Hallo, Ik ben op dit moment 17 weken zwanger. Al van voor mijn zwangerschap heb ik last van een schimmelnagel aan mijn kleine teen. Ik heb toen dactarin nagellak van de apotheek gekregen. Toen ik zwanger bleek heb ik aan de apotheek gevraagd of ik dat kon blijven gebruiken. volgens hen kon dat (staat ook in de bijsluiter dat het kan). Ik heb het dus gewoon gebruikt. Nu lees ik net bij jullie een ander topic over kalknagels en daarin geven jullie het advies om niet te gebruiken. ik ben hier wel van geschrokken. wat is nu het risico voor mijn beebje dan? tot op heden is alles goed maar ik heb nog geen 20 wkn echo gehad. is er nu kans op afwijkingen??
hoi, mijns inziens kun je het gewoon gebruiken, zeker op nagels kan hetgeen kwaad omdat er weinig tot niks in je bloedbaan van komt. Als je apotheker zegt dat het kan en het staat ook op de bijsluiter dan zou ik het gewoon gebruiken en me geen zorgen maken. Er zullen zeker geen afwijkingen bij het kindje zijn vanwege het gebruik van dit middel. Mirjam