moslima zwemt in boerkini en krijgt een rekening

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Chocolat, 7 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind het ook heel jammer. Ik heb vorige week ook met mijn burkini in de zee gezwommen samen met mijn kindjes. Enorm genoten tussen andere vrouwen die ook blij waren met hun burkini en vrouwen die in hun bikini van het water genoten. Gelukkig is het hier in Turkije totaal geen onderwerp van gesprek. Verder zou ik echt niet weten waarom je op het strand of in een zwembad geen burkini zou mogen dragen, het is gewoon badpakstof, je beledigt er niemand mee of valt er iemand mee lastig.

Moslima's willen meedoen in de maatschappij, dit verdienen heeft naar mijn idee geen geldige reden behalve uitsluiting.

Jackie87, Chocolat, iMoeder en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Haha mij overkomen in Cairo. In Cairo in korte broek,dom dom dom! Echt de mannen kwamen bij bosjes langs me zitten,ik wil niet weten wat ze van me dachten.

Klopt. De wat strengere gaan echt niet tussen mensen zwemmen en ik vind een boerkini raar omdat er een hoofddoek aanzit maar je wel borsten ziet.

3. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

In welke droomwereld leef jij dan?

4. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik vind het dubbel.....
    Chapeau voor de vrouwen die in burkini zwemmen, een stukje ontwikkeling!!

Chocolat vindt dit leuk.
  5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.760
    113
    Wat bedoel je met een stukje ontwikkeling?

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Huh? Wat is dubbel en hoezo een stukje ontwikkeling? En wat heeft dat stuk over vrouwen in Afghanistan ermee te maken?

7. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Omdat bijna iedereen in Afghanistan moslim is.
    Daar vechten de vrouwen voor het recht van een "naam":(
    In Frankrijk vechten de vrouwen voor het recht van het dragen van een burkini.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Wat is de overeenkomst of connectie dan tussen die 2?

9. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik snap je geloof ik niet. Wat hebben vrouwen in Afganistan te maken met het dragen van een burkini in Frankrijk?
    Kan je die vergelijking beter uitleggen?

10. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik denk dat ze bedoelt dat het verschil is dat de vrouwen in Afghanistan juist af willen van de bedekkende kleding terwijl men hier in het westen moeite doet om het dragen van een burkini te normaliseren.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja aan allebei de kanten een vorm van emancipatie. Al denkt men in het westen het vaak ook beter te weten en zien liever dat vrouwen het bedekken maar achterwege laten.

12. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Vind ik net zo goed respectloos en komt ook niet over dat ze dan gelovig zijn.

13. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Dit! Ik denk ook dat het westen hun normen en waarden willen drukken op andere landen, maar tegelijkertijd zegt mijn (!) eigenwaarde dat een vrouw niet vrijwillig kiest voor bepaalde dingen...

14. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Ja,raar is dat. Vooral als je foto's ziet van Iran in de jaren '70 en nu. Vraag me af of die vrouwen er ook vanaf willen.

15. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Denk dat het uitgangspunt zou moeten zijn dat vrouwen zelf moet kunnen kiezen wat ze dragen. Zonder druk van een man, vriendinnen, wat gebruikelijk is in de familie, wat de mode-industrie bepaald heeft etc. Ik ken genoeg vrouwen (Nederlands) die niet naar het strand gaan omdat ze dan in bikini 'moeten' of die dan gewoon in korte broek en hemdje gaan. Aan de andere kant begrijp ik ook niet zo goed waarom sommige vrouwen enorme hoofddoeken dragen. Maar goed, ik ga er dan niet meteen vanuit dat haar man dat dan wil of zo.

Gewoon niet voor een ander willen bepalen wat die aan kleding moet dragen.

En die Fransen kunnen helemaal de pot op met hun zwembad regels. Denk dat ze inderdaad het liefst nog hebben dat iedereen naakt zwemt. Maar goed, ik heb het sowieso niet zo op Frankrijk. Zou er niet willen wonen.

16. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Aan het strand/in zee ben ik het helemaal met je eens.
    In een (privé)zwembad is het nog altijd aan de eigenaar om er regels aan te verbinden. De enige regel in Frankrijk is doorgaans dat shorts van gewone stof niet zijn toegestaan. Lijkt me logisch daar die eveneens vaak ook buiten het zwembad worden gedragen en er allerlei stof/vuil in blijft hangen. Daarnaast zou in principe alles moeten mogen wat van badpakstof gemaakt is (ook zwemjurkjes boerkinis etc). 'Het liefst hebben dat iedereen naakt zwemt' gaat echt nergens over. In Italië moet men weer bijna overal een badmuts op. Kunnen die ook de pot op?

Mede door bovenstaande denk ik ik dat de zwembadeigenaar in dit geval óf een enorme miskleun heeft gemaakt, óf deed aan moslim pesterij, óf dat er meer aan de hand was dan het artikel doet vermoeden.

Deel Deze Pagina