hallo, Sinds 2 maanden ben ik, na de bevalling, aan de pil. De 20 dus een lichtere. Eerste maand stopweek ingelast en ging prima. Afgelopen do laatste pil van strip maand 2 gehad en wilde nu gaan doorslikken. Dus vrijdag eerste pil nieuwe strip gehad en nu gewoon ongesteld !! Erg snel toch?! Meestal komt een doorbraak bloeding toch later en niet direct; juist omdat je geen stopweek wil en niet ongesteld wil worden. Zouden jullie nu alsnog een stopweek inlassen ?
Ik heb nooit pil kunnen doorslikken (3 verschillende soorten pillen gehad), ik kreeg toch altijd toch bloedverlies in wat stopweek had kunnen/moeten zijn. Ben ook gestopt met proberen en heb ieder strip netjes een stopweek ingelast. Ik zou nu gewoon een stopweek inlassen en dan weer verder gaan. En dan maar niet meer doorslikken? (anders zou je huisarts om zwaardere pil kunnen vragen, wellicht lukt het dan wel)
Hier ook nooit kunnen doorslikken ivm doorbraakbloedingen (ten minste, dan vond ik dat ik er niet zoveel aan had ) misschien toch een zwaardere variant proberen of anders niet doorslikken. Of over een aantal maanden nog eens proberen, bij mij moest de pil ook een aantal maanden inwerken zeg maar. Ik had de eerste 3 maanden regelmatig last van bloedverlies/doorbraakbloedingen ondanks ‘normaal gebruik’, daarna ging het over.
Ik krijg het ook altijd op m'n heupen als ik in de krant weer eens een artikel zie over doorslikken... dat lukt bij mij nooit en die doorbraakbloedingen zijn echt nog 10x meer vervelend dan een normale bloeding.
Ik kan ook niet doorslikken, krijg dan van die doorbraakbloedingen die maar blijven sluimeren, heeel irritant!
Waarom zou je niet gewoon een stopweek inlassen? Os het niet slecht voor je lichaam constant je hormoonhuishouding in de war te gooien n?
Dank voor jullie antwoorden.Ja ga maar een stopweek inlassen. Maar hoe moet het nu verder met de strips ? Nu is dus vrij za zo al uit de volgende strip. En ben ik dan wel veilig deze week ?
Je bent alleen onveilig als je meer dan 7 dagen geen pil hebt genomen (je moet na stopweek altijd op tijd beginnen), maar jij hebt toch doorgeslikt? Ik zou nu een week stoppen en dan strip afmaken en opnieuw stopweek.