Ik snap het niet meer! Ei, app, berekening..

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lichtziener, 6 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lichtziener

6 apr 2023
    41
    10
    8
    Vrouw
    #1 Lichtziener, 6 apr 2023
    Laatst bewerkt: 6 apr 2023
    Goedeavond lieve dames,

even het verhaal in het kort.

Volgens mijn app zou ik 27 maart mijn ei gehad moeten hebben (de 26ste een gezellige avond gehad, 3 dagen daarvoor ook). Het ei voelde ik echter de 28ste duidelijk. Daarna nog een aantal dagen vruchtbaar slijm gehad, wel wat lang voor mijn doen.

Mijn menstruatie zou volgens de app zondag zijn intreden doen. Nu heb ik het gevoel dat het niet helemaal klopt. Hoe moet ik gaan rekenen? Wanneer is het wijs om te testen? In praktijk is dan een innesteling ook later? Ik snap het even niet meer :oops::confused:! Help a mommy out! Bij voorbaat dank! Xxx

2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.721
    7.208
    113
    Vrouw
    Ik had bijna altijd direct na mijn ei geen vruchtbaar slijm meer, dus in dat geval zou ik einde van vruchtbaar slijm aanhouden als eidag en daar zo'n 12-14 dagen bij optellen. Anders de dag van je eipijn of de dag erna als eidag.

Lichtziener vindt dit leuk.
  3. Lichtziener

6 apr 2023
    41
    10
    8
    Vrouw
    Dank je!

Ah ja! Dan heb je in iedergeval soortvan een leidraad!

Ik heb echt een dag of 3 vruchtbaar slijm gehad nog, ik vond het al een beetje gek. Stom dat ik het niet exact heb genoteerd ook o_O!

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.810
    8.474
    113
    Vrouw
    Ik zou niet afgaan op een app.. dat is echt niet betrouwbaar. Als je wil weten wanneer je eisprong is kun je beter ovulatietesten doen en/of temperaturen.

5. Lichtziener

6 apr 2023
    41
    10
    8
    Vrouw
    #5 Lichtziener, 6 apr 2023
    Laatst bewerkt: 6 apr 2023
    Goed punt! Echter, van de ovulatie testen werd ik alleen helaas niet heel veel wijzer deze ronde. Toch duidelijk mijn eisprong gevoeld s'avonds, waren de ovu testen op :eek:! Dus temperaturen is wel een idee mocht mijn :evil: doorbreken.

6. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.810
    8.474
    113
    Vrouw
    Maar dat je buikpijn voelt wil niet zeggen dat je ei dan springt. Het is waarschijnlijk de laatste groei van je eitje en dan is de eisprong soms pas een dag of twee dagen later.

7. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.721
    7.208
    113
    Vrouw
    Als je eipijn voelde en je ovulatietest de dag ervoor niet positief was, dan was het inderdaad eerder de laatste groei en de eisprong een dag of paar dagen erna.

8. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik denk ook adhv wat je verteld dat je eisprong later is geweest. Mogelijk eind vorig week. Ik zou als ik jou was tot volgend weekend wachten ipv dit weekend als je nog niet eerder ongesteld bent geworden.

En inderdaad een app zegt niks. Die neemt alleen gemiddelden en daar wijken cycli heel gauw al van af:)

9. Lichtziener

6 apr 2023
    41
    10
    8
    Vrouw
    Je hebt helemaal gelijk! Ik vind het zo lastig.. ik heb twee prachtige kindjes.. afgelopen 4.5 jaar was ik er niet zo mee bezig.. inmiddels wel... stom he!? Ik ben in iedergeval blij dat ik mijn vragen hier kan stellen ♡ !

10. Lichtziener

6 apr 2023
    41
    10
    8
    Vrouw
    Dat denk ik dus ook.

Ik vind het echt lastig wiskunde. Voorgaande jaren was ik er dus niet zo mee bezig maar inmiddels wel. Ik heb me ingelezen allemaal. Erg interessant wel! Maar dat tellen en het " goede moment " bepalen wanneer te testen vind ik lastig in deze (sowieso omdat ik voor geen meter kan rekenen :p). In mijn 2 zwangerschappen heb ik altijd ruim na mijn verwachtte menstruatie getest. Nu voelt het anders en zit ik er meer bovenop. Soms zit ik mezelf in de weg :oops: pfff. Dank je wel voor jouw input ♡!

Deel Deze Pagina