk ik wel dat ik op tijd nu weer terug ben, want de wind neemt verder toe. De windstoten worden nu behoorlijk! De grote boom in de achtertuin staat te wiegen met zijn stam....hoop dat'ie overeind blijft...
    overblijven van dochter ging helaas niet, want dat was per begin dit schooljaar verandert, met inschrijfformulieren en pasjes enzo......en aangezien ze verder nooit overblijft is dit toen langs me heen gegaan...maarja, ze zitten nu droog en uit de wind;).

2. carebear

carebear Niet meer actief

Je kan ze altijd vanmiddag na de lunch nog thuis houden als het erger word?

3. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Ja, daar zat ik ook aan te denken. Moet natuurlijk eerst zelf vanmiddag er doorheen om ze op te halen, dan met ze teruglopen en dan kan ik gelijk peilen of het te doen is en anders ga ik niet weer om 13.00u met ze er doorheen en blijven ze maar binnen.

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Ben er net doorheen gekomen. School is gelukkig alleen oversteken en ik ben er maar het kdv is iets verder. Als de oudste om 1515 klaar us gaat hij vandaag maar niet naar de bso. De jongste haal ik eerder op en dan gewoon naar huis. Ben vandaag gelukkig vrij.

Begint hier nu ook aardig te stormen zeg. Wauwwww en ik moet nog de grote boodschappen halen. Eerst maar de speelgoedjes uit de tuin naar binnen halen

5. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    883
    113
    Noord Holland
    hier begint t ook aardig te spoken. deuren klapperen zelfs binnens huis :$ woon 10 km uit de kust maar midden tussen de kolenvelden dus ook geen rij huizen die de wind een beetje opvangen;)

hier ga ik sowieso niet lopend. veel te bang dat we geraakt worden door rondvliegende dakpannen oid:)

iig iedereen die er nog uit moet. be carefull

6. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Mijn vriend moet werken, zandwinningsinstallatie in open vlakte nabij het ijsselmeer... doodeng vind ik het, hij belde net dat het niet goed ging. Hopelijk bedenkt de werkgever ook dat het verstandiger is de boel stil te leggen. Je moet er toch niet aan denken dat er iets losschiet aan zo'n 15-meter-hoge installatie. Ik hoop dat hij straks belt dat hij naar huis komt...

7. tuc

tuc Niet meer actief

Wat reageren er een paar aangebrand zeg!! Niemand zegt dat je maar gewoon lekker op de fiets moet gaan maar dan zul je ander vervoer moeten proberen te regelen en niet gelijk gaan piepen dat niks kan. Zolang de school open is zul je moeten gaan en ik vind ziekmelden wel heel makkelijk, dan kun je overal wel voor ziek gaan melden.

8. knap

knap Niet meer actief

Nou mijn zoon is lopend naar school hoor maar ben blij als hij straks weer veilig thuis is.

Als ik nu mijn raam uit kijk zie ik alleen maar hele hoge bomen die veeeeeeeeeeeeeel wind vangen. dus zo gek is de angst niet.

En dan maar aangebrand reageren.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Pfff heftig zeg nu...niet normaal

Ik ga zo mijn zoon van de psz ophalen met de auto...terwijl we er nog geen 5 minuten vandaan wonen.

Maar dat kind waait weg ben ik bang

En als het moet haal ik mijn andere kind ook met de auto...terwijl dat eigenlijk niet mag zo dichtbij...maar ik vind het echt te heftig zo.

10. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Voor sneeuw/sneeuwbuien, stortregen blijf ik echt niet thuis en gaan ze gewoon naar school.
    Ik vind dit anders, zware extreme wind en windstoten die je amper overeind houden en kans op rondvliegende dingen die je kunnen raken en dan met 2 kleine kinderen......
    Maarja, hier direct aan de kust, woon op 1km van de zee, is het heftig hoor. Er waren inderdaad hier ouders die hun kind thuis hebben gehouden en als ik nu naar buiten kijk vind ik het niet raar.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De wind vind ik persoonlijk niet gevaarlijk, wel de grote hoeveelheid taken die rond vliegen. Ik ben al aardig was afgezette wegen tegen gekomen vanochtend toen ik naar het ziekenhuis (controle) reed. Aan de kust zijn gelukkig weer wat minder boompjes te vinden ;)

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Het is code rood mblijf in huis is het advies

13. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Nee, in de duinen zul je niet veel bomen vinden, maar hier gewoon in de bebouwde kom (ook 1km van het strand) hebben we ook bomen hoor haha;).
    Hele rijen bomen, hoge bomen, grote bomen, dikke bomen, dunne bomen, kleine bomen enz.
    Ook wegen met rijen bomen ernaast zijn ons niet vreemd;)...

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

:D :D :D

Ik kan melden.. Het oostDUINsepark in den haag staat vol bomen
    En behalve wat kleine takken zit het meeste er nog wel aan geloof ik.

Op het Haagse station is het drama groter...
    Er rijden nauwelijks nog treinen.
    Hoop voor iedereen dat het tegen de spits weer enigszins is opgelost anders wordt het daar nog heel druk zo rond een uur of 5.

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    al een dode..... in engeland 3, nog nooit eerder heeft het in oktober zo hard gestormd, op vlieland windkracht 12.... de storm heeft een gemiddelde van windkracht 11... met daarbij hele harde rukwinden die het gevaarlijk maakten......

vind het trouwens raar dat de school van ts zich in zo'n situatie wat flexibeler opstelt en kinderen zonder pas ook over laat blijven...

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    #96 evelien69, 28 okt 2013
    Laatst bewerkt: 28 okt 2013
    tja en hoe kan het dat die takken rondvliegen????:(;):)

17. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hier stormt het trouwens niet, alleen een stevige wint en regenbuien.....hier hadden ze dus gewoon naar school gekunt, maar de bofkonten hebben een studiedag!

18. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier is iedereen vanmiddag vrij. Wegen richting school zijn afgezet ivm de omgevallen bomen.

20. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Heb er behoorlijk spijt van dat ik die van mij naar school heb gebracht vanmorgen... behoorlijk eind fietsen!
    Vanmorgen al erg veel wind, maar was te doen... nu veel erger...
    weg ook nog eens afgezet ivm rondvliegende delen van het dak van een gebouw daar langs de grote weg waar ik langs moet ;)

Deel Deze Pagina