zwanger worden na de prikpil,wie heeft nog meer ervaring?

Discussion in 'Zwanger worden' started by ladydi, Dec 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ladydi

ladydi Lid

Dec 27, 2008
    11
    0
    0
    arnhem
    hallo, ik zou me even voorstellen ik ben malissa.
    wij hebben sins een paar weken een kinderwens.
    nou moet ik 24 februari 2009 voor mijn nieuwe prik, en dat doe ik dus niet.
    Ik heb op veel forums gelezen,en tot mijn schrik las ik dat het wel 6/18 mnd kan duren voor je weer vruchtbaar ben.Mijn huisarts heeft mij dat niet verteld toen hij mij de prikpil aanbood.
    Ik heb ook op een paar forums gelezen dat vrouwen,wel snel zwanger zijn geworden na het gebruik van de prikpil,maar dat zijn er niet veel.
    Ik ben al wel begonnen met foliumzuur,en slik ook vitamine.
    ik heb ook gelezen dat als je met de prikpil stopt,en even overgaat op een lichte pil dat,dat je ongi ook op gang kan helpen, hebben hier meer mensen ervaring mee?
    nu ik weet dat we graag voor een kindje willen gaan, krijg ik het niet uit mijn hoofd.
    ik heb vorige week wel een paar dagen,lichtelijk bloed verloren,maar mijn prikpil is nog niet uitgewerkt, ik heb de prikpil nu twee jaar,en heb nog nooit bloed verloren..

wie kan mij wat informatie geven?
    Liefs Malissa

2. ladydi

ladydi Lid

Dec 27, 2008
    11
    0
    0
    arnhem

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    mijn huisarts gaf wel aan dat ik beter niet aan de prikpil kon beginnen omdat het dan langer duurt voordat je zwanger zou raken.... ook op verschillende sites op internet staat dat het over het algemeen langer duurt maar dat dat niet persé hoeft....
    maar ja die kans heb je natuurlijk met de gewone pil ook....

Ik heb er verder geen ervaring mee maar Ik wil je even heel veel succes wensen en hoop dat je snel zwanger bent!

4. ladydi

ladydi Lid

Dec 27, 2008
    11
    0
    0
    arnhem
    ja moet idd maar afwachten, hoop dat er nog vrouwen reageren die andere ervaringen hebben.
    bedankt voor je reactie

5. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Hoi hoi Ik had de prikpil ook dikke 2 jaar laten spuiten
    Kwam door ziekte van crohn...
    Wat nou zo jammer is dat ik slecht nieuws heb...
    Na die 2 jaar spuiten kreeg ik pas na 9 maand weer een ongi,maar dan nog 5 maand om een eisprong te krijgen...
    In totaal 14 maand verpest door de prikpil...
    Ik denk echt dat je nog een hele lange weg hebt te gaan meid...

*knuffie Puzz*

6. ladydi

ladydi Lid

Dec 27, 2008
    11
    0
    0
    arnhem
    ja daar ben ik ook bang voor, ik probeer er steeds niet aan te denken,maar wil nog niet echt zo lukken.
    ik wacht eerst wel af na dat mijn prikpil is uitgewerkt(24 febr-09)
    ik heb ook gelezen dat je ook zwanger kan raken zonder dat je ongi word, na het stoppen van de prikpil, ik weet niet of dat waar is,en of het wel goed is voor het baby.Ik moet maar gewoon afwachten,ik slik wel al foliumzuur want,heb ook gelezen dat dat de vruchtbaarheid ook kan versnellen.

7. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik denk niet dat je zoveel moet lezen,want foliumzuur "versneld" vruchtbaarheid helemaal niet...
    En tja zwanger raken zonder dat je een ongi krijgt...
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit,maar echt ga er 100% niet vanuit!
    Het is het beste dat je eerst je ongi weer krijgt,daarna gaan testen met ovulatie testen
    Ik was net als jou en wou alles weten,daardoor werd ik schijnzwanger terwijl ik nog in de ont(prik)pil fase zat...
    Het is makkelijker gezegt dan gedaan,maar echt ga niet meer op deze forums/sites kijken,zoek niks meer op
    Ga deze periode "uitzingen" want je schiet er niks mee op...

8. ladydi

ladydi Lid

Dec 27, 2008
    11
    0
    0
    arnhem
    je hebt helemaal gelijk, ik weet dat ik dat moet doen, anders ben ik er te veel mee bezig.
    Bedankt

9. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik heb de prikpil ook gebruikt.
    ik had voorheen het 2 jaar gebruikt en voor mijn zwangerschap 2 of 3 prikken gehad.
    juni of juli 2007 heb ik mijn laatste prik gehad.
    jan 2008 1 menstruatie.
    daarna lag mijn cyclus helemaal stil. deed helemaal niets meer.
    en in juli 2008 teste ik positief.
    zonder nog een menstruatie te hebben gehad na die van januari.

10. ladydi

ladydi Lid

Dec 27, 2008
    11
    0
    0
    arnhem
    oke, dus dat is wel snel

11. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ik wil je ook niet ontmoedigen, maar bij mij heeft het heel lang geduurt. Ik heb ook de prikpil gebruikt, ik ben in maart 2006 gestopt en na een jaar is mijn menstruatie opgewekt met medicijnen.
    Ik ben in totaal 2,5 jaar "bezig" geweest...
    Moet heel eerlijk zeggen dat mijn vorige partner geen goede kwaliteit zaad had (gelukkig achteraf). Met mijn huidige vriend was het in 3 rondes raak!
    Bereid je voor op een lange tijd :cry:

Share This Page