Hallo allemaal. Allereerst wat fijn dat dit forum zo toegankelijk is. Aan alle jonge meiden wil ik zeggen, dat ook jullie moeder jong is geweest en ongetwijfeld heeeel graag hoort van je als je je ergens zorgen over maakt Dan nu. Ik ben een 34jarige moeder van 2 kinderen (oudste is een dochter van 11) Samen met mijn partner heb ik nog zeker een kinderwens. In februari van vorig jaar heb ik een miskraam gehad na 2 maanden zwangerschap. Dat heeft er behoorlijk ingehakt, vind daardoor deze periode ook best moeilijk. Mede hierdoor hebben we besloten dat we nog een tijdje wachten met een kindje van ons samen. De wens is echter groot (biologish klokje tikt door) waardoor ik wat moeite heb met de pil en menstruaties. Ik wil graag over gaan van de pil naar een hormoonspiraaltje in mijn arm, zodat ik niet steeds daarmee bezig hoef te zijn, die kan worden verwijderd zodra we er weer klaar voor zijn. Dus, in december gestopt met de pil en a.s. vrijdag heb ik een afspraak met de huisarts, voor info en een doorverwijzing naar iemand die dat zetten kan. Welnu, op 12 januari had ik de eerste dag van mijn ongesteldheid. Niets aan de hand. Verwachte eisprong rond de 26e als ik de calculators moet geloven. Afgelopen zaterdag hebben mijn vriend en ik geknutseld (geloof dat jullie t hier zo noemen) en welja! condoom finaal aan flarden. Nu heb ik dat nog nooit meegemaakt haha maar hoe moeilijk tijdstip dit gekozen is ... Eisprong is vermoedelijk al geweest. Maandag de ha gebeld voor recept voor de noodpil. blijkt dat dat zonder recept te koop is bij de apotheek, dus die maar snel gehaald. Na veel wikken en wegen (tja die wens is erg lastig, maar 2 moeten beslissen voor een definitieve ja) en na in de bijsluiter gelezen te hebben dat het een Preventie is, geen Afdrijving, heb ik die maandagmiddag ingenomen. Nu maak ik me ergens toch wel zorgen, daar ik geen ervaring heb met de morning after pil. zondag wat lichte krampen gehad in de linkerkant boven baarmoeder, op zich niet pijnlijk maar wel een bekend gevoel, daarna krampjes in de baarmoeder. Volgens mij zijn mijn hormonen aaaaardig door de war (sorry ben echt niet te genieten geweest gister) waardoor ik op mijn eigen lichaam vandaag niet vertrouwen kan. Vandaag heb ik veel krampjes in mijn baarmoeder streek. Ook een dikke witte afscheiding die kleeft. Misselijk ben ik alleen maandagmiddag en gisterochtend geweest. nu weet ik hoe ik me voel vlak voor mijn ongesteldheid ... maar weet ook nog heel goed hoe ik me vorig jaar voelde tijdens de eerste maand van mijn zwangerschap .. Ik weet dat ik gewoon nog een weekje of wat moet afwachten tot ik ongesteld wordt maar .... tja. ik denk ik schrijf hier maar gewoon mijn verhaal neer... Gezien mijn miskraam van vorig jaar in deze periode ben ik al extra gevoelig, zondag de hele dag eigenlijk behoorlijk in de war geweest, zeker omdat we hadden besloten de noodpil te halen, maar ook doordat de eisprong al is geweest is het heel goed mogelijk dat er toch ... nu, ik probeer eht even los te laten. bedankt voor t lezen Herfstbloem
Welkom op dit forum. Al is de aanleiding natuurlijk minder. Stel dat er wel een eisprong was de 25e of de 26e, dan is het haast onmogelijk om nu al iets van een eventuele zwangerschap te merken. Wel kan je hormoonhuishouding behoorlijk door de war geschut worden door de morning after pil. Het zijn natuurlijk een hoop hormonen in 1 keer. Succes met afwachten. En anders lekker hier van je afschrijven. Kan soms lekker opluchten. Het is ook niet niks natuurlijk. En hopelijk ben je in de nabije toekomst er wel klaar voor. Dan kom je hier gewoon nog eens schrijven.
Dank je Rosa. Klopt, een zwangerschap, dat merk je niet in de eerste week Het gevoel in de buik dat ik nu heb, zal hoogstwaarschijnlijk een symptoom zijn van die pil, "buikpijn" is ook zo lekker vaag omschreven he. Ik schreef het er maar bij, aangezien ik het gevoel wel herken van mijn eerdere zwangerschappen. Al was dat wel pas tegen het einde van de eerste maand geweest. De eerste zwangerschap had ik pas door toen ik al in de 2e maand zat. Toen ging ik naar de huisarts omdat ik zo'n drukkend, kramperig gevoel had in wat ik toen dacht mijn blaas. Zij deed de test voor blaasontsteking die was negatief. Mijn reactie was, nou er is wel wat, wil je anders niet gewoon even het een en ander nakijken. dus ik op het bed, zij voelen ... kan het zijn dat je zwanger bent? Oh neeeee hoor dat kan niet, ik slik de pil. .. een week later zat ik bij dezelfde arts voor toch maar een zwangerschaps test, en inderdaad, daar was mijn eerste cadeautje Niet gepland, wel heeeel erg gewild zullen we maar zeggen. Wat ik toen niet wist, was dat de pil toen niet goed werkte aangezien ik ziek was geweest, overgeven diarree (dus meiden, ben je ziek, neem extra maatregelen!) Met mijn jongste (8) wist ik het intiutief al vrij snel. daarvoor was ik gestopt met de pil. Ook vorig jaar, heb ik een test gedaan een paar dagen voor ik ongesteld moest worden. Ik wist t zeker, en het was ook zo. Helaas heeft dat niet zo mogen zijn. Valentijnsdag dit jaar ... ik sla t even een jaartje over. Ben aardig door elkaar geschud zullen we maar zeggen, zoals ik al zei kan ik niet op mijn gevoel vertrouwen deze periode. Best lastig zo, aan de ene kant wil je graag wachten tot het moment echt voor beiden daar is, aan de andere kant, als het aan mij lag, was het al zo! afin, komt dus hoe dan ook goed, maar deze onzekerheid ... brrrr jakkes. ik hoop door hier te schrijven het wat los te kunnen laten. en jij Rosa, van harte gefeliciteerd 9 weken, wat heerlijk!
Bedankt voor de felicitatie. Vind ik moedig van je, dat je ondanks dat je in zo´n vervelende situatie zit, mij toch wil feliciteren. Zal de komende dagen nog wel even pittig voor je worden. Je gevoelens liggen al zo overhoop en dan ook nog een grote dosis hormonen erbij. Sterkte ermee hoor. En succes vrijdag bij de huisarts. Hopelijk kan je snel terecht voor een hormoon spiraaltje. Dan kan je het allemaal even los laten en daarna rustig op rijtje zetten of en wanneer je er weer voor wil gaan.
Dank je Rosa. Tuurlijk ben ik blij voor jou, net als voor mijn schoonzusje die in maart zal bevallen. Ik heb zojuist een telefoontje gepleegd met de Siriz hulplijn. Wat een fijne mensen daar. Het is nu zowieso afwachten tot de verwachte menstruatie datum. Enerzijds hoop ik, dat de menstruatie komt, en de geplande hormoonding geimplanteerd kan worden en we zo wat rust krijgen, om echt te gaan verwerken. dit jaar .. accepteren en verwerken zijn 2 verschillende dingen. Anderzijds zegt mijn gevoel, dat ik de pil niet had moeten nemen, en hoop ik toch stiekem dat ik ondanks de pil, toch een bevruchting heb gehad en dat genesteld is. maar das alleen mijn gevoel. Ik ben echter wel blij, dat ik de noodpil wel heb ingenomen, want wat ik niet wil, is mijn wens boven die van hem plaatsen. Achja, zoals ik al zei, hoe dan ook komt het wel goed. Wat me wel duidelijk is, is dat dit onderwerp toch nog eens hier thuis besproken moet worden. Ik wilde mijn partner ontlasten door hier mijn ei even neer te leggen zogezegd, maar tegelijk weet ik, dat hij niets liever wil als goed voor ons zorgen. Door niet te praten ontneem ik hem die kans. Ik merk, dat dit onderwerp zowieso heel gevoelig ligt tussen ons, en heb ik meer naar mijn eigen gevoel gekeken dan naar dat van hem. Dat wil ik graag rechtzetten. Eens kijken wat hij nodig heeft om ja te kunnen zeggen. maar dan in alle rust Nou, ik zal jullie op de hoogte houden. Hoop door mijn verhaal hier neer te zetten ik iemand anders toch ook kan laten weten dat zij niet alleen hier in staat groetjes, Herfstbloem
Nou, inmiddels ben ik weer wat rustiger. voel me een grote hormoonbom haha maar dat hoort erbij. wat ik nog wilde zeggen, is dat we er vanuit gaan dat er niets aan de hand is. mocht dat wel zo zijn, dan is dat welkom hoor, alleen wat vroeger dan we in gedachten hadden. Ben me er overigens van bewust, dat dit topic misschien wel heel moeilijk is voor sommigen, zeker als ik zo lees hoe veel vrouwen moeite hebben met het zwanger kunnen worden. Ik wens jullie dan ook allemaal zeer zeer veel succes. Ik weet hoe gezegend ik ben al 2 pracht gezonde kinderen bij me te mogen hebben. De situatie is voor ons momenteel nogal verwarrend, zeker gezien het tijdstip t.o.v. vorig jaar. Ergens denk ik, dat dit zo had moeten zijn, we kunnen hier nog veel van leren en heeft ook het gesprek heropend over de miskraam vorig jaar deze tijd, wat nog niet afgesloten was. enfin, ik verwacht op zich dat ik op 9 feb. mijn periode zal hebben. tot die tijd is het afwachten, zoals zo veel van jullie. En dat is precies, wat het zo moeilijk maakt. het zou zo welkom zijn, diep in mijn hart hoop ik toch dat er in mijn lichaam een kleintje mag groeien en heb spijt van die pil, al was dat wel het juiste om te doen. liefs Herfstbloem
Even een update van mijn kant af. een week nadat ik dit bericht heb gepost heb ik naar ik dacht, een ongesteldheid gehad. niet zoals normaal maar toch, het was er. inmiddels heb ik sterk het vermoeden, dat er toch een bevruchting en/of innesteling heeft plaats gevonden, een afspraak met een verloskundige is gemaakt om meer zekerheid en duidelijkheid te krijgen. Feit is, dat ik al een paar avonden achter elkaar heb moeten overgeven en een "bekende" druk voel in de buik. Wie weet, binnenkort meer zekerheid.
Wat moeilijk en wat spannend zeg! Ik snap me dubbele gevoel, hopelijk krijg je snel duidelijkheid. Wanneer mag je bij de verloskundige komen?
volgende week al, gelukkig Daarna zullen we verder kijken. Ik wil zo graag blij zijn!! maar het is onduidelijk wat er verder besloten wordt, er moeten eerst wat angsten onder ogen gezien worden denk ik. Ik heb hoop