Echte ongesteldheid? (Mirena verwijderd)

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kruimelmuis, 15 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Ik weet niet 100% zeker of deze hier hoort..

Afgelopen maandag is bij mij de Mirena verwijderd.
    Gisteren in de ochtend ben ik dus ongesteld geworden.
    Ook meteen flink ongesteld (ik zal de details achterwege laten) dus ik dacht een echte ongesteldheid! (Zoals ik had vóór anticonceptie en vóór de zwangerschap, veel EN 1 hele week lang òf langer...)

Tijdens de Mirena (2/2,5 jaar gehad) om de maand (of soms 2 maanden niet) een keertje 2/3 dagen bloedverlies.

Maar nu heb ik dus al bruin bloedverlies. Na 1 dag flink ongesteld zijn. Was dit een echte ongesteldheid? Is mijn lichaam misschien in de war? Ben benieuwd of ik nu moet tellen vanaf gister (om een cyclus te bepalen) Ben benieuwd op reacties...

Alvast bedankt!!

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ook weer een keer online meis? ;)

Ik heb ff voor je gekeken in m'n handige app:
    10 augustus (2011 :p) heb ik de mirena laten verwijderen. 12, 13 en 14 augustus heb ik licht bloedverlies gehad, 16 augustus nog wat spotting. En daarna 3 november weer een menstruatie..

Tja, het kan zijn dat je lichaam wat in de war is, maar het zou ook kunnen dat het wel een soort menstruatie is - of misschien een soort onttrekkingsbloeding. Na een bevalling kan een menstruatie ook heel goed anders zijn dan voor die tijd. (hier voor de pil heel heftig, na de pil zo goed als niks, na de eerste zwangerschap maar 1-2 keer ongesteld geweest, en na de tweede is het weer een stuk meer - dus meer zoals voor ik aan de pil ging).

Voor de zekerheid zou ik uitgaan van wél een menstruatie (omdat het wel veel was), en dus gister als dag 1 aanhouden.

3. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Emmen
    #3 Kruimelmuis, 15 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2014
    Haha oke, wauw...

Klinkt heftig....

Ik hou t maar even op wel een menstruatie en hopelijk blijft mn menstruatie zo kort (zou me wel bevallen natuurlijk! ^^)

edit; en dat mn cyclus normaal is / wordt...

4. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Mijn spiraal is 17-2 verwijderd en op 19-2 een menstruatie gehad (dacht ik). Nu na een cyclus van 22 dgn weer een menstruatie maar die is heviger als ik ooit gehad heb. Nu al dag 4 met hevig bloedverlies. Ik denk dat de eerste menstruatie dus niet een echte is geweest.

5. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Emmen
    Het heeft inmiddels weer flink doorgezet...
    Dus als het goed is nu dag 3 van cyclus 1.
    Ook behoorlijk wat zeg maar...
    Echt niet zoals met de Mirena in ieder geval.

Deel Deze Pagina