Eens met rogijuli en maandag testen is nog te vroeg mocht je wel zwanger zijn. Volgend weekend zou je kunnen testen
@Deniessify: Door de morningafter pil kan het inderdaad zijn dat je later ongesteld wordt dan normaal. Je kunt zelfs een keer je menstruatie helemaal overslaan. Verder kan spanning / stress er ook voor zorgen dat je ongesteldheid wegblijft. Ik kan heel wat voorbeelden noemen van vrouwen die in spanning zaten of ze zwanger zouden zijn en die juist door die spanning niet ongesteld werden. Je kunt op dit forum veel vrouwens die juist wel graag zwanger willen zijn en daardoor in spanning zitten en maar niet ongesteld worden. Dat heb ik zelf ook wel gehad! Heel vaak word je dan alsnog ongesteld als je een zwangerschapstest hebt gedaan. Dan is die spanning weg en dan komt je menstruatie ineens wel door. Ik zou inderdaad even tot volgend weekend wachten. Een zwangerschapstest werkt meestal pas goed als je 14 dagen wacht. Als je dus volgend weekend negatief test, weet je zeker dat je niet zwanger bent. Weet je hoe zo'n test werkt?
vraagje: ik wil me niet mengen in het gekibbel over uitspraken, maar wil alleen een voorstel doen. als iemand iets schrijft waar een ander het niet mee eens is, kan er dan een prive bericht achter gelaten worden bij diegene die een bepaalde uitspraak doet. Misschien dan alleen een verwijzing op dit forum naar het prive bericht, zoiets als: prive bericht voor..... achtergelaten. Hierdoor wordt er alleen concreet een vraag van iemand beantwoord, zonder dat diegene dan ook nog berichten moet gaan lezen van vrouwen die het niet met elkaar kunnen "vinden". Dit berichtje bedoel ik echt niet verkeerd, is alleen bedoeld om ervoor te zorgen dat een hulpvraag op een goede en normale manier beantwoord wordt. Deniessify: veel sterkte! ik denk idd ook dat je niet zwanger bent. Ik snap dat je het niet aan je ouders wilt vertellen. Een arts heeft idd geheimhoudingsplicht. Dit houd dus in dat hij het niet aan je ouders mag vertellen. Ook al ben je nog niet ongesteld geworden, naar de huisarts kom je wel gaan. Je kan dan de pil krijgen en deze pas gebruiken nadat je ongesteld bent. De pil moet je namelijk na je ongesteldheid innemen anders is hij niet veilig. Aan je ouders kan je dan vertellen dat je last hebt van je ongesteldheid, dat je nooit weet wanneer je het word en dat dit vervelend is omdat je bang bent dat als je gaat zwemmen of als je een witte broek draagt dat het dan fout gaat. Zoiets van: als ik op school krampen krijg ben ik bang dat ik in de klas ongesteld ga worden en door ga lekken. Daardoor kan ik me niet meer concentreren op school. Hoop dat dit forum je geholpen heeft. Laat je wel weten hoe het allemaal gaat, dus ook als je ongesteld bent geworden en je misschien helemaal gerustgeteld bent dat er niks aan de hand is?
Weet je hoe zo'n test werkt Denise? Als je echt zekerheid wil hebben kun je misschien een digitale kopen, die zegt gewoon zwanger of niet zwanger en hoef je niet te raden of er wel of geen streep staat. Nadeel van de digitale is wel dat ie duurder is. Als je geen test durft te kopen kun je ook via internet bestellen, die worden dan in een gewone witte envelop bezorgd. Als je iemand in vertrouwen kunt nemen is het wellicht ook fijn om met die persoon te testen. Ben je tenminste niet alleen, wat de uitslag ook is.
Net als bij de morning after pil, staat de handleiding van een zwangerschapstest ook op en in het doosje.
Er zijn tests waarbij je een beetje plas met opvangen in een (schoon) bekertje. Er zit dan een pipetje bij, zo'n opzuigdingetje weet je wel. Met dat pipetje kun je dan een paar druppels urine in de test doen. In de gebruiksaanwijzing staat precies hoeveel druppels. Bij andere testen moe over het staafje heen plassen of het staafje een paar seconden in een bakje urine houden. Kijk even goed in de gebruiksaanwijzing hoe het werkt en hoeeel druppels of hoeveel seconden je iets moet doen. Dan kun je na een paar minuten zien of je zwanger bent of niet. In de gebruiksaanwijzing staat hoe lang je moet wachten. Soms is dat maar 2 minuten en bij andere tests bijvoorbeeld 5. Je moet het echt na die tijd bekijken en niet na een kwartier ofzo gaan kijken. Het kan namelijk soms zo zijn dat hij na een langere tijd een verkeerde uitslag. Gooi die test dus gelijk na het aflezen weg en ga niet na een tijd nog eens kijken, want dan schrik je misschien voor niks. Bij de dure test van het merk clearbleu staat er gewoon "zwanger" of "niet zwanger" in het schermpje. Bij goedkopere testen moet je kijken naar de streepjes. Bij 2 streepjes ben je zwanger. (Soms staan die streepjes naast elkaar en soms zo +) als er 1 streep staat ben je niet zwanger. Als er geen strepen staan was de test niet goed en dan moet je opnieuw testen. De goedkoopste testen verkopen ze bij kruidvat. Dan betaal je 5 euro voor testen.
Naar mijn weten moet je beginnen met de pil op de eerste dag van je menstruatie.. als je m voor het eerst slikt
Als je hem slikt vanaf de eerste dag van je menstruatie (dus de eerste dag dat je bloedt) dan beschermt de pil gelijk. Anders duurt het een week voordat het beschermt tegen zwangerschap. (Dat is alleen als je de pil voor het eerst slikt. Of als je tussendoor een tijd gestopt bent.) Toch wil ik je wel het advies geven om behalve de pil ook altijd een condoom te gebruiken. De pil is prima bescherming tegen zwangerschap als het condoom per ongeluk kapot gaat. Maar de pil beschermt niet tegen soa's. Er zijn ziektes die gewoon vervelend zijn, ziektes die ervoor kunnen zorgen dat je in de toekomst geen kinderen meer kunt krijgen en ziektes die dodelijk zijn (hiv / aids). Neem daar geen risico mee! Je bent veel te jong om je leven kapot te laten maken door zoiets.
Deniessify: Meiske, wat een situatie zeg... Wil je heel veel sterkte wensen en inderdaad, even wachten tot het weekend en dan een testje doen. Dan weet je het ten minste zeker. En voor je eigen gemoedsrust aan de pil gaan inderdaad en natuurlijk, zoals al velen gezegd hebben, ook een condoom erbij gebruiken, om andere nare dingen te voorkomen. sterkte in ieder geval, ik denk niet dat je zwanger bent, maar kan me je angst goed indenken! Nee, het levende bewijs zit nu in mijn buik....
Hoii ik wil jullie even laten weten dat ik vandaag ongesteld ben geworden, maar helemaal niet veel ofzo.. juist heel weinig ik ben nu wel ontzettend blij want betekend dit nu dat ik NIET zwanger ben?
Kan zijn van de morningafter pil dat het minder is vermoed ik. Mocht je twijfelen dan doe je van het weekend nog een test, dan heb je zekerheid.
Het klinkt goed Deniessify. (Vast de eerste keer dat je blij bent dat je ongesteld wordt, haha.) Kijk even of het een beetje doorzet. Als je de komende dagen meer bloed gaat verliezen, zal het wel goed zitten. Maar als je twijfelt, zou ik gewoon een test doen zodat je echt niet meer bang hoeft te zijn.
Hoi meid, ik had op m´n 17e voor het eerst seks met mijn huidige vriend (word over een half jaar 22). Ik was wel aan de pil, maar was 'm in die tijd een aantal maal vergeten. Op die leeftijd had ik veel minder door hoe belangrijk dat wel niet was. De volgende dag heb ik ook zo'n pil genomen Och wat was dat gênant inderdaad, vre-se-lijk. Er stond een mevrouw met een dikke bril heel erg boos naar me te kijken. Ze bleef me maar op de man af vragen hoe oud ik was en dat ik er toch wel érg jong uit zag voor deze test. Of ik niet geïnteresseerd was in wat informatieve boekjes over seks. Je had mijn gezicht moeten zien, maar goed ontopic; ik ben toen wel volgens mijn gewone cyclus ongesteld geworden, maar was inderdaad minder hevig. Een stuk! Dus komt allemaal goed. Je bent gewoon niet zwanger, máár als je nou echt met een lekker gevoel je bedje weer in wilt duiken 's avonds zou ik lekker zo'n testje doen van 't weekend! Bij de Etos en Kruidvat zijn ze 7,5 euro en dan heb je voor een tientje twee stuks. Is misschien veel geld voor een meisje van 14, maar een gerust hart is toch wel wat waard Of niet? Voor de rest, het is al duizend keer gezegd, maar ik ga het ook nog eens benadrukken. Jouw ex is gewoon een gigantische sukkel. Je moet ons beloven dat je nóóóóit meer seks hebt tegen je wil, hoe lief hij het ook vraagt. Hij moet wachten tot jij er klaar voor bent. En als je dat niet kunt beloven krijg je nooit meer zulke geweldige adviezen van ons. (grapje!)
haha komt goed! ik beloof het haha hij is inderdaad een gigantische sukkel en voortaan wacht ik met seks tot ik er echt klaar voor ben en dat gaat wel een tijdje duren haha... Bedankt voor jullie belangstelling en de adviezen enz. xX