morning afterpil en toch zwanger...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ellensunshine, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellensunshine

18 mrt 2008
    37
    0
    0
    Hallo allemaal,

Sinds kort weet ik dat ik zwanger ben, ondanks dat ik de morning afterpil heb geslikt. Bij mijn weten heb ik de pil binnen 24 uur ingenomen na het risicocontact. Heeft iemand hier ervaring mee?! Deze zwangerschap was weliswaar niet gepland, maar wel heel gewenst en nu ik eenmaal zwanger ben, komt de angst naar voren dit dan toch weer kwijt te raken. Heeft iemand ervaring met een zwangerschap na het gebruik van de morning afterpil?!

Groet Ellen

2. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Pfff nee, ik kan je er niet bij helpen. Wil je alleen laten weten dat ik je verhaal gelezen heb, en het is goed om te horen dat de kleine desondanks gewenst is.

PROFICIAT dan maar, en een hele fijne zwangerschap!

3. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ehm ja hier ervaring lol

Slikte de pil, maar was ziek geweest (overgeven diarree) en daardoor dus niet helemaal veilig. Dus condoom gebruik en dit ging niet helemaal goed. Binnen 24 uur morning after gehaald en het bleek dat ik toch zwanger was. We komen ook qua uitgerekende datum precies daarop uit (echt grappig :D)

Hier ook de angst dat er door de morning after misschien iets niet goed zou zijn, maar tot op heden maakt de uk het super.

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

owja hoor dat kan heel goed..kijk maar naar hoever ik zwanger ben :D
    maar moet wel zeggen dat we de m.a.p. eingelijk té vaak gebruikt hadden (3 keer in..een week ofzo) dus waarschijnlijk werkte het niet mee ofzo.
    het kan geen kwaad want ik heb het toen nog aan de vk. gevraagd.

gefeliciteerd met je zwangerschap meissie

5. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    oei, dat zal best schrikken zijn geweest'?
    ik heb er geen ervaring mee, maar wil je even laten weten dat ik het super goed van je vind dat je je kindje toch gewenst noemt!
    gefeliciteerd met je zwangerschap!

6. ellensunshine

18 mrt 2008
    37
    0
    0
    pff, was inderdaad erg schrikken... Dank je wel voor jullie lieve reacties. Dat doet me goed en stelt me ook wel wat gerust. Nu is het toch gewoon afwachten tot 4 maart, dan heb ik de eerste echo... Dan ben ik bijna 8 weken. Wat kruipt die tijd dan ineens he? Eerder vlogen de weken altijd voorbij en nu lijkt een dag niet voorbij te gaan... Maar goed, het zal er wel bij horen denk ik....

7. Liiaatje

Liiaatje Actief lid

8 okt 2010
    214
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap !!!

heb geen ervaring er mee, maar wel met het zwanger raken tijdens de pil.. en ben er super blij mee..!! voor mij nog 2 maandjes..

8. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb onlangs hetzelfde meegemaakt.
    Bij ons was het condoom gescheurd en binnen 8 uur daarna heb ik de morning after pil geslikt. Ik had hem in het verleden ook al eens geslikt en toen heeft hij gewoon gewerkt dus ben er helemaal vanuit gegaan dat deze ook gewerkt had. Ik kreeg een paar dagen na het slikken van die pil ook een gigantische bloeding met veel bloedverlies en buikrampen die toch wel lang aanhield. Vervolgens werd ik niet meer ongesteld en dacht ik dat mijn cyclus van slag was door het slikken van die pil en heb sowieso een erg lange cyclus. Na 3 maanden kwam ik er dan ook pas achter dat ik toch zwanger ben geworden. Het zal mijn vierde kindje worden. Waarvan ik de laatste 3 dan in 3 jaar tijd gekregen heb. Ik ben nu bijna 16 weken zwanger en de eerste echo was gewoon goed. Ik ben wel een beetje bang voor de tweede echo, hoop maar dat er op die echo ook niks vreemds te zien zal zijn. Maar goed door de vorige antwoorden ben ik wel weer wat gerustgesteld.
    Ons kindje is ook gewenst. Het was wel een schok moet ik eerlijk bekennen. Vanwege refluxklachten moet ik eigenlijk ook tabletten slikken waar ik nu weer mee moest stoppen. En we hebben al 3 kleine kindjes. Maar goed we zijn getrouwd, gaan toevallig net verhuizen naar een grotere woning met een slaapkamertje extra, een nieuwe auto kunnen we ons ook gewoon veroorloven, als het goed is haal ik mijn rijbewijs nog voor de bevalling dus het zal wel goedkomen. :cool:

Deel Deze Pagina