Morning afterpil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door AnymousPrincess, 22 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnymousPrincess

22 jul 2023
    24
    3
    3
    Vrouw
    Hoi,

Ik weet dat ik misschien niet slim ben geweest maar zit nogal te stressen.

Ik heb op dag 11 van me cyclus onveilige seks gehad, Ik heb normaal gezien een cyclus van 29/30 dagen.

Nu ben ik daarna goed ziek geweest soor een blaasontsteking en was daar nogal van de kaart van. Dus verder niet nagedacht over de morning afterpil.

Vandaag is het dag 14 van me cyclus en voel ik een zeurend/drukkend gevoel in me onderrug en me tepel zijn wat pijnlijk. Normaal lette ik nooit heel erg op op wanneer me eisprong was omdat ik op dit moment geen kinderwens had.

Ik heb verder geen ervaringen met de morning afterpil maar is het nu nog op tijd om de Ella te nemen? Zo ja wat waren jullie ervaringen met deze kwa bijwerkingen? Ik ben zelf namelijk ook heel bang voor de bijwerkingen omdat je zoveel spookverhalen hoort.

Ik weet dat ik hierna ook het spiraaltje ga laten zetten zodat ik deze stress kan voorkomen.

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

De morning after pil moet je in principe binnen 24 uur na de onveilige seks innemen wil het zin hebben (vandaar ook de naam 'morning after'). Het zorgt er voor dat je eisprong tegen wordt gehouden. Als je die nog niet hebt gehad zou het misschien nog zin hebben. Ik heb geen idee. Maar het zal zeker wat met je lichaam en cyclus doen.
    Een koperspiraal zetten kan inderdaad. Die zou een eventuele bevruchte eicel nog kunnen behoeden voor innestellen.

3. Lousanne

Lousanne Niet meer actief

Ik weet het ook niet zo goed. Idd, als je je eisprong nog niet hebt gehad kan deze nog geremd worden. En als je dus 3 dagen geleden onveilige seks hebt gedaan dan kan er dus in theorie nog levend sperma in je zitten. Dus dan zou ik zeggen voor de zekerheid nog wel nemen?
    Ik heb er vorig jaar 1 gehad, binnen 24 uur nadat het condoom gescheurd was. Had niet veel bijwerkingen. Ook niet veel werking trouwens, het resultaat daarvan ligt boven te slapen..

Ingeltje vindt dit leuk.
  4. Lvs88

Lvs88 Actief lid

13 mei 2021
    475
    255
    63
    Vrouw
    Als je eisprong nog niet geweest is kan je de morning afterpil nog nemen. Ik denk dat je die binnen de 72 uur moet innemen. Ik heb ze enkele jaren geleden een paar keer genomen (als ik eerder had geweten dat een 2de kindje zo lang op zich zou laten wachten had ik het niet gedaan:rolleyes:) en geen last van gehad.

Ik had de ellaOne, die schijnt het beste te zijn.:thumup:

*Edit: Ik zie dat je bericht van zaterdag is. In dat geval is het ondertussen al te laat.

5. AnymousPrincess

22 jul 2023
    24
    3
    3
    Vrouw
    Ik heb hem Zondagavond ingenomen maar heb het idee dat ik ervoor al me eisprong heb gehad.

Vanwege die symptomen die ik ervoor al had.

Zijn er vrouwen bekend met nog langere tijd bijwerkingen van de morning after pil? Ik heb enorm pijnlijke borsten en kan de hele dag wel janken zo emotioneel voel ik me. Wat me ondertussen wel bang maakt ook als het niet al de eerste symptomen kunnen zijn.

6. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Als je klachten zouden komen door zwangerschapssymptomen zou je nu ook positief testen met een zwangerschapstest. Misschien geeft dat sws antwoord op je vraag.

7. AnymousPrincess

22 jul 2023
    24
    3
    3
    Vrouw
    Zou dat nog niet te vroeg zijn om te testen?

8. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Dat hangt van de dag van je eisprong af. Maar je geeft zelf aan allemaal klachten te hebben en je vraagt je af of je niet zwanger bent en de symptomen daar van komen.
    Áls je klachten door een zwangerschap komen zou je test positief moeten zijn.

9. AnymousPrincess

22 jul 2023
    24
    3
    3
    Vrouw
    Het is dat ik op het moment ook niet met een kinderwens bezig was, Dus ik weet niet precies wanneer ik me eisprong had.

Ga straks maar even naar de Kruidvat voor de zekerheid, Misschien dat het voor nu ook even rust geeft een testje te doen.

10. AnymousPrincess

22 jul 2023
    24
    3
    3
    Vrouw
    Toch net getest, In de verte lijk ik iets te zien maar ik denk dat me ogen me gek maken.

Bijgevoegde bestanden:

11. AnymousPrincess

22 jul 2023
    24
    3
    3
    Vrouw
    Heb toch even wat paniek van oh ik hoop zo dat ik ongesteld wordt.

Ik heb Vrijdag en Zaterdag dus heel veel last van me borsten gehad en soort van zeurend gevoel in me onderbuik/onderrug en doorstralend naar me liezen. Nu is de pijn in me borsten ook eigenlijk weer helemaal weg. Dit is denk ik meer passend bij een eisprong? Ik hoop namelijk zo dat het geen innesteling was.

Ik lees wel het een ander op het internet dat er soms ook mensen bij zijn die tot hun menstruatie echt het gevoel hadden dat ze zwanger waren maar dat het dus door die pil kwam. Iemand hier ervaringen mee? Sorry ik moest het even van me afschrijven zit er namelijk nogal mee

12. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    Ik zie zelf geen streepje alhoewel op foto zo lastiger is om te zien.
    Anders vandaag een nieuwe test doen.

13. AnymousPrincess

22 jul 2023
    24
    3
    3
    Vrouw
    Weer getest, Nog steeds niks te zien denk ik?

Bijgevoegde bestanden:

14. WWJD

WWJD Niet meer actief

Nee niks te zien.

Deel Deze Pagina