Hallo, Ik ben vandaag 6 week en 4 dagen zwanger. Nu zag ik vanavond wat bruin bloed verlies.. Toen ik het binnin me ging checken zag ik een heel inimini puntje rood bloed... Niet echt noemenswaardig..nu heb ik verder geen buikkrampen of soort gelijk iets.. Nu heb ik vanmiddag een vrij zware inspanning moeten leveren vanwege mijn werk in de zorg... Kan hier de bloeding vandaan komen? Maak me wel wat zorgen... Hopelijk wilt u reactie geven over wat ik het beste kan doen.. Alvast bedankt Vriendelijke groet, Linda Smit.
Beste Linda, Bruin bloedverlies komt vaker voor en is in principe geen reden tot zorgen. De baarmoedermond raakt extra doorbloedt tijdens de zwangerschap waardoor er bij inspanning, vrijen, veel hoesten/niezen druk op de baarmoedermond en dus de bloedvaatjes komt te staan wat een heel klein beetje bloedverlies kan veroorzaken. Doorgaans wordt dit gezien als bruin bloedverlies. Mocht het wel helderrood gaan worden of mocht je er erge buikpijn bij krijgen kun je even contact opnemen met je verloskundige. Groetjes Gea