Gewichtstoename door trigynon?

Discussion in 'Anticonceptie' started by WinMom90, Jul 30, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WinMom90

WinMom90 VIP lid

Jul 9, 2021
    5,514
    4,312
    113
    Female
    Nederland
    Hoi dames,

In december ben ik bevallen van onze dochter, en week hierna 60kg.
    Normaal 55 a 56, maar niet gek voor vlak na een bevalling.

Helaas door een sepsis ben ik vanaf februari medicatie gaan gebruiken, maar ook toen weer begonnen met de pil.

Hiervoor altijd eerst de mirena gehad en toen dat niet beviel de nuvaring, tot weer een kinderwens hadden.

Ineens begon ik voor mijn doen enorm aan te komen. Ik dacht dat dit kwam door de medicatie voor de pijn, en deze enige tijd gestopt, echter zonder verandering.

Ik ben nu bang dat het te maken kan hebben met de pil, maar zijn er dames die er ervaring mee hebben?

Tot zo'n 16 a 17 jaar geleden heb ik al eens trigynon gebruikt, toen géén gewichtstoename.. maar ik ben inmiddels natuurlijk ook iets ouder.

Ik zit er aan te denken om terug te gaan naar de nuvaring, maar dit zal op z'n vroegst na onze vakantie in het buitenland zijn..

2. Nylla

Nylla Fanatiek lid

Mar 20, 2022
    1,403
    1,255
    113
    Female
    Hi :)

Moet zeggen dat ik zelf geen ervaring heb met Trigynon, maar van vriendinnen altijd begrepen heb dat zij bij het starten met de pil een paar kilo’s aankwamen. Dat bleef hooguit bij 3 a 4 kilo en bleef daarna stabiel.
    Zelf ben ik jaren geleden na het starten met de Microgynon juist een paar kilo afgevallen, dus mogelijk is het effect van hormonen op gewicht wel per persoon verschillend. Kan me ook voorstellen dat de samenstelling van de specifieke pil daar mogelijk ook nog effect op heeft..

Share This Page