Iemand bekend met "road block" spel voor kids?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door vruchtje24, 14 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik ben benieuwd hoe jullie ervaring hiermee is en of het leuk is voor een kind van 5,5 jaar?

gr vruchtje

2. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Mijn dochter van 4 speelt hier graag mee en mijn zoon van 9 ook! Uiteraard moet ik mijn dochter nog veel helpen en kan zoonlief het heel goed zelf, maar hier dus twee fans!

Overigens hebben we wel meer van Smartgames, maar vinden ze deze toch het leukst!

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Oké dank je. Hier heb ik iets aan al zal het natuurlijk ook per kind verschillend blijven:)

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Roadblock is denk ik vrij pittig. Ik zou eerder Rush Hour Junior adviseren. Als je zoontje er van houdt om dingen te bouwen, zou je ook naar Castle Logix en Camelot Junior kunnen kijken.

Iets makkelijker, mochten deze te pittig te blijken zijn, zijn Noah's Ark en ColourCode aanraders. Deze lopen ook op in moeilijkheidsgraad, maar beginnen vrij makkelijk waardoor je kind aan het begin wel lekker wat succeservaringen ervaringen opdoet. Dat helpt vaak wel om ook bij de moeilijkere levels door te zetten.

5. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    wat een leuke spellen! Er gaat er 1 op het verlanglijstje!

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Dank je tuppp voor de tips:)

7. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    haha, vannacht colourcode online gespeeld. Wat leuk!

8. Deliana

Deliana Niet meer actief

Er is ook een (gratis, maar niet alle niveaus) versie als app te verkrijgen. Misschien leuk om hem even zelf uit te proberen.

Ik hem hem op de ipad staan en ben het eens met Tupp: best lastig. Met sommige niveaus had ik echt heel veel moeite :D

9. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Mijn zoon van 7 vindt het een leuk spel. Is inderdaad wel nog vrij pittig dus wellicht kun je wat met de tips van Tupp.

10. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Mijn dochter heeft die van Noah's ark, maar daar vind ze niet zo veel aan. Ze is daar telkens erg snel op uit gekeken. Hij is ook wat kleiner, dus wel heel makkelijk om onderweg mee te nemen.

Maar goed, dat zal inderdaad per kind verschillen. Ze is echt een fervent puzzelaar, en vindt Road Block het leukst om te doen.

11. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Is een leuk spel, maar inderdaad best wel pittig. Misschien best nog iets makkelijker zoals voorgesteld. En anders een beetje helpen.

12. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is 5,5 en speelt het zelf. Ligt helemaal aan het kind denk ik.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er is van roadblock trouwens een gratis versie voor op tablet / telefoon. Een app met een paar levels van elk niveau. Je zou het dus gewoon eens uit kunnen proberen. Hoewel, wel een risico: bij de digitale versie gaan de sirenes en zwaailichten aan bij de juiste oplossing. Die van mij zou het prompt niet meer 'analoog' willen spelen. Zit geen licht en geluid bij. ;)

Op deze site Speel SmartGames Online | Online puzzels en denkspellen kun je een flink aantal andere spellen gratis uitproberen, wel een beperkt aantal levels. Als je je registreert kun je zelfs (ik meen 24 uur) alle spellen volledig spelen.

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zijn toch geen denk-/logica-/puzzel-spellen?;)

Deel Deze Pagina