wie herkent dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door meedje, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meedje

meedje Niet meer actief

#1 meedje, 4 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jul 2011
    Hallo dames,
    Al een aantal weken ben ik aan het tobben met ons mannetje van nu ruim 7 weken.
    hij kreeg bv, maar bleef huilen na de voedingen(hij was toen 4 weken) en was heel onrustig. na 2 dagen bijna non-stop gehuild te hebben, hem een fles afgekolfde melk gegeven en 5 minuten na de 'live voeding' dronk hij nog 100cc uit de fles. Ik dacht het euvel gevonden te hebben en ben sindsdien fulltime aan het kolven.
    Echter sliep hij bijna niet meer overdag. 's nachts ging het goed, maar naar mijn idee kwam dit meer omdat hij zo uitgeput was van het overdag bijna niet slapen. En met bijna niet slapen bedoel ik maximaal 45 minuten achter elkaar(1 of 2 keer per dag) en voor de rest 10, 20 of 25 minuten. Gemiddeld is hij nu ruim 10 uur per dag wakker(overdag). Met rust en regelmaat gestart, in eigen bedje slapen en gapen is slapen.
    Dit werkt 10 minuten(zolang de speen erin zit) en dan is het weer brullen.
    Op deze manier ben ik de hele dag met hem bezig. In de 10 minuten dat hij slaapt kan ik net kolven, het eten moet dan maar ergens tussendoor.
    Hij drinkt de ene keer 170, de andere keer 20, 5 minuten slapen, dan 30 en 10 minuten slapen etc. tot hij 150 heeft gehad. Doet ongeveer 25 minuten over 120cc
    Ik weet het niet meer, jullie?

2. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Hmm, ik ben nog niet zo ervaren dus heb ook nog niet veel tips.

Is hij na het eten (als hij genoeg heeft gehad) wel vrolijk verder?
    Of kan het zijn dat hij pijn heeft?? (reflux, allergie oid)
    Ik denk dat je toch zo door moet gaan als wat je al doet. Rust en regelmaat en bij tekenen van vermoeidheid op bed leggen.
    Slaapt hij wel rustig op zich?

Anders proberen om hem tijdens het drinken wakker te houden. Dus eerst drinken en daarna pas laten slapen..

Hopelijk zijn er meerdere moeders met meer (betere) tips

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Misschien is inbakeren een optie. Onze zoontje was ook erg onrustig. Wij hebben toen een puckababy aangeschaft. Wat een uitkomst, we hebben er enorm veel aan gehad. Zijn eerste slaapje erin heeft hij gelijk 3 uren achter elkaar geslapen.

4. meedje

meedje Niet meer actief

Hij is wel vrolijk, maar dat is vaak 5 minuutjes en dan merk je aan hem dat hij ongemakkelijk is.
    Cb denkt aan reflux, morgen wordt ik gebeld hoe we het verder gaan doen, maar wilde het hier ook neerleggen.
    Hij slaapt niet rustig, alleen 'snachts. Ik blijf overdag continu naar boven lopen. langer dan 10 minuten is hij niet 'stil' zelfs dan veel kreunen en jammeren. Na die 10 minuten word het vaak huilen.

Bij de laatste fles krijg ik m niet wakker. Hij is dan zo ontzettend moe.
    Overdag drinkt hij over het algemeen 100 tot 120 cc, wel in 1 keer.

@ jada, heb de puckababy geleend van een collega, hij werd woest, heeft beide armpjes door het hoofdgat weten te krijgen..

Deel Deze Pagina