Mirena gaat eruit, komt er veel bloed bij kijken?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mowtom, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Tja zoals de titel al zegt. Ik ga vrijdag de Mirena eruit laten halen want vriendlief heeft een knipje ondergaan. Maar geeft dat direct veel bloedverlies? Moet ik iets meenemen om het bloeden op te vangen, iets van maandverband in doen?

Stomme vraag maar ja weet niet zo goed wat ik moet verwachten. Het ding zit er al vier jaar in en vind het mooi geweest. Eindelijk verder zonder hormonen! Jippie:D

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Nee hoor, paar drupjes misschien. Zou een inlegkruisje meenemen.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nee hoor... Zowieso op dat moment niet.. Wel had ik daarna een paar drupjes maar dat stelde niks voor..

4. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Inderdaad een paar druppels, het lijkt een beetje op een (behoorlijke) roze/rode spotting. Inlegkruisje is voldoende voor vlak erna. Meestal heeft de arts die hem verwijderd ook inlegkruisjes en maandverband liggen, omdat veel vrouwen dit vergeten of er gewoon niet aan denken om dit mee te nemen. Je hoeft in principe dus niks mee te nemen:p

5. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    Ik had helemaal geen banenverlies, pas 4 dagen erna een lichte bloeding

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Niet direct.
    Maar na een paar dagen begon bloedverlies, wat 3 maanden duurde.

7. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Thanks allemaal. Ging ie bij jullie makkelijk eruit?
    Ben zo bang dat ie blijft steken of iets dergelijks....dat ik morgen met een half uithangend spiraaltje alsnog naar de gyn moet vanuit de huisarts;). Heb trouwens alle vertrouwen in mijn huisarts hoor!
    Vorige keer met een uitstrijkje zag ze m nog keurig zitten dus zal vast goed komen....maar oh hopelijk doet t geen pijn:-$

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vond het een opluchting dat hij eruit ging maar ik was dan ook zeer ontevreden.. Het was een kort prikje en toen was hij weg.. Was echt zo gepiept!

9. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Voor mij was het ook een hele opluchting, omdat ik hem steeds had voelen zitten in mijn baarmoeder. Maar het verwijderen deed echt geen zeer. Je moet even kuchen en terwijl je dit doet trekt de arts het spiraaltje er snel maar natuurlijk wel heel voorzichtig eruit. Door dit kuchen voel je het bijna niet (misschien inderdaad een mini-steekje), dus als je het eng vindt, moet je vooral veel kuchen;)

10. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Nee joh, voel je zowat niks van. No worries.

11. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Nou hij is eruit. Pffffff duurde even voor ze hem gevonden had, laten we zeggen de touwtjes:(
    Moet zeggen hij zat wat vast, oh deed best even beetje pijn.
    Daarna in de auto kreeg ik echt wel even flinke buikpijn, moest even zuchten. Leken wel weeën zeg ook in mijn bovenbenen.
    Maar goed nu nergens meer last van hahaha...

Moet wel zeggen dat ie er al vier jaar in zat.

Deel Deze Pagina