Wat denken jullie hiervan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 4 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik ben nu 15 weken zwanger. Ik voel me goed, ik voel eigenlijk niets.
    Mijn buik groeit ook nog niet, je ziet het niet, alleen als ik zonder kleren voor de spiegel sta zie je iets. Maar echt mini nog!

Ik voel me gewoon erg onzeker, ik heb nu 3 echo's gehad. 1 al heel vroeg omdat ik totaal niet wist hoe ver ik was, 1 met 10 weken en 1 met 12 weken.

Nu ben ik aan het denken om met 17 weken een pretecho te laten maken (voor mijn eigen gerustheid). Ik weet dat veel mensen in mijn omgeving die ook zwanger zijn, dit belachelijk vinden. Hun zijn zelf helemaal niet bang en onzeker en ik dus wel heel erg. Hun hebben ook allemaal een buikje en voelen al leven en ik nog niet (we zijn bijna allemaal even ver). Ik hoef ook pas over 4 weken naar de verloskundige.

Wat vinden jullie hiervan? Is dit belachelijk?

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

tuurlijk is dat niet belachelijk! als je het geld er voor hebt moet je het zeker doen. ik weet wel waar het vandaan komt dat men dat belachelijk vind, hoe verder je bent hoe mooier de echo zal zijn. maarja als je geld zat hebtkun je zoveel echos doen als je wilt
    je eigen gerustheid is het allerbelangrijkste.

Ik kan je een ding vertellen. iedereen is onzeker en de weken duren enorm lang als je toeleeft naar een echo.
    maar doe wat jij wilt en laat je vooral niks aanpraten.

3. Niet meer actief

nou geld zat :D

Ik heb het geld er in elk geval voor over om gerust gesteld te worden.
    Soms is het bij mij gewoon echt erg en haal ik me allemaal enge dingen in mijn hoofd. Komt denk ik ook omdat mijn buik gewoon niet groeit. En we zitten met 4 meiden in een groep die allemaal zwanger zijn en iedere zwangerschap is natuurlijk anders. Maar je krijgt toch commentaar van: jij hebt ook geen buik, en dan hoor je enge verhalen van iedereen van: ik ken iemand die ook geen buik had en daar ging dit en dit mis...!
    Ja hallo daar zit ik niet op te wachten.
    Maar toch trek je je dat aan.

Als mijn buik begint te groeien en je wat leven voelt kan ik me voorstellen dat je je niet meer zoveel zorgen maakt.

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik vind het helemaal niet belachelijk hoor! Wij hadden ook met 17wk&6dg een pretecho laten maken. Dit omdat we gewoon erg nieuwsgierig waren naar het geslacht en ik ook een beetje onzeker was. Ik had toen ook nog helemaal geen echt buikje!

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

nou geloof me ik heb een buik als een basketbal en maak me ook zorgen hoor, denk dat dat nooit helemaal weg gaat.
    ik weet niet of je een boek leest of al hebt gelezen maar daar staan ook dingen in als vergelijk nooit jouw buik met die van anderen. mijn buik was rond de 17 weken wel zichtbaar ineens uit het niets
    en met 15 weken gaat een zwangerschap echt niet meer vaak mis.

nogmaals als je jezelf gerust wil stellen moet je dat vooral doen!
    ennuh geen enkele zwangerschap is hetzelfde

een 3D echo is ook leuk, en zeker als je die herhaalt rond de 28 weken
    ik heb er een laten maken toen ik 25 weken was. staat in mijn album

6. Anz

Anz Actief lid

21 dec 2006
    288
    0
    0
    Den Haag
    Doen!

7. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik vind er niks belachelijks aan! Maar heel eerlijk: ik zou de verloskundige bellen dat je je zorgen maakt en dat je even langs wilt komen om naar het hartje te luisteren.

Maar als je er geld voor over hebt: echo's zijn super leuk!

Belachelijk? Nou nee! Doen wat je gevoel je zegt!

8. Niet meer actief

Die zorgen heeft iedereen denk ik wel. MAar goed, je moet natuurlijk een reden hebben voor jezelf om die pretecho nu al te willen doen hè haha..

Ik ben nu 38 weken en ik twijfel zelfs weleens, ondanks dat ik het niet alleen voel bewegen, maar ook zie bewegen.

DIe zorgen blijven..

9. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Rond de 20 weken krijg je een screeningsecho, dus ik zou idd afwegen of ik het zo belangrijk zou vinden om met 17 weken een echo te hebben. Je wordt dan misschien even gerustgesteld, maar een week later heb je misschien weer hetzelfde. Die onzekerheid blijft eigenlijk altijd wel. Ik had dat ook. Zelfs hoogzwanger twijfelde ik wel eens.
    Ik zou er eens met verloskundige over praten. Die kan je vast nog beter geruststellen.
    Enne met 15 weken hoef je echt geen buikje te hebben hoor. Ik ken iemand die had het zelfs op het laatst nog amper en die is bevallen van een kerngezonde zoon.
    Maak je maar niet te ongerust (makkelijk praten heb ik he).
    En als jij je goed voelt bij zo'n echo, en die andere dingen werken niet voor je, dan doe je het toch lekker. Als laat je er elke week een maken, dat gaat niemand wat aan.
    Nog even over dat leven voelen... zeker bij een eerste zwangerschap is dat pas ongeveer rond de 18-20 weken.

Deel Deze Pagina