Vraagje over weer beginnen met de pil

Discussion in 'Anticonceptie' started by Beeps, Aug 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben vorig jaar gestopt met de pil, zwanger geraakt, bevallen en nu na 7 maanden borstvoeding te hebben gegeven ben ik onlangs gestopt.

Tijd dus om weer met de pil te beginnen! maar hoe doe ik dat (ik ben ooit begonnen 15 jr geleden dus dat weet ik niet meer)

Ik ben nu ongesteld, begin ik dan met de eerste pil als deze ongesteldheid voorbij is? Of moet ik op een ander moment in de cyclus beginnen, alhoewel daar geen touw aan vast te knopen is want tijdens mijn hele bv periode ben ik maar 2 x ongesteld geweest..

Hoor het graag van jullie!

Groetjes,
    Bianca

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,552
    527
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee je moet juist beginnen op de eerste dag van je ongi. Dan ben je meteen beschermd. Begin je later in je ongi periode, dan ben je sowieso de eerste strip niet beschermd.

Maar als het goed is staat er ook wel in de gebruiksaanwijzing/bijsluiter wanneer je moet beginnen.

3. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Shit!

nou afwachten dan maar wanneer de volgende ongesteldheid zich aandient..

dank je wel!

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,255
    6,153
    113
    je kan ook nu wel beginnen, maar dan moet je nog wel aanvullende anticonceptie gebruiken als je niet zwanger wilt raken.

5. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

Jan 16, 2010
    1,459
    0
    0
    idd heb ik ook zo gedaan. En gewacht tot ik 1 goede cyclus had gehad. Dus strip opgemaakt, netjes ongesteld geworden en toen weer aan nieuwe strip begonnen. En in die tijd alles veilig gedaan en daarna pas zonder condoom.

6. mamavane

mamavane Bekend lid

Jan 27, 2011
    687
    21
    18
    Heb toevallig net bij de apotheek weer de pil gehaald en het daar nog even gevraagd of het uitmaakt als je niet op de 1e dag van je menstruatie begint, maar op een ander tijdstip.
    Ze zei dat dat verder niet uitmaakt, maar dat je dan niet direct beschermd bent en in ieder geval 7 dagen aanvullende anticonceptie moet gebruiken.

7. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,277
    2,978
    113
    Verplaatst naar Anticonceptie.

8. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ok super, bedankt voor alle informatie. Dan ga ik gewoon beginnen en dan nog maar even met extra bescherming.. zijn we nou toch ook al wel weer aan gewend hihi!

bedankt dames

Share This Page