Verhip's weg door de ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door verhip, 9 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Had gehoopt geen eigen topic aan te hoeven maken, maar had met mezelf afgesproken dat als het zaadonderzoek weer niet goed zou zijn dat ik een eigen topic ga aanmaken...Dan kan ik later altijd teruglezen hoe het hele traject is verlopen...

We zijn als ik de volgende keer ongesteld wordt, 1 jaar bezig. Nog redelijk kort als ik het zo lees op het forum...Maar dit jaar is wel voorbij gevlogen, iedere anderhalve maand die teleurstelling en weer op naar de volgende ronde. Het eerste half jaar is mijn cyclus redelijk normaal, van 34 dagen tot 38 dagen, tot ik ineens een cyclus krijg van 56 dagen. Ikke naar de dokter om te vragen wat zijn verklaring hierbij is. Hij had hier geen antwoord op, waarop hij me vervolgens heeft doorgestuurd naar de gyn.

Bij de gyn werd mij verteld dat wij alle onderzoeken gingen krijgen, het OFO. Hieruit bleek bij de eerste eisprongmeting op dag 13, dat het nogal lang kon gaan duren. Daarnaast kregen we bij dit eerste gesprek ook te horen dat het zaad zeer slecht was, maar dat je er maar eentje nodig hebt. Het is een momentopname en het zegt dus nog niets...Wij hebben er toen niet bij stilgestaan hoe slecht het eigenlijk echt is. Er waren 1,4 mlj zaadcellen, waarvan 1% levend en hetgeen wat levend was is niet beweeglijk. Nu achteraf denk ik, het is echt slecht dat ik dat niet heb gezien...Bij het evaluatiegesprek werd mij dus ook verteld dat een spontane zwangerschap uitgesloten is, dat je dan praat over wonders...! Daarnaast zei hij dat de motor kapot was, en dat ik het linkerachterlicht was...Ik heb zeer lange cyclussen, zie onderschrift banner..Hij gaat mij dus ook nog niets geven om dit te verhelpen...

Daarom doorverwezen naar de uroloog, deze heeft het zaad nogmaals onderzocht, bloed laten prikken, echo gemaakt....en die uitslag kregen we vanmiddag...Wij hadden goede hoop, want de vorige keer hadden wij de avond voordat het potje ingeleverd moest worden nog geklust dus wij verweten het hierhaan..Maar de uitslag: Nog steeds slecht! Nu wel 2,9 mlj zaadcellen, waarvan 0,2 mlj levend of zoiets. Moet nog even op internet gaan zoeken, want begrijp er nog niet veel uit. Heeft iemand hier enig verstand van de uitslagen, dan zou ik graag willen pb-en...

Morgen weer afspraak maken met gyn om de vervolgstappen te bepalen..

Zo, lekker lang verhaal..

2. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    verhip, wat een vervelende situatie... daar sta je dan inderdaad helemaal niet bij stil...

voor zover ik jouw verhaal lees zullen jullie voor isci gaan? hebben ze geen amnese van je partner afgenomen? zijn er soms dingen die slecht zijn voor z,n zaad? roken, drinken, ... het klopt toch wel degelijk dat sommige dingen enorm uit kunnen maken.

of hebben jullie dat allemaal al bekeken? en hoeveel tijd zat er dan tussen het 1e en 2e zaadonderzoek?

volgens mij is de norm om het spontaan te proberen minimaal 20 miljoen zwemmers per mililiter waarvan minimaal 50% vlot beweeglijk, hoeveel normale vormen weet ik niet.

volgens mij is het voor iui ( na bewerking) dat ze insemineren als het aantal boven de miljoen zit,

bij ivf is het verschillend wat ik hoor, , dus dat verschilt nogal, er zijn hier vast meiden die dat precies weten

voor isci pakken ze gewoon de mooiste zwemmertjes, aantallen onder de miljoen maken dit dus prima mogelijk.

ik wil je heel veel succes wensen..

groetjes Jose

3. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Hoi Joseetje,

Er zat 2 maanden tussen de 2 onderzoeken, dus dat is al redelijk wat...En wat bedoel je met amnese? Als je een uitslag bedoelt, dit was de uitslag vanmiddag:

volume ejac: 1,8 ml
    concentratie 2,9 10/6 /ml (neem aan dat dit 2,9 miljoen betekent)
    kwantiteit: 0,9 10/6 /ml
    kwaliteit matig
    morfologie redelijk

Na bewerken:
    volume 1 ml
    concntratie 0,2 10/6 ml (tot aantal spermacellen)
    kwantiteit < 0,1 10/6/ml
    kwaliteit redelijk
    morfologie redelijk
    volume opgewerkt 1,5 ml

hij wil over 3 maanden weer prikken nu mijn hubbie medcijnen heeft gekregen, misschien slaan ze wel aan..ik hoop het heeft hier iemand ervaring mee? met die medicijnen bedoel ik?

4. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Jeetje, echt vervelend Verhip!
    De waarden zijn wel iets beter, maar het blijft natuurlijk niet echt goed.
    Hoe lang moet je mannetje die medicijnen slikken?
    Hebben ze echt al gezegd dat ICSI de enige mogeijkheid is?
    Heb je dan ook enig idee wanneer je daarmee kan beginnen?

Of is het gewoon afwachten totdat je de nieuwe afspraak met de gyn hebt?

Veel sterkte en een dikke knuffel (voor jullie allebei)! Liefs Mia

5. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Morgen even afspraak maken met de gyn, daar hoor ik wat de vervolgstappen zijn...Onder de uitslag stond ICSI, de uroloog zei dat er te weinig zaad was voor IUI. Ik ga overigens wel aankaarten bij de gyn dat ik wel grag iui wil, want icsi is wel ineens zo extreem..

Hij moet die medicijnen voorlopig een maand of 2 innemen..hij moet over 5 weken terug om bloed te prikken en over 7 weken hoort hij daar de uitslag van. En over 3 maanden moet hij zowiezo weer een nieuw potje inleveren.. pff, we hebben een druk jaar voor de boeg

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    he verhip, met een amnese bedoel ik dat ze even je vriend doorlichten mondeling. wat voor werk doet hij ( te warm, gevaarlijke stoffen of te onregelmatig, rookt op drinkt hij, heeft hij in de familie meer broers o.i.d met deze klacht, is hij geopereerd onlangs of is hij ziek geweest met erge koorts etc..... en wat voor medicatie heeft hij dan gehad?
    meestal geven ze geen medicatie omdat er dan niks aan te doen is dus het feit dat ze hem toch medicatie geven.... geeft toch aan dat ze er heil in zien dat het iets kan doen... 2 maanden is eigenlijk te kort voor een 2e onderzoek, sperma heeft minmaal 72 dagen nodig om zich te verversen, dat betekent als je nu erg ziek zou worden dat je dan pas over 3 maanden objectief kunt beoordelen wat de kwalitiet van het zaad is.

wij hadden 2 hele wisselende uitslagen. bleek te komen omdat m,n man een niersteenaanval had gehad en aan hernia was geopereerd en 3 dagen morfeine, alles dood toen, 3 maanden later was het prima.

gr jose

7. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Dit weekend toch maar aan verschillende vrienden verteld dat we bezig zijn...Reacties zijn wel divers, sommige ook echt niet leuk gewoon: "Dan neem je toch een hond, als het echt niet lukt"..Nou, dat wil ik dus juist NIET horen! Maar ook hele begripvolle reacties, en vriendinnen die zoiets hadden van pff, en wij de afgelopen maanden maar vragen of we onderhand niet eens aan kinderen zouden beginnen..En die voelen zich zeer schuldig..Maar dat hoeft natuurlijk niet, want ze wisten nergens iets van..

Nog paar mensen te gaan, die we het zelf willen vertellen..Wij zullen onze vrienden nou wel leren kennen, ben ik bang..

8. Mrs Mia

Mrs Mia Fanatiek lid

5 mei 2008
    1.299
    1
    0
    Jeetje, dat sommige mensen zo kunnen reageren zeg. Dat is echt lomp! Gelukkig zijn er nog wel andere vrienden die goed reageren. Ik snap ook best dat ze zich schuldig voelen over sommige opmerkingen, dat hoeft natuurlijk niet, maar het is dan wel goed dat jullie het verteld hebben. Nu kunnen ze ook opletten met wat ze zeggen.
    Heb je ook verteld over de hele ganag van zaken? Of alleen dat jullie bezig zijn en dat het niet zo wil vlotten?

Mijn vriend wil nl alles geheim houden, zelfs tegen mijn en zijn ouders. Ik vind dat best moeilijk. Maar ik snap het best dat een man niet trots is op zijn slechte zaad.

Gaat verder alles goed nu? Merkt je mannetje iets van de hormonen?

Liefs Mia

9. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Tja verhip leef met je mee...je leert idd jullie vrienden kennen...ik kan er over mee praten :sad:.

Moed houden hoor! Heel veel sterkte en succes!

10. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Ja, besef begint nu langzaam te komen..Heb het er wel moeilijk mee, de laatste paar dagen..Heb ook veel aan de afleveringen van babyboom, ben ze allemaal aan het terugkijken...Confronterend, maar wel geruststellend dat het bij veel stellen utieindelijk wel lukt.

Mannetje werkt nog vrij weinig, zegt hij..heb ook geen idee waaraan we dit zouden kunnen merken..Misschien een keertje navragen bij medegebruikers, ben wel benieuwd.

Wij hebben eigenlijk alles redelijk open verteld.
    Verteld dat het zaad slecht is, maar dat het bij mij ook niet goed zit..En dat, hoe het er nu voorstaat, alleen ICSI mogelijk is..

Mannetje wilde eerst ook niets vertellen, maar is nu toch blij dat zijn vrienden weten waaraan en waaraf..Dan krijg je toch een hoop begrip en mensen waar je gewoon even je verhaal kan doen. Ben wel bang voor de verhalen die dadelijk rond gaan, heb gevraagd aan allemaal of ze het stil willen houden omdat het niet iets is wat je op straat rond verteld..Ben dus zeer benieuwd..

11. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    he verhip, ja ik snap het wel hoor .... het is ook lastig om om te gaan met reacties om je heen,

ik heb ook m,n vrienden leren kennen ,maar een hoop vriendschappen zijn ook enorm hechter geworden, vooral van vriendinnen waarvan ik het van tevoren helemaal niet had bedacht, die me nu regelmatig bellen ,gewoon om te kijken of ik behoefte heb ff te spuien.....

maar inderdaad ,de reacties dan doe je toch adoptie of gewoon ivf hebben wij ook gehad... oja en m,n aller beste vriend waarmee ik vroeger naar housefeesten ging vroeg of dit kwam omdat ik vroeger wel eens xtc nam... met andere woorden of dit nu m,n eigen schuld is...
    ik heb hem sindsdien niet meer gebeld en hij mij ook niet, einde vriendschap wat mij betreft....

ik hoop voor je dat de volgende uitslagen wat beter zijn, als je iui kan doen is dat heel mooi en dat je hubbie niks voelt van die medicatie zegt niks he?

veel liefs Jose

12. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Hebben jullie het wel aan iedereen in de omgeving verteld, die vragen of je bezig bent met kinderen? Of alleen aan de mensen waar je op het moment een "goede vriendschap" mee hebt? Ik hoop dat iedereen goed zijn mond kan houden, maar ben zo bang dat ik de volgende keer op een feestje allemaal vragen over me heen krijg..

13. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Poeh, dat valt allemaal niet mee zeg.

Ik binnenkort ook langs de huisarts.... mijn cyclus is ook niet zoals het horen moet. Eerst ook vrij redelijk; tussen de 34 en 38 dagen. Nu de laatste twee keer ; 47 en 44 dagen. Misschien dat ik er overheen gelezen heb hoor, maar wat konden ze vertellen over jou cyclus? Of is nu enkel je man in onderzoek?

14. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    verhip, wij waren zo in shock dat we het iedereen hebben verteld behalve mijn zwager, en ( dit klinkt vast idioot) onze 3 beste vrienden, onze oude housemaatjes, juist omdat zij diegenen waren die vroegen of het door ons vroegere xtc gebruik kwam en zij vriendinnen/vrouwen hebben die echt katwijks zijn, alles doorlullen en bovendien ook heel erg veroordelend zijn.het lijkt soms alsof ze het zelfs amusant vinden, die vrouwen zijn boos dat wij dat vroeger hebben gedaan en vinden dat dit vast is wat we verdienen.
    ze weten dat het maar niet lukt maar ze zwijgen erover als het graf..... alleen maar bezig met zichzelf....
    ik bel ze ook niet meer en merk dat ze ons ook niet meer bellen...

ik heb het in het begin veel verteld om het op een rijtje te krijgen.. ik was vreselijk overstuur en van slag..na de betere uitslagen kon ik er makkelijker mee omgaan... nu vertel ik het niet meer al zou ik het soms uit willen roepen als mensen zo dom zijn, mijn collega bijvoorbeeld, die houd er niet van om ongie te zijn en slikt nu al 7 maanden de pil door....ik zou haar wel door elkaar willen schudden....

ik denk niet dat je er op een verjaardag vragen over krijgt... de meeste mensen snappen hoe gevoelig het ligt als je ze erover hebt verteld. ik merk aan mijn vriendinnen dat ze me voorzichtig kleine dingen vragen en dan afwachten of ik iets kwijt wil... als ik eenmaal begin te praten vragen ze heel veel en dat is goed.

gr jose

15. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    @libelle,

Ze kunnen helaas niets zeggen over mijn cyclus..enige wat de gyn aangeeft is dat ik wel een eisprong heb, anders word ik niet ongesteld...Dus als je kijkt waarom het niet wil lukken bij ons, dan is mijn hubbie de kapotte motor en ik maar kapot achterlicht..

Maar wel balen voor je, hoe lang ben je al bezig?

@Joseetje
    Dan kan je inderdaad wel zeggen dat je je vrienden leert kennen...Ik ben alleen zo bang dat ze "negatief" over me praten of dat ze helemaal niet meer met me durven praten, terwijl ik daar juist de behoefte aan heb...

16. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    @ Verhip,

Je kunt dus wel een eisprong hebben, ondanks de onregelmatige, lange cyclussen. Na zoveel gelezen te hebben dacht ik dat dit niet altijd het geval was. Toch weer een mooie opsteker. Dan zou het dus ook nog mogelijk zijn dat we telkens op het verkeerde moment 'klussen'. Ovulatietesten had ik namelijk al afgezworen omdat dit een wel heel dure bedoening werd met die lange toestand.

Wij zijn bezig van september 2007. Ik ben toen na 10 jaar gestopt met de pil. De eerste vier maanden was het hele zaakje van slag,.. toen misschien twee keer ongesteld geweest. Vanaf toen ging het de goede kant op. Cyclussen van 34, 36 en 38 dagen. Nu de laatste 2 maanden 47 en nu 44 dagen.

17. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Dat was ook hetgeen ik dacht, maar de gyn zegt dat je een eisprong moet hebben gehad, wil je ongesteld kunnen worden...Nadeel van de onregelmatigheid is inderdaad dat je niet weet wanneer je de eisprong hebt en dat je maar 7 keer in een jaar kans hebt op een zwangerschap ipv 12 keer normaal...

18. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik zou las ik jullie was toch eens ovulatietestjes overwegen als je ze bij sensitest besteld worden ze hoe meer je er besteld hoe goedkoper, ik gebruik ze zelf en ik zweer erbij, nu zit ik natuurlijk wel aan de clomid waardoor ik er maar 10 per maand hoef te gebruiken.
    als je ze iedere dag gebruikt kost dat je zo,n 27 euro per maand, uitgaande van ongeveer 30 testjes per maand, waarom niet 2 maanden proberen?.

verhip als mensen negatief over je praten dan heb je wel meteen duidelijkheid wie wel en geen echte vrienden zijn... hoe hard dit ook is.
    en als je bang bent dat mensen niet meer weten wat ze tegen je moeten zeggen dat kun je dat toch aangeven, dat je bang bent dat mensen anders tegen je gaan doen... en dat je dat heel erg zou vinden..

je moet je ook afvragen wat je straks prettig vind, stel dat je idd het isci traject in moet dan komt er heel erg veel op je af... misschien heb je op die momenten ook eerst tijd nodig om dingen zelf op een rijtje te hebben, dan is het natuurlijk weer nadelig als mensen steeds aan je vragen hoe het gaat...omdat ze alles weten....

veel liefs jose

19. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi Verhip,

Wat gaat jullie traject nu worden? ICSI?
    Ja iedereen reageert er anders op he? Sommige weten niet hoe ze er op moeten reageren. Zo leer je de mensen wel goed kennen.

Liefs Nikkie

20. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Dat weten we nog niet helemaal zeker, want hoe de uitslag van het zaad er nu voorstaat wordt het ICSI, maar misschien dat die tabletten iets helpen...we hopen ook dat het toch wat beter gaat worden zodat het ivf of iui wordt, maar dat is nog afwachten...eind augustus hopen we meer te weten..

Deel Deze Pagina