Morning after pil Norlevo waarschijnlijk zinloos bij gewicht boven 80 kg

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mrs Blossom, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    zou kunnen

2. Tamio

Tamio Niet meer actief

Hhmm, nu ben ik nieuwsgierig naar hoe de map werkt. Dit vind ik op wiki:

Er is enige discussie geweest over het werkingsmechanisme van de morning-afterpil. Er zijn verschillende hypothesen over, namelijk dat de morning-afterpil de eisprong uit zou stellen, de mogelijkheid voor sperma om de eicel te bereiken zou bemoeilijken of innesteling van een bevruchte eicel zou voorkomen. Er is alleen overtuigend bewijs voor het eerste mechanisme, dus uitstel van ovulatie.[2] De morning-afterpil kan geen miskraam veroorzaken, maar voorkomt bevruchting, net als andere vormen van anticonceptie. De morning-afterpil bevat een bepaald hormoon (progestageen) dat de eicel tegenhoudt om zich in de baarmoeder te plaatsen.

Wat Cathelijne zegt klopt dus, het stelt de eisprong uit in de cyclus dat je hem slikt :)

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    maar als het de eisprong uitstelt wordt je cyclus toch langer ?

4. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Overigens kom ik inmiddels ergens tegen dat dit hele gebeuren is gebaseerd op een onderzoek uit 2011 (ze komen dus lekker snel in actie, not) waaruit blijkt dat het met BMI te maken heeft. Vanaf 25 of vanaf 30, dat is mij niet helemaal duidelijk. De vertaling naar 80 kilo is dus om de bijsluiter simpel te houden. Maar eigenlijk heeft het met BMI te maken. (Semi)-obese vrouwen hebben dus weinig tot niks aan de MAP.

5. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Heb 3 maal een MAP geslikt in verschillende periodes van mijn leven (condoom stuk en op dat moment niet aan de pil) Maar was alle keren boven dat gewicht. Geen idee of het anders wel raak geweest was natuurlijk..

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    BMI klinkt ook logischer dan klakkeloos 80kg te roepen. Iemand die 1.65m is en 80kg weegt heeft tenslotte een heel ander BMI dan iemand die 1.85 is met 80kg :)

7. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Ahzo, dat wist ik niet dat het de eisprong kan uitstellen. Ik dacht dat het enkel was als de eisprong geweest is en er mogelijk een zwangerschap kon ontstaan. Wat ze dus zei is dus correct. Al weet je natuurlijk nooit zeker dat er effectief een bevruchting zou geweest zijn als ze wel een eisprong had gehad. Maar op gebied van eisprong uitstellen heeft de MAP dus wel degelijk gewerkt.

8. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ah nu snap ik de discussie ook, ik ging er automatisch vanuit dat jullie wisten dat het de eisprong kan uitstellen.. Lekker blond van mij :)

Iig, naar aanleiding van dit verhaal had ik mijn gyn gebeld en die zei dat het pure paniek zaaien is, niks is zeker en dat de map bij mij idd precies had gedaan wat ie moest doen. Gelukkig maar!

9. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Dit vermoede ik dus ook al, al wilde niemand dat van mij aan nemen. Anders zou je per kg gewicht een andere dosering kunnen nemen toch?

Deel Deze Pagina