Hallo, Ik ben hier nieuw, dus ik weet nog niet precies hoe het hier allemaal werkt. Ik zal even mijn probleempje uitleggen.. ik slik de pil.. al 8 jaar ofzo. Ik ben in de 2de week van mijn pil 2 keer de pil vergeten. 1 keer meer dan 12 uur te laat ingenomen. en 1 keer gewoon heelmaal vergeten (ook niet meer ingenomen) Normaal gesproken krijg je als je de pil slikt geen eisprong, maar gisteren voelde ik een gek gevoel in mijn buik, voelde beetje als lichte ongesteldheidspijn. Toen ik even ging rekeken was dit dus precies in het midden van mijn cyclus. Kan het zijn dat ik toch eisprong heb gekregen omdat ik 2 keer pil vergeten ben?!? Ik heb de de afgelopen 7 dagen ook sex gehad met mijn vriend... kan ik nu zwanger zijn?!? Ik hoop dat iemnd me kan helpen.. groetjes barbitch
Verplaatst naar anticonceptie, dit omdat het over het gebruik (juist niet het gebruik ) van de pil gaat. Elmo
als je de pil bent vergeten en onveilige seks hebt kan je zwanger worden. op de dag dat je ongesteld moet worden (einde van de strip?) kan je testen. is deze negatief en word je nog niet ongesteld na een paar dagen, dan zou ik de huisarts bellen.
hey, thanks voor je reactie... volgende week dinsdag moet ik mijn laatste pil nemen, ik wordt dan meestal de maandag daarna pas ongesteld... dus nog 3 weken wachten :S Gisteren had ik die vage buikpijn, en die heb ik vandaag nog steeds... En nu is er ook nog rugpijn bij gekomen... Maarja lijkst me sterk dat dat allemaal daarmee te maken heeft, zo snel merk je dat niet... groetjes
als je in de tweede week van de strip de pil vergeet geeft t niet heb in t boekje van microgynon gelezen dat je dan zelfs zonder condoom kan gaan vrijen t is in de eerste en de laatste week riskanter. dus ik denk dat t meevalt
Volgens de nieuwe richtlijnen is het niet echt een probleem! Zeker omdat die ene pil maar net te laat was. Ik zou je niet te veel zorgen maken en gewoon rustig afwachten!