hallo, ik heb een vraagje.. Vorig jaar september heb ik een curretage ondergaan,daarna kwam mijn menstruatie niet op gang ik werd af en toe 1 dag ongesteld.. Hier werd ik een beetje moedeloos van dat ik op 5 jan dacht: als ik nu een MAP pak misschien komt het dan op gang..wat dus niet was.. Op 19-2 had ik een afspraak bij de gyn, nu bleek ik op de echo 8 weken zwanger te zijn!( nu dus bijna 12 weken) Nu is mijn vraag, is het dan ook inderdaad 12 weken geleden verwekt? Want ik kan dus niet vanaf mijn laatste menstruatie tellen... Ik hoor graag jullie reactie!! Bedankt alvast! Groetjes es
Hallo, Als je nu 12 weken zwanger bent is de bevruchting 10 weken geleden geweest. Je krijgt namelijk 2 weken 'cadeau' omdat er vanuit de eerste dag laatste menstruatie gerekend wordt. Tegenwoordig kijken we niet meer echt naar die eerste dag laatste menstruatie aangezien een echo tussen de 10-12 weken veel nauwkeuriger is om de termijn vast te stellen. Alle vruchtjes groeien namelijk tot 12 weken gelijk en daarna komt er pas variatie/verschillen in groei. Dus de termijn die vastgesteld is met de echo is betrouwbaar. Groetjes Gea