Dat dacht ik dus ook. Toen ik zag hoe de reactie was op Imensa, dacht ik laat ik het maar niet wegzetten.
Zo gek is het niet dat een MAP je complete cyclus in de war schopt. Wist je dat er in 1 MAP net zoveel hormonen zitten als in 5 JAAR anticonceptiepil? Niet echt gezond dus, dus ja, ik kan me voorstellen dat je per direct ongesteld wordt.
Maar het zorgt er ook voor dat een bevrucht eitje niet kan innestellen. Ik heb stage gelopen in een redelijk christelijk ziekenhuis en sommige gyns plaatsten om deze reden geen koperspiralen.
Niet dat ik gemeen over wil komen, maar je neemt de map toch om te zorgen dat je niet zwanger raakt. Als je er van overtuigd was dat dit niet zo was, dan had je hem niet genomen neem ik aan. Dus de kans bestaat dat je 'een leven om zeep hebt geholpen'. De map zit bomvol met hormonen, daarom ben je nu ook ongesteld.
Precies. Een eitje kan wel degelijk bevrucht raken maar sterft vervolgens af. Hier dus ook geen koperspiraal vanwege deze reden.
Idd normaal. Ik had die bloeding na een dag of 10 Hier ook ongeveer alle anticoncepties geprobeerd.reageer ook erg op hormonen. Nuvaring leek goed te gaan maar kreeg na 8 maanden toch klachten. Heb nu sinds 2 weken het koperspiraal. Hoop dat ik hier de komende 5 jaar mee vooruit kan
Dit dus, ik vond wat imensa zei dus ook wel een logische eerste reactie. Was mijn reactie ook, dan had je beter op moeten letten. Dus ja de kans is groot dat je een zwangerschap hebt voorkomen, maar dit was ook je bedoeling, anders nam je de map niet me dunkt.
Per maand heb je geloof ik iets van 15% kans om zwanger te worden. Jij hebt een morning afterpil geslikt vlak na je normale menstruatie, dus de kans is groot dat je nog helemaal geen eisprong gehad had en er dus nog helemaal geen bevruchting zou hebben kunnen plaatsvinden. De kans is dus verreweg het grootst dat er helemaal geen sprake was van een vruchtje op het moment dat je de pil nam en dat je "ongesteld" bent geworden door de berg hormonen in de morning afterpil.
Waarom heb je dán een MAP genomen? Omdat je dacht dat ie niet zou werken en een eventueel ontstane bevruchting dat prima zou overleven? Ik ben het ook eens met m'n voorgangers. De MAP is juist bedoeld voor wat jij 'niet opzettelijk' wilt doen. Dit topic hoort hier overigens inderdaad niet.