combinatietest

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door RomY25, 8 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RomY25

RomY25 Lid

18 mei 2013
    97
    0
    6
    Hallo allemaal,

inmiddels zijn we al bijna 13 onderweg in onze zwangerschap.
    wij hebben gekozen voor de combinatietest, het bloed is al geprikt en aankomende donderdag krijg ik de echo voor de nekplooimeting. Nou vroeg ik me toch af wat dat precies inhoud, je leest zo veel verschillende verhalen (inwendig/uitwendig etc). Ik ben van plan hier alleen naar toe te gaan, weet niet of dat gebruikelijk is? Mijn vriend wilde wel mee maar ik ben vrij nuchter en heb zoiets van dat doe ik wel ff.. Heeft iemand hier ervaring mee? Graag jullie reacties!

liefs

2. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Bij mij gebeurde dat uitwendig. Ze nemen dan even een foto uit het bewegend beeld, waarop ze dan de meting uitvoeren.

3. Koesje

Koesje Niet meer actief

Ze maken een echo om de nekplooi te meten. Ze voeren de gegevens van de echo in samen met de uitslag van het bloed en daar komt een kansberekening uit. Deze krijg je meteen te horen.
    Ik zou je willen aanraden niet alleen te gaan.. De reden hiervan is dat wij bij onze eerste een slechte uitslag hadden (gelukkig bleek alles na een vlokkentest goed) maar zulk nieuws wil je niet graag alleen krijgen.
    Niet dat ik van slecht nieuws uit ga hoor maar ik weet gewoon nog goed hoe ik me toen voelde..

4. Koesje

Koesje Niet meer actief

Echo is trouwens uitwendig.. Mits ze het echt heel moeilijk vast kunnen leggen.

5. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    ze beginnen uitwendig en mocht het niet goed te zien zijn, kunnen ze inwendig doen. Maar meestal is dat niet nodig.
    Verder kijken ze natuurlijk naar de nekplooi, maar ze checken ook of er al urine in de blaas zit en of er al iets in het maagje zit. Ook keken ze bij mij naar de hersentjes etc. Ik ewet niet of die dingen belangrijk zijn voor de score, maar in ieder geval wel markers dat het er goed uit kan zien.

6. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    In principe maken ze die echo altijd uitwendig bij mij lag de baby zo diep dat ze inwendig hebben moeten kijken (nog nooit eerder gehad bij de andere twee zwangerschappen en dat terwijl ik nu 30 kilo dunner ben haha)

Hier prikken ze daar pas het bloed omdat hun zeggen dat het niet tever van elkaar vandaag mag zitten (datum bloedprikken en nekplooimeting) voor betrouwbaarste resultaat.

Hier boeide mij dat niet, voor ons was alleen de nekplooi belangrijk want we hadden NIPT al gehad maar daar net te vroeg om nekplooi daar te meten.

7. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hier ook uitwendig en ik was heel blij dat mijn man erbij was.
    Wij kregen een slechte uitslag en dat had ik toch niet alleen willen aanhoren.
    Succes!

8. logo

logo Niet meer actief

Bij een echo praktijk is dit meestal uitwendig, behalve wanneer ze niet genoeg zien.
    In het ziekenhuis is de echo meestal inwendig.
    Ik zou zelf niet alleen gaan, maar dat heeft ook te maken mijn zwangerschapsverleden.
    Als het goed is krijg je uitslag op die dag van het bloedonderzoek en echo die ze op dat moment maken. Die twee gegevens samen geven een kansberekening. Je krijgt te horen hoeveel kans jij hebt op en kindje met een beperking (er worden volgens mij 3 syndromen getest) en wat de gemiddelde kans is op jouw leeftijd.

9. Doritoo

Doritoo Actief lid

25 okt 2009
    221
    0
    0
    Ik ben ook vrij nuchter in dat soort dingen.
    Bij alle 3 de zwangerschappen hebben wij een combinatie test laten uitvoeren en was mijn man ook mee dat vond ik wel fijn.
    Ook omdat ik een (half)zusje heb die geboren is met een afwijking.

Ik heb de uitslag van alle 3 de testen niet meteen gekregen. Deze heb ik ongeveer een week na de test thuis via de post ontvangen.

10. lies276

lies276 Niet meer actief

En, hoe is het gegaan? Hopelijk een goede uitslag?!

11. RomY25

RomY25 Lid

18 mei 2013
    97
    0
    6
    aankomende donderdag 17 oktober krijgen we de uitslag telefonisch. Maar wat op de echo te zien was zag er goed uit gelukkig (2,3mm) onder de 3mm was een goede meting volgens hen.
    Nog even afwachten tot donderdag en dan mag ik het van de daken schreeuwen!!!

Deel Deze Pagina