Ik heb bij ml erop aangedrongen dat ik deze week verf op de muren wil hebben. Maar we komen samen niet uit aan de kleur... We hebben een vrij grote kamer en ik wil 1 of 2 muren in zachtgroen hebben en de rest wit. Of 1 muur wat feller groen en de andere drie zachtgroen... Hij zit meer aan felle kleuren te denken... We willen ook een muurschildering op de gekleurde muur, maar ik wil óók de bedjes tegen een gekleurde muur hebben staan. Maar dan gaat het bijna niet; twee bedjes, de commode (liefst in het midden) en ook nog een muurschildering op die muur. Dus dan toch twee muren gekleurd...maar is dat wel leuk? Behang gaat niet want de muur heeft een lichte structuur. Ik heb wat leuke foto's gezien in "show je babykamer topic" maar het is zo lastig door alle reacties die er tussen staan om echt veel ideeën te bekijken. Wie heeft wat ideetjes? Hoe hebben jullie het gedaan? Foto's zou te gek zijn!
Wij hebben ook een grote kamer, met een soort nisjes aan beide kanten. In het ene nisje waar de commode staat heb ik heel licht mint en aan de andere kant met een sjabloon sterretjes in dezelfde kleur. De rest is gewoon wit, de vloer licht grijs.
wij hebben 2 creme muren en 2 muren met behang van upstairs downstairs, creme met een soort chesterfield motief in grijs. super gaaf... De babykamer is nog een grote zooi, maar ik hoop volgende week alles opgeruimd te hebben
wauw dat is een heel erg leuk idee!!! Thnx Dat ik daar dan zelf niet opkom ofzo he... Nu ben ik nog nieuwsgieriger naar een foto haha
haha ik kan me er even geen voorstelling van maken maar misschien kun je nog een foto maken? (Ik kijk wel door de rommel heen hoor haha)
Hoop dat het te zien is.. Ze zijn ongeveer 5 cm groot en totaal zitten er een stuk of 15 op de muur..
Oh echt geweldig Dat is ook de kleur groen die ik zo een beetje in gedachten had! Waar heb je het sjabloon vandaan??
Ik weet niet of je pinterest hebt/kent. Als je hier zoekt op babykamer en een suggestie zoals groen, jongen of iets anders dan krijg je veel inspiratie te zien. Ik zoek meestal ook in het engels, heb je net even wat meer foto's
Die had een vriendin liggen, maar kun je gewoon online bestellen. Ik heb het met een spons gedaan, heeeel weinig verf en was zo klaar..
Hier hebben we ijsblauw gebruikt voor één muur en taupe voor de andere muren. Witte meubels gekozen en plafond is ook wit. Hebben de verf en meubels gekozen vooraleer we het geslacht kenden, zodat het bij beide zou passen. Mijn zusje heeft een slapende baby winnie the pooh op de muur geschilderd. Ondertussen wat roze accessoires toegevoegd maar het subtiel gehouden.
Ik vind mintgroen een hele mooie uniseks kleur! Inderdaad kan je op pinterest heeel veel gave ideeën met foto's vinden
Wij hebben t nu zo gedaan. Net klaar. Kleur komt redelijk over. Het is heel licht mint zoals t ook bovenin lijkt. Plafond is wel wit hoor
@cherie, wat mooi!! Ik ben nu heel benieuwd naar de rest van je babykamer, ik heb ook zo'n mooie brocante commode
We zijn nog niet begonnen aan de babykamer.. maar ik wil op de muren grijs en wit. Voor de grijze de witte meubels. Op de witte een Winny the pooh muursticker. En alle details worden oranje! Dus oranje gordijnen en aankleedkussen. Ws een oranje kleedje op de vloer. Vind ik een erg mooie vrolijke kleur.
Wij hebben de muren en het plafond licht gedaan (kleurcode: Ral 9001) 1 muur hebben we grijs, weet hier de code niet van.
Ohja, wij hebben een witte commode, wit ledikantje en een grijze schommelstoel. Weet nog niet zeker welke kleur ik erbij ga doen, maar wordt denk ik iets van mintgroen ofzo..
Ik heb even geen foto bij de hand, maar dit was onze indeling ongeveer (bij no.2, zal deze keer wel hetzelfde zijn ongeveer): Linkermuur behangen met een lichtkleurig behang, met beige/bruine diertjes er op. Rechtvoor is het raam, muur is behangen met vliesbehang, net als de rechtermuur, en daarna geverfd met bruine verf (niet al te donker, beetje taupe kleurtje). Tegen de linkermuur stond het ledikantje, en een plank aan de muur. Rechtsachterin de hoek stond de kledingkast (kleintje, stond schuin in de hoek), direct rechts om de hoek de commode met een plankje. Daarmee was de kamer ook vol. We hadden nog een leuke deco stok met hangertjes tegen de effen muur rechts hangen, en rechts om het hoekje, half boven de commode, hing een plaat met haar naam, geboortedatum etc. We hadden later wat oudroze details toegevoegd, maar verder was alles taupe-bruin-grijs met wit.