moslima zwemt in boerkini en krijgt een rekening

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Chocolat, 7 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Je hebt het stukje zelf niet goed gelezen denk ik. Ze hebben het hier over een boerka, dat is iets heel anders als een boerkini. De verboden Boerkini is in dit stukje alleen verboden op het strand bij Cannes.
    Hoe meer ik er over na ga denken hoe belachelijker ik het vind. En ik hem totaal niets met geloof..
    Maar dit vind ik echt wel totale onzin.
    Hier in Frankrijk zie je ook veel kinderen met zwemshirts. Mijn 2 zoons hebben er ook 1 een uv T-shirt met halflange mouwen, van zwembad stof;)
    Ideaal tegen verbranden..
    Sommige kinderen zie ik ook lopen met zo'n bijbehorende broek tot aan de knie.
    Zet er een badmuts bij op en je hebt bijna een boerkini;)
    Echt..totale onzin...en naar mijn idee komt dat voor omdat de boerkini gedragen wordt ivm geloof..dus laten we er dan vooral maar eens moeilijk over gaan doen..
    Als een vrouw dat nu prettig vindt om te dragen..wat is het probleem,het is van de juiste stof?!

fanona, Athina, MotherPrincess en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Nou ik begrijp die boete helemaal niet. Waar staat die boete voor dan? De schoonmaakkosten....wat een onzin!
    Hoewel ik het echt belachelijk vind dat men moeilijk doet over een boerkini kan je ook nog mensen vragen te vertrekken ipv deze onzinboete.
    Ik vraag me af waar die op is gebaseerd.

3. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.695
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wie zegt dat dat niet op voorhand is duidelijk gemaakt? Misschien stond het wel in de regels of hing er een bord.

En ja, een boerka is heel wat anders. Dat weet ik. Maar dat geeft wel al aan hoe 'open' dit land is naar buitenlandse mensen. En toen er vorig jaar al een hele rel uitbrak over boerkini's kan je gaan nadenken over of Frankrijk wel de juiste vakantiebestemming is voor je.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nou nou volgensmij is een burkini best wel schoon. Je haren zijn bedekt en je lichaam met eenzelfde stof als een badpak of speedoo.

Dan kan je blijven poetsen want er plassen ook gewoon mensen in een zwembad, dat is pas goor en niet echt zichtbaar.

Er woont ook gewoon een grote moslim populatie in Frankrijk die moeten dan ook maar niet meer in eigen land op vakantie kunnen.

5. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Open? Volgens mij zijn ze in de meeste islamitisch landen ook erg open naar de "niet" gelovige. Als westerse kun je gewoon op vakantie naar egypte, Tunesië, Marokko en met je bikini zo de zee of het zwembad in. Ik ken buiten saudi arabie geen land welke dit verbied.
    Dus zo "open" zijn ze overal n daar blinkt nl. of Frankrijk echt niet uit.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik hoop werkelijk dat je of een grapje maakt of nog niet echt veel van de wereld gezien hebt...

7. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113

Uhhh kwam mijn reactie zo grappig over dan? Ik ben bloedserieus en ik ben in erg veel (islamtische) landen geweest. Dus nee ik maakte geen grapje en ik blijf bij mijn opmerking dat je als niet moslima in bijna alle islamitische landen over de hele wereld kan zwemmen in een bikini.

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #28 amdaa, 9 aug 2017
    Laatst bewerkt: 9 aug 2017
    Van andere kant zaten wij dit jaar in een hotel met veel toeristen uit (geloof ik) China. Ze wilden graag zwemmen, maar deden alles aan om zich te volledig beschermen tegen de zon.

Dus in het water in een soort zwempak/jurk met lange mouwen/ zwembroek tot aan de knie + een vissershoed op. Niemand keek op of zei er iets van.

9. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ze bedoelt ook dat Frankrijk hier niet open in is....je leest haar tekst verkeerd.

Featherr vindt dit leuk.
  10. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.695
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zeg nergens dat het vies is hé?

11. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ik vind het echt overdreven en ik heb niets met boerka's of boerkini's of whatever. Hier zwemmen bijna alle kids met een uv shirt aan tegen de zon. Dan moet dat toch net zo goed verboden worden. En kom op in een privé zwembad... als ik in m'n naakte kont daar in wil zwemmen moet ik dat toch ook zelf weten. Dit is gewoon moslims pesten om het pesten

12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Excuus ik had je per ongeluk gequote zie ik nu. Was gewoon een algemene reactie.

Featherr vindt dit leuk.
  13. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ja ik vind het idioot, maar dat is omdat ik de zwembadregels van frankrijk idioot vind. Als je die accepteert en respecteert dan kun je natuurlijk ook op je blote vingers natellen dat dit ook niet geaccepteerd wordt.

Fransen willen zo min mogelijk kleding het zwembad in. Dat staat los van de stof die aan een zwemshort of speedo vast zit. Zelfs tankinis hebben ze liever niet en liever een bikini als een zwempak, alleen is er geen grond om een zwempak te verbieden en is dat voor een fransman grijs gebied meestal. Ik denk wel eens dat die fransen het gelukkigst zouden zijn als ieder zwembad tot naturistengebied werd uitgeroepen (ja, ik chargeer).
    En dan kun je bedenken dat een boerkini echt volledig aan de verkeerde kant van het spectrum zit voor ze en dus verboden wordt in het zwembad. Los van geloof, als ik met mijn kleding aan het zwembad ingeslrongen was waren ze ook niet blij geweest.

Dan het hele gebeuren van boete, wel of geen waarschuwing vooraf gehad, enzodoor. Ik heb geen idee, ik was er niet bij. Geen idee of de beste huis-eigenaar het een ideale reden vond om een stel islamieten te jennen, of dat hij ze vriendelik gewaarschuwd heeft, een boel gezeik over zich heen kreeg want discriminatie en toen besloot de deur helemaal dicht te gooien en ze een boete te geven. Of iedere situatie daar tussenin....

Huismuisie en merah vinden dit leuk.
  14. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

In Egypte liggen de Italiaanse dames topless te zonnen. Heb er gewoond. In Sharm el Sheikh. Oh dat is wel 15 jaar geleden. Weet niet of het nu nog mag.

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat iets op populaire stranden geduld wordt (om commerciële redenen) zegt niets over de tolerantie van een land of haar bevolking. Meestal mag je op zulke stranden blij zjjn als je de taal niet spreekt en je dus niet kunt verstaan wat er achter de schermen over je gezegd wordt.

16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dat verbod is al lang ter gedraaid door een hogere rechter. En terecht, want daar ging het gewoon over het strand. Verplicht uitkleden op het strand dus, hoe verzinnen ze het??

En trouwens een boerka is toch heel wat anders dan een boerkini?

17. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Wat een onzin zeg!

18. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Wat ik trouwens wel een beetje wrang vind aan de hele discussie. Volgens mij zijn het juist de moderne Moslima's die zich in een boerkini wagen. De wat strengere types vinden een boerkini 'not done', zit te strak en laat teveel van het lichaam zien. En gaan zwemmen tussen zo goed als blote mensen vinden ze al helemaal niet kunnen. Dan komt er dus een soort van emancipatie op gang van Moslima's die denken, de groeten, ik ga lekker zwemmen. En dan krijg je dit gedoe.

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #39 merah, 13 aug 2017
    Laatst bewerkt: 13 aug 2017
    Ik zou willen dat het zo was.

Tenminste... dat is mijn ervaring in verschillende islamitische landen, waar ik heb gewerkt, gereisd en gewoond. Ook kwam ik daar geregeld in toeristen-gebieden waar dames dachten 'gewoon' in korte broek (of nog minder stof) te kunnen lopen. Gelukkig spraken zij de taal niet...
    Zelf heel vaak in broek of lange rok 'gezwommen'
    Maar goed. Misschien zijn er idd ook best landen waar het wel kan en 'echt' geaccepteerd wordt.

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ben ik het wel mee eens. Een orthodoxe moslim zul je denk ik niet snel in een boerkini zien. Ik vind het een positieve stap vooruit, die emancipatie.

Deel Deze Pagina