Mirena verwijderen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MT7, 21 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MT7

MT7 Lid

21 dec 2018
    9
    3
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Aangezien (een aantal van) jullie het spiraaltje er al uit hebben laten halen, moesten jullie nog wachten voor jullie begonnen met (proberen om) zwanger te raken?

Ik lees zoveel verschillende reacties over dat je een maand moet wachten na het verwijderen ivm baarmoederslijmvlies, maar ook reacties dat vrouwen al bij de eerste poging zwanger zijn.
    Nu heb ik mijn spiraaltje nog wel en wilde ik de huisarts bellen om dit te vragen zodat we weten waar we dan aan toe zijn, maar met al die feestdagen is de praktijk nu al gesloten.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Volgens de huisarts zou ik meteen vruchtbaar zijn. Had iets bloedverlies op het moment dat spiraal er uit ging. 2 dagen er na gingen de sluizen open. Zit nu rond vermoedelijke eisprong. Denk dat dat wel klopt gezien wat symptomen.

Dus neem aan dat de huisarts gelijk hebt dat je meteen vruchtbaar bent.

3. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Ik had ook enkele dagen na het verwijderen van mijn spiraaltje enorm bloedverlies! Direct daarna een mooie regelmatige cyclus met eisprong (opgespoord d.m.v. temperaturen). Wij wilden niet direct voor een kindje gaan maar ik wilde wel weten of m'n lichaam het weer zelf op pakte.

4. MT7

MT7 Lid

21 dec 2018
    9
    3
    3
    Vrouw
    Duidelijk! Bedankt voor jullie snelle reacties :)

Deel Deze Pagina