hey meiden ik heb een vraagje chayenne is 15 maanden ze slaat zich zelf tegen haar hoofd aan of haar hoofd tegen de muur of bank, ik denk dat ze dat doet als ze moe is zou dat kunnen. Als we nee tegen haar zeggen dan gaat ze zich zelf in haar ogen prikken met haar vingers is dit normaal op die leeftijd of moet ik me zorgen maken ze is verder wel heel vrolijk en lief, of zou het er aan kunnen liggen dat ze volop met tanden bezig is al vast bedankt
Dewi doet het hier ook ze is nu 13 maanden. Ik kijk er niet naar om en het wordt gelukkig minder, want als we er iets van zeggen doet ze het juist (aandacht). Ook als ik zeg dat iets niet mag gaat ze op de grond liggen en bonkt haar hoofd (zachtjes) op de vloer en begint nep te huilen. Zo probeerd ze gewoon onze aandacht te trekken, maar we proberen het zoveel mogelijk te negeren.
Jesper slaat eerst ons en als we dan nee zeggen slaat hij zichzelf. Ik denk gewoon een fase, dus proberen we het maar te negeren.
Ik deed dit vroeger ook naar het schijnt, alleen bleek bij mij dat ik ontzettende oorpijn had. Het gaf dan verlichting om mijn hoofd ergens tegen aan te bonken. Misschien toch even in de gaten houden.
Jelle doet het ook wel eens, meestal is het bij hem een teken dat hij moe begint te worden... Sinds een paar dagen loopt hij met vanalles op zijn hoofd te timmeren, van een stukje hout dat bij de kachel ligt tot zijn Nijntje bal.. Ik denk dat het ook een deel ontdekken is hoe iets voelt.