Hi Er was al een topic over maar deze is helaas al gesloten. Ik ben gister bij de gyn geweest. Mijn buik is te onrustig, en de harde buiken komen te regelmatig. Dus nu moet ik aan de utrogestan (vaginaal) Dit om een eventuele vroeggeboorte tegen voorkomen. Ik vraag me eigenlijk af of het helpt om de harde buiken tegen te gaan ? Baarmoederhals was gelukkig keurig( 4cm) . Ik hoor er wel positieve verhalen over. Hoe ervaren jullie die tabletten ?
Ik heb ze vanaf de 21e tm de 36e week gebruikt. Had een hele onrustige buik (gemiddeld 2 harde buiken per half uur) vanaf week 14, maar eerlijk gezegd merkte ik geen verschil. Met 36 weken ging mijn cerclage eruit en stopte ik met de utrogestan en het leek toen wel alsof mijn buik juist rustiger werd!
Maar je bent toch wel verder gekomen in de zwangerschap? Ik heb het gisteravond voor het eerst gebruikt dus ik kan nog niet zeggen of het werkt. Ik merk er nog niets van. Vanochtend urine op kweek laten zetten in het ziekenhuis en toch maar een antibiotica kuur gekregen uit voorzorg
Het houdt de baarmoeder rustig(er) inderdaad. Ik krijg van week 16 t/m 36 de injecties (nog 2 te gaan!). Je zou zelf ook nog magnesium erbij kunnen slikken. Gelukkig is je baarmoederhals nog mooi lang
Bij mij hielp de utro bij alle zwangerschappen. Ik had ook vaak last van harde buiken en ik had kans op vroeggeboortes. Alle keren mooi op tijd bevallen
Bedankt voor de reacties. Ik heb het gevoel dat mijn buik onrustiger wordt. Continu ook een drukken gevoel.alsof ik moet poepen.. pff . En ben zo licht in mijn hoofd als wat Hopelijk zijn het maar bijwerkingen.....
Klopt, maar ik had ook een cerclage. De vraag was of de utrogestan de buik rustiger maakte...en ik hadden bij mij de indruk van niet.
Ik had het nog nagevraagd aan de gyn. En inderdaad werkt het niet voor de harde buiken maar juist alleen voor de baarmoederhals. Ff nog een update. baarmoederhals zit nu op 3 cm (in 1.5 week 1cm kleiner) En de harde buiken komen nog steeds te veel. Elke 5 a 10 minuten. Afgelopen zondagochtend in het ziekenhuis gelegen. Tijdens een harde buik meet de baarmoederhals op 2.6. Net op de grens. Pfff hopelijk herhaald het zich niet net als 2 jaar geleden. Dus nu afwachten op de meting van volgende week.
Hi Ik ben gister weer thuis gekomen na een week in het ziekenhuis opgenomen te zijn geweest. baarmoederhals was 2.5 cm en 2 cm ontsluiting. Heb dus longrijping en weeënremmers gekregen. Harde buiken om 3-5 min.. Met ontslag baarmoederhals 15mm en nog steeds 2 cm ontsluiting. Gelukkig de 32 weken gehaald. Nu dus maar afwachten en hopen dat ze toch nog ff blijft zitten
Nou vandaag weer controle gehad. Cervix nu 0.6 cm en flink wat funneling.... ontsluiting had ik al 1-2 cm..