wel menstruatie geen eisprong?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door maybee2, 10 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Hallo meiden,

Ik heb deze maand geen eisprong gehad(heb getest) en nu op dag 26 ongesteld geworden.. als ik mijn ei gehad zou hebben zou dat op dag 19 zijn geweest net zoals normaal en dan volgende week pas ongesteld geworden zijn.. help hoe kan dit?

2. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Niemand?

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Je hebt toch een spiraal!!
    Je menstruatie kan dan alle kanten op gaan en hoeft niet iedere maand even lang te zijn!;)

4. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Mijn vraag was of je zonder ei wel een menstruatie kan krijgen?

5. Melsss

Melsss Actief lid

7 mei 2014
    211
    0
    16
    Lijkt mij niet. Een menstruatie is toch het loslaten van een niet bevrucht eitje??

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Met een koperspiaal heb je altijd een eisprong staat op internet.
    Daarbij snap ik nog steeds niet waarom je überhaupt iedere maand bezig bent met een eisprong als je een koperspiraal draagt;)
    Ookal heb je een eisprong je zal niet zwanger raken want op internet staat dat de koperspiraal erg betrouwbaar is en meerdere invloeden hebben op een zwangerschap!

Het koperspiraaltje:

*Maakt het baarmoederslijmvlies ongeschikt voor de innesteling van een bevruchte eicel.

*Maakt de zaadcellen die uw baarmoeder binnenkomen onvruchtbaar.

*Van de duizend vrouwen die het koperspiraaltje gebruiken, raken er per jaar maximaal tien toch zwanger.

*Is direct werkzaam vanaf het moment van plaatsing.
    Blijft tien jaar werkzaam (afhankelijk van het type koperspiraaltje).

7. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Als je ongi word heb je een eisprong gehad het is namelijk afstoten van niet bevruchte eicel.

Met spiraal is het hetzelfde, aleen de spiraal zorgt ervoor dat de eicel niet bevrucht kan worden en heb je wel een eisprong normaal gesproken.
    Een spiraal kan rare dingen doen met het lichaam. je hebt in dit geval je ei dus veel eerder gehad dan je verwacht dus ongeveer dag 12 ipv 19

8. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Ongesteldheid is niet het afstoten van het niet bevruchte eicelletje, een ongesteldheid is het afstoten van het baarmoederslijmvlies. Het baarmoederslijmvlies word opgebouwd met oestrogeen en progesteron. Als de productie van deze hormonen afnemen (omdat er geen embryo is die HCG produceert), stopt het baarmoederslijmvlies met ontwikkelen en is het niet bruikbaar meer.
    Het niet bevruchte eicelletje word gewoon afgebroken in je lichaam en de voedingsstoffen worden weer gerecycled. Ook al heb je dus geen eisprong gehad, je word nog steeds ongesteld (Staan dus los van elkaar).

Een spiraal heeft niet, zoals de pil, een werking op de eisprong. Heeft dus een andere oorzaak dat je geen eisprong hebt gehad.

9. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Wat Smeetjuh zegt is juist. Vrouwen met lichte/milde PCO, zoals ik, worden ook ongesteld. Heb zelfs na de bevalling van mijn zoontje een stabiele cyclus. Maar toch echt niet iedere maand een eisprong en vaak geen goede eisprong. Ben meestal ook maar licht ongesteld maandelijks.

10. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Hmm oke bedankt dames. Hij is dus of eerder gekomen omdat ik ook eerder ongesteld was of geen. Naja we zien t wel komende maand!

Deel Deze Pagina