Reactie op mijn eerder geplaatste topic...

Discussie in 'De lounge' gestart door Elleke, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hallo allemaal! Een poos geleden heb ik een topic geplaatst over of ik maagzuur zou kunnen hebben, maar dan zonder zure oprisperingen.
    Het lijkt er inderdaad op dat, zoals velen van jullie zeiden, ik maagzuur heb zonder zure oprisperingen. Alleen, nu is mijn vraag: kun je echt de hele dag door maagzuur hebben? Ik heb dat namelijk, dus niet alleen nadat ik wat heb gegeten, maar de hele dag door heb ik opboeren, pijn achter m'n borstbeen en vlagen van misselijkheid.. Ik heb nu een medicijn van A. Vogel voor maagzuur, daar ben ik net mee begonnen, hopelijk dat dat helpt. Maar 'k ben benieuwd of dit inderdaad kan, of je de hele dag maagzuur kan hebben.. En is dit niet erg voor je slokdarm? Bedankt voor jullie reacties alvast! :)

2. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    #2 Mammietammie, 25 okt 2012
    Laatst bewerkt: 25 okt 2012
    Volgens mij is het wel mogelijk om het de hele dag te hebben, bijv als de afsluiting tussen slokdarm en maag niet goed is. Het kan wel schadelijk voor je slokdarm zijn vanwege de zuren die in je maagsap zitten. Ik heb je vorige topic niet gelezen, maar ben je al eens naar de dokter geweest hiermee? Beterschap.

ps. Hier staat wat handige informatie: Maagzuur
    Maagzuur is op lange termijn dus wel schadelijk.

3. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Voor zover ik weet is het maagzuur niet schadelijk.
    Hieronder enkele tips om het zoveel mogelijk tegen te gaan.
    Ik heb er zelf ook erg veel last van en neem 's avonds voor het slapen gaan vloeibare Gaviscon wat bij mij wel goed helpt.

De onderstaande tips kunnen je helpen brandend maagzuur te beperken.
    - Verdeel je voeding in kleine porties over de dag (bij voorkeur op gezette tijden).
    - Eet niet meer in de laatste drie uur voor je naar bed gaat.
    - Eet niet te snel (neem de tijd voor jouw maaltijd), zit rechtop tijdens het eten en kauw goed.
    - Beperk het eten van vet voedsel, scherpe kruiden, knoflook, peulvruchten, uien, koolsoorten, pepermunt, chocolade en citrusvruchten(sap).
    - Let ook op het gebruik van kauwgom, omdat je hierbij veel lucht in je maag kunt krijgen.
    - Drink niet te veel koffie (ook geen cafeïnevrije), thee, koolzuurhoudende dranken.
    - Lauwe melk of vanillevla kan soms het zuurbranden wat verminderen.
    - Zorg voor een regelmatige stoelgang en zachte ontlasting zodat je niet hard hoeft te persen.
    - Zorg voor voldoende beweging. Lichaamsbeweging stimuleert ook de maag en de stoelgang.
    - Probeer minder te roken of beter nog: stop helemaal met roken.
    - Probeer spanningen te vermijden.
    - Draag geen strakke kleding (broek, riem) die in de taille knelt.
    - Maak er geen gewoonte van te snel te bukken, maar zak door de knieën. Daarmee verklein je de kans dat het maagzuur in de slokdarm komt.
    - Zorg dat je tijdens het slapen het hoofd iets hoger legt door het hoofdeinde van het bed omhoog te plaatsen (10-25 cm) of door een extra kussen te gebruiken. Het maagzuur gaat dan niet zo gemakkelijk naar de slokdarm.
    - Slaap op je linkerzij.

4. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ja, volgens mij is dit mogelijk.
    Ben je bij de dokter geweest?
    Zuur is niet goed voor je slokdarm....
    Dus...niet zelf dokteren, maar even naar de HA!

5. jupke

jupke Niet meer actief

Ja hoor, je kunt daar de hele dag last van hebben. Je kunt ook last van maagzuur hebben zonder het brandende gevoel in je keel.

Als ik jou was zou ik omeprazol proberen. Werkt perfect. Dit schrijft de huisarts ook als eerste keus uit bij maagzuur/maagklachten.

Maar als dat niet werkt zou ik zeker naar de huisarts gaan. Zo ie zo als het te lang duurt. Wie weet is er iets anders aan de hand wat de maagklachten veroorzaakt.

6. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Ik heb je vorige topic niet gelezen en wil je ook absoluut niet onnodig bang maken, maar maagklachten (maagzuurklachten) worden soms verward met hartklachten.. Je hebt geen last van zuur, en zo te lezen houden je klachten al een tijdje aan..

Lijkt me toch echt verstandig om eens naar de ha te gaan..succes!

7. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Maagzuur kan inderdaad pijnlijk zijn over de hele dag. Niet zomaar een uurtje. Maar maagzuur is niet goed voor je slokdarm en in dat kader zou ik je wel adviseren daarnaar te laten kijken door bijv de HA.

8. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Klopt, ik dacht in eerste instantie ook aan hartklachten, maar dat is het niet bij mij.. Ik heb namelijk geen pijn in m'n schouders, rug, nek enz., ben alleen misselijk de hele dag en heel veel boeren en pijn achter het borstbeen.

9. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Naar de huisarts gaan, hier moet echt naar gekeken worden, want het duurt te lang. En maagzuur kan je slokdarm beschadigen, en ik wil je niet bang maken, een beschadigde slokdarm heeft een verhoogde kans op slokdarmkanker. Bij mij zit dit in de familie. Vandaar dat ik zeg, naar de huisarts en het goed laten uitzoeken of je slokdarm beschadigd is geraakt.

Deel Deze Pagina