Ik heb mijn mirena nu 1 jaar. Ik had deze genomen omdat ik de pil soms vergat en ook toen we bewust even alleen condooms gebruikten ik heel erg veel bloedverlies had met een super tampon kon ik al super snel doorlekken. Het erge bloedverlies is sinds ik de mirena heb voorbij daar ben ik al super blij mee. Echter wordt ik nog steeds regelmatig wel ongesteld en het bloedverlies kan dan soms we ruiml 2 weken duren. Ook al is het fijn dat het minder hevig is is het nadeel weer dat het steeds zolang duurt. Iemand die dit ook herkend? Kan dit nog bijtrekken of niet?
Ja dat herken ik zeker. Bij mij werd het helaas niet minder qua frequentie van bloeden. Hoeveelheid was inderdaad minimaal maar bleef maar komen. Ik heb geen ervaring met langer dan jij hem hebt omdat ik hem er uit heb laten halen omdat ik veel meer klachten kreeg zoals stemmingswisselingen en buikpijn. Ik blijf het vreselijke ondingen vinden. Maar voor sommigen werkt het en blijft het bloeden na verloop van tijd uit.
Ik heb spiraal om die reden laten verwijderen, na 2 jaar. Bij mij werd het nooit beter, alleen maar langzaam erger (3 van 4 weken bloedverlies). En nadat-ie eruit was, bleek ik ook nog veel andere bijwerkingen te hebben gehad, waarvan ik me niet eens had gerealiseerd dat ze van spiraal waren... Gynaecoloog zei tegen mij dat dit een bekend verschijnsel was, haar oplossing was de pil erbij gaan slikken, maar dat zag ik zelf om meerdere redenen echt niet zitten.