Spannende tijd voor jou maar ik ga je even geruststellen. Wanneer een embryo wordt ingevroren kan het wat cellen verliezen. Dat maakt niet uit. Na de ontdooiing moeten ze binnen 24 uur opstarten. De een doet dat na 6 uur, de ander na 20 uur. Als ze maar opstarten. Als je een embryo hebt die na 20 uur opstart, loop je praktisch al een dag achter terwijl het gewoon ijzersterke embryo's zijn die het vriezen/dooien en opstarten overleven
Bedankt voor je reactie fijn om te horen. Die van ons zijn op dag 1 ingevroren als bevruchte eicel. Op dag 3 waren ze 8 cellen daarna zijn we 2 gestopt en 2 iets langzamer gegaan hopelijk komt het goed...
Ze zien er heel goed uit. Zeker voor 2 die ingevroren zijn geweest! Die van mij zijn op dag 3 ingevroren als 8 cellig en na ontdooien verder ontwikkeld tot morula en toen is er 1 teruggeplaatst.Daar ben ik nu zwanger van
Oh wat fijn gefeliciteerd super! Ik vraag me alleen af hoe erg is het dat ze dagje of wat uurtjes trager zijn dan "normaal" gesproken.....
Ik ben vorig jaar zwanger geraakt van een 6/7 cellig embryo van B kwaliteit.. Het hoeft allemaal niet zoveel te zeggen! Laat het je niet down maken.. Je hebt er geen vat op! Dikke knuffel en ik duim voor je dat je over twee weken een mooie test in handen hebt
Lieve meiden bedankt allemaal voor jullie lieve woorden en verhalen doet me goed. In eerste instantie ben je down als je hoort dat er van de 4 maar 2 zijn en dan ook nog wat achterlopen, dan denk je meteen nou poging voorbij dit wordt m niet.....na al jullie verhalen ben ik toch wat positieve gestemd. Klonk alleen zo mooi op dag 3 allemaal mooi 8 cellen, daarna 2 gestopt en deze 2 zijn niet gestopt maar trager geworden en waarom geen idee dat zul je nooit weten natuurlijk. Misschien gebeurd het in natuurlijke normale situaties ook weleens in een eileider zeg maar, maar daar kom je natuurlijk nooit achter. Ik hoop dat ze het ik mijn buik fijner vinden dan in een schaaltje met kweekmedium in het lab.
Maar wie zegt dat ze trager zijn of een dag achterlopen dan? Ze zijn ingevroren geweest. Dat is niet binnen een uurtje ontdooid. Het belangrijkste is dat ze na ontdooiing weer verder zijn gaan delen. Dat betekend dat ze geen schade hebben gekregen van het invriezen en ontdooien.
Ze zijn ingevroren als bevruchte eicel dus ze moesten nog gaan delen. Op dag 3 waren er 3 met 8 cellen en 1 met 6 cellen. Later op dag 3 zijn er 2 gestopt en 2 zijn doorgegaan maar iets trager waardoor ze op dag 5 geen blasto waren maar enkel morula. Dus ze zijn naar mijn inziens na dag 3 trager gegaan en in het begin niet
Kwam dit nog tegen met Google net. Not all embryos grow at the same rate. Some will grow faster and be ready for transfer or freezing by Day 5 and some will need another day’s growth to get to an advanced stage. This is a normal growth pattern. Nu zijn die van ons dan niet dagje langer in lab geweest maar teruggezet op dag 5. Vorige keer van zelfde punctie 5 bevruchte eicellen ontdooit en 2 mooie blasto op dag 5 die hebben ze teruggeplaatst waren hele mooie en daarvan ben ik van 1 9.5 week zwanger geweest maar werd een miskraam. Nog 2 andere embryo's hebben ze dag langer aangekeken maar waren de volgende dag gestopt. Icsi 1 hadden we er 5 en ook daarvan op dag 5 waren er geen blasto maar 2 morula en daarvan was ik niet zwanger. Dus erg hoopvol voelde het maandag niet dat er maar enkel weer 2 morula waren op dag 5 en geen mooie blasto. Vandaar dat ze er dan ook voor kozen om ze allebei terug te plaatsen. Misschien moet ik dat langzame groeien en morula op dag 5 idee maar even loslaten. Ik kan er tenslotte toch niks aan veranderen hoe dan ook. Hopelijk blijft er 1 plakken....
Een morula is helemaal prima, ze ontwikkelen en dat is t belangrijkste. Het kan zelfs zo zijn dat als je de tp een paar uur later had gehad ze wel een blasto waren geweest. Een eicel derlt zich niet elke dag op exact hetzelfde moment. Mijn twee kinderen waren op de dag van de terugplaatsing op allebei net een blasto geworden, had ik de tp een paar uur eerder gehad dan waren het nog morula
Bedankt voor je verhaal wat fijn dat je 2 kindeten hebt mogen krijgen. De tp was bij ons maandag om 10 uur dus vrij optijd al. Ze zijn donderdag rond het middaguur ontdooit. Hetgeen te weten dat ze langzamer zijn gaan worden na dag 3 en 2 zijn gestopt dat maakt dat ik dat meeste "eng" vind niet "goed" voelt of zo.... maar dat moet ik maar loslaten. Zaterdagmiddag rond 15 uur kreeg ik mail dat er 3 waren van 8 cellen en 1 van 6 cellen. Hoe ze er die ochtend nog uitzagen weet ik natuurlijk niet misschien waren ze toen ook nog niet 8 cellen zou kunnen
Fragmentatie is volgens mij beweging als ik het goed hebt. Is voor mij alweer een tijdje geleden. Bij mij zijn ze allemaal op dag 4 ingevroren, had 3 of 4 tp gehad. Ik ben 2 keer zwanger geworden van een tp eerste ging fout 2de zit in me buik. Ze ontdooide hier in het ziekenhuis een dag van te voren en volgende dag tp, allemaal gingen ze iets achteruit en daar deelde ze weer verder. De laatste ging anders dus weinig hoop maar die zit in mijn buik. Omdat het weekend was en zaterdag geen plek gingen ze vrijdag ochtend uit de vriezer en die werd dus diezelfde middag terug geplaats. Hij was van 10 cellig naar 8 cellig gegaan en nog niet doorgedeeld omdat er maar een paar uur tussen zat. Ik had daar dus geen vertrouwen in maar toch echt zwanger. Er was in ons groepje ook iemand die zwanger is geworden van een 4 cellig met slechte kwaliteit dus zegt niks. Geef de moed niet op hoe moeilijk het ook is. Volgens mij is bijna iedereen uit het groepje zwanger geworden op 1 of 2 na die zijn nog druk bezig. Hier trouwens een jongen op komst. Ik ga voor je duimen!
Even foto's gezocht van de andere 2 morula zijn in juli 2017 zijn tp op dag 5 die (ook) achterliepen bij tp. Kan iemand zien welke er beter waren? Die van nu? Of die van toen? Weet dat dat niks zegt verder maar krijg van Düsseldorf zo weinig informatie daarover.
De gyneacoloog die ze teruggezet heeft zei dit in de mail. na ontdooiing verliep de ontwikkeling iets trager, maar daarna hebben ze zich zover ontwikkelt dat het IVF-laboratorium heeft besloten dat dit embryo´s zijn die kans maken op een zwangerschap en dus teruggeplaatst kunnen worden. Ik snap dat niet helemaal eigenlijk dat het na ontdooiing trager liep want op dag 3 waren het 3 van 8 cellen dat is dus niet trager. Dat was wel wat later op de middag dus als ze later op zondag morula zijn geworden en de tp op maandag 10 uur was waren ze misschien maandag middag ook blasto geweest in het schaaltje
Ik vi d die van nu er mooier uitzien, fragmentatie zijn kleine uitstupinkjes van cellen, dus eigelijk kapotte cellen, maar die worden vervangen door hele gezonde cellen als ie door deelt geeft niks dus als ze fragmentatie zouden hebben, maar dan had je dat ook wel gehoord bij de tp
Düsseldorf is niet zo van de info over de embryo's hekaas....gewoon onder het mom ze zijn iets trager maar goed genoeg....maar ik ben zo nieuwsgierig wil graag meer info eigenlijk zegt allemaal niks dat weet ik. Ben van zeer hoge kwaliteit blasto ook niet zwanger geworden en van 2 andere mooie wel maar dat werd een miskraam dus tja dat zegt ook zo weinig uiteindelijk. Alleen voor het gevoel is het op zijn minst fijn als ze gewoon op schema lopen zeg maar, dit voelt zo beetje -1 of zo Maar goed alles kan. Goed werk heeft tijd nodig haha