Mirena voelen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Oermoeder, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oermoeder

Oermoeder Actief lid

24 okt 2011
    321
    0
    16
    Na de geboorte van mijn tweede kindje heb ik de Mirena laten plaatsen. Dat is nu 2,5 jaar geleden.
    Ik voel af en toe (eens in de drie maanden) of die er nog is. Ik voelde meestal gewoon de touwtjes.
    Maar van de week voelde ik de touwtjes en ook een hard stukje bij de ingang van de baarmoedermond. :( Is dat de spiraal? Dat had ik eerder niet gevoeld, toen voelde ik alleen de touwtjes.
    Je zou de spiraal zelf toch niet moeten voelen of wel?

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en anders ga ik morgen wel even langs de huisarts.

2. Maud85

Maud85 Actief lid

14 aug 2011
    343
    0
    16
    Ik kon altijd alleen de touwtjes voelen, zou inderdaad even contact opnemen met de huisarts voor een controle. Weet niet of het spiraaltje nog optimaal functioneert als het niet meer op de goede plek zit.

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Mmm, nee lijkt me niet goed en herken ik ook niet. Je zou alleen de touwtjes moeten voelen. Snel even langs de HA.

Suus

4. Oermoeder

Oermoeder Actief lid

24 okt 2011
    321
    0
    16
    Ja :-s ik ben vrijdagochtend al langs de huisarts geweest.... De mirena zat in de baarmoedermond ipv in de baarmoeder. Een paar dagen daarvoor had ik soort rugweeën en de dag erna gigantische rugpijn en daarna buikkrampen, maar toen verloor ik twee druppels bloed (zoals elke maand begon dat zo, maar het was altijd maar heel weinig door de mirena). Ik dacht dus dat die pijnklachten kwamen door de menstruatie, maar toen ik dus ontdekte dat de touwtjes zo lang waren en dat ik de mirena kon voelen ging ik de volgende dag toch maar even naar de huisarts. Die heeft de mirena eruit gehaald.

Ik heb geen relatie, dus ik kan toch niet zwanger worden! :) Dus eigenlijk vindt ik het wel prima zo.... Even mijn lichaam weer haarzelf laten worden en natuurlijke cycli laten komen.... Ik had de mirena ongeveer 2,5 jaar. Als ik in de toekomst weer een relatie heb dan zie ik dan wel weer welke antionceptie ik ga gebruiken!

5. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    jakkie wat vervelend zeg :( ben toch ook niet meer zo'n fan van de mirena. Het is wel erg handig maar goed geef mij maar even niks haha

Deel Deze Pagina