Hallo Allemaal Zoals jullie in mijn onderschrift kunnen lezen ben ik 8 1/2 week zwanger van ons vierde kindje ( waarvan 1 * ) En voor ons is ons gezinnetje straks compleet Maar wat daarna ?? Ik kan absoluut niet tegen de pil , Migraine, stemmings wisselingen iedereen kent het wel de standaard dingen Nu tijfel ik tussen t spiraal of sterelisatie Ik ben 25 maar heb al het een en anders besproken met de gyn dus die zou accoord gaan met sterelisatie Maar nu twijfel ik of t misschien beter is om 5 jaar het spiraal te houden en daarna pas te stereliseren Hoe denken jullie daarover pff ik vind het zo moeilijk en manlief zegt ja de keuze zal je zelf moeten maken ... en daar heeft hij wel gelijk in natuurlijk Gelukkig heb ik nog even de tijd maar ik wil dat alles al besproken is bij de gyn voor de bevalling
als ik jou was zou ik beginnen met een spiraaltje, als dit goed bevalt, kun je deze laten zitten... bavalt deze niet kun je hem er altijd nog weer uit laten halen en voor een stellerisatie gaan. ik kan ook niet tegen de pil en de mirena is mij ook totaal niet bevallen... heb hem er dan ook na 3 maand weer uit laten halen. maar het is het proberen waard toch? stellerisatie kan altijd nog.
Ook ik zit te twijfelen tussen dezelfde keuze, voor Mij is het gezin compleet straks met 3 kindjes, en ik wil me zelf ook laten steriliseren, wil dit bij de volgende controle bij de Gynea overleggen ben namenlijk ook 25 als de 3e geboren is. Manlief is nu 36,en hij wil nog een 4e kindje...en hij is dan ook echt tegen sterilisatie, maar tegen de pil enz kan ik ook niet krijg ik enorme hoofdpijn van....Dus ik blijf ook even dit topic volgen ivm mijn keuze!
Ik heb ook migraine etc bij de normale pil,maar bij de mirena niet. Ik zou dus voor de mirena kiezen.
thnx voor de reacties !!! T doet me goed te lezen dat de migraine met Mirena minder is als met de pil IK zal nog eens goed overleggen met de gyn EN wat ben ik blij dat er nog meer vrouwen zijn die twijfelen tussen die twee !
als ik jou was zou ik eerst genieten van deze zwangerschap ipv bezig zijn met "geen" volgende. je hebt nog tijd genoeg om de keuze te maken maar zo te horen waarschijnlijk de laaste keer dat je kunt genieten van een mensje in je buik succes met de keuze