Ik ben benieuwd hoe jullie ervaring hiermee is en of het leuk is voor een kind van 5,5 jaar? gr vruchtje
Mijn dochter van 4 speelt hier graag mee en mijn zoon van 9 ook! Uiteraard moet ik mijn dochter nog veel helpen en kan zoonlief het heel goed zelf, maar hier dus twee fans! Overigens hebben we wel meer van Smartgames, maar vinden ze deze toch het leukst!
Roadblock is denk ik vrij pittig. Ik zou eerder Rush Hour Junior adviseren. Als je zoontje er van houdt om dingen te bouwen, zou je ook naar Castle Logix en Camelot Junior kunnen kijken. Iets makkelijker, mochten deze te pittig te blijken zijn, zijn Noah's Ark en ColourCode aanraders. Deze lopen ook op in moeilijkheidsgraad, maar beginnen vrij makkelijk waardoor je kind aan het begin wel lekker wat succeservaringen ervaringen opdoet. Dat helpt vaak wel om ook bij de moeilijkere levels door te zetten.
Er is ook een (gratis, maar niet alle niveaus) versie als app te verkrijgen. Misschien leuk om hem even zelf uit te proberen. Ik hem hem op de ipad staan en ben het eens met Tupp: best lastig. Met sommige niveaus had ik echt heel veel moeite
Mijn zoon van 7 vindt het een leuk spel. Is inderdaad wel nog vrij pittig dus wellicht kun je wat met de tips van Tupp.
Mijn dochter heeft die van Noah's ark, maar daar vind ze niet zo veel aan. Ze is daar telkens erg snel op uit gekeken. Hij is ook wat kleiner, dus wel heel makkelijk om onderweg mee te nemen. Maar goed, dat zal inderdaad per kind verschillen. Ze is echt een fervent puzzelaar, en vindt Road Block het leukst om te doen.
Is een leuk spel, maar inderdaad best wel pittig. Misschien best nog iets makkelijker zoals voorgesteld. En anders een beetje helpen.
Er is van roadblock trouwens een gratis versie voor op tablet / telefoon. Een app met een paar levels van elk niveau. Je zou het dus gewoon eens uit kunnen proberen. Hoewel, wel een risico: bij de digitale versie gaan de sirenes en zwaailichten aan bij de juiste oplossing. Die van mij zou het prompt niet meer 'analoog' willen spelen. Zit geen licht en geluid bij. Op deze site Speel SmartGames Online | Online puzzels en denkspellen kun je een flink aantal andere spellen gratis uitproberen, wel een beperkt aantal levels. Als je je registreert kun je zelfs (ik meen 24 uur) alle spellen volledig spelen.