Tja Siem werd vanochtend wakker met een stemgeluid alsof hij een week lang Carnaval had gevierd, echt heel zielig. Hij is wel iets hangeriger dan normaal en kan soms zachtjes zielig huilen. Hij is al een week wat pieperig met ademhalen en heb al een inhalator , eentje voor meer lucht en de andere ontstekingremmend. Beiden lijken erg weinig te doen. Ook een speciale neusspray die je niet te lang mag gebruiken dus daar ben ik na een paar dagen mee gestopt. Ik weet niet goed wat ik kan doen tegen die heesheid die ongetwijfeld pijn moet doen. We hebben al stukjes waterijs geprobeerd maar dat vind hij na 2 stukjes niet fijn meer, huilen en uitspugen. Zo weinig mogelijk melkproducten i.v.m. slijmvorming en veel water drinken. Hij doet nu zijn best om in slaap te komen , ben benieuwd, hij is wel een erg goede slaper, slaapt echt elke nacht goed in en met een uitzondering daargelaten slaapt hij altijd door.
Hoi nicolioo, wij gaven bij keelpijn gewoon paracetamol en kinderhoestdrank. Vond ze wel lekker en gaf dus ook wat troost. Als je het idee hebt dat hij benauwd is (dat zie je aan de "intrekkingen" bij kuiltje van de keel en net onder het borstbeen) moet je gewoon de HAP bellen hoor. Beterschap!
Hier laatst ook een hees en erg verkouden kindje gehad is niet zo heel veel aan te doen behalve veel koud drinken geven (vond ze hier wel fijn! ), paracetamol en idd als je het niet vertrouwd: naar de HAP! Beterschap!
Het hees zijn, kan ook komen door de puffers. als hij er verder geen last van heeft, verder niks aan doen Anders kan je voor de keel thijmsiroop halen, en een keertje extra bij de ha langs kan nooit kwaad
Dank voor jullie reacties! Ik ga morgen maar thijmsiroop halen en kijken of dat werkt, en natuurlijk dat koue water blijven geven. Ik geef nu alleen nog een pufje als ik denk dat hij echt benauwd is. Maandag maar proberen of ik naar de ha kan en dan een doorverwijzing vragen naar de kinderarts omdat dit al echt de 4e keer is dat hij zo piept en zwaar verkouden is. Het is echt een piep op z'n longen wat duidt op een reactie ergens op en niet op een verkoudheid, zit geen slijm. Maar een keer helemaal binnenstebuiten laten keren kan geen kwaad denk ik.