Inderdaad, zelfs mijn Turkse praktiserende vriendinnen hebben veel problemen met hun familie omdat zij dat gewoon niet kunnen accepteren. Bv. dingen als hun kledingkeuze, dat ze geen TV willen en hun kinderen niet naar een openbare school willen sturen, enz.
Dames, fijn om te zien dat topics die gedeeltelijk over geloof gaan zo respectvol en leerzaam kunnen verlopen. Toch willen we jullie vragen om voorzichtig te zijn zodat dat het topic blijft voldoen aan de regels van Zwangerschapspagina.nl. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl
Mogen jullie ook anticonceptie gebruiken als voor je gevoel je gezin compleet is, of bijvoorbeeld na het trouwen als je nog niet toe bent aan kinderen?
Op die vraag is eigenlijk niet één antwoord. Net zoals er binnen het christendom verschillende meningen zijn m.b.t dit onderwerp is dit bij ons ook zo. Al heb ik wel het idee dat er bijna geen moslims bestaan die op zo'n manier tegen anticonceptie zijn zoals dat binnen bepaalde christelijke stromingen geldt. Ik ken er iig geen één (en wij worden toch wel als "streng"/"orthodox" beschouwd).
Ik heb maar 1 vraag waar ik tot nu toe heel nieuwschierig naar ben. Vooral voor de wat "strengere" moslims. Mogen jullie kinderen straks zelf bepalen of ze meegaan in jullie keuzes? Stel jou zoon/dochter wil varkensvlees eten of je dochter wil geen hoofddoek op. Al geef je ze de basis mee wat nou als ze dit toch anders zien? Of met een niet moslim vrouw/man thuis komen?
Het zal wel moeilijk zijn, maar op een gegeven moment zullen ze toch zelf keuzes gaan maken. Het blijven mn kinderen en blijven welkom.
Mijn man is dus met een niet moslimvrouw thuis gekomen en zijn familie heeft mij.altijd gerespecteerd. Ik pas me voor een deel aan als ikdaar ben en houd rekening met mijn man maar verwacht dat oo van hen terug Maar ik denk dat cultuur daar meer een rol bijspeelt dan echt geloof. Mijn schoonfamilie is niet een enorm praktiserende familie dus ik denk dat dat wel meespeelt.
De situatie is nu eenmaal zo, wij konden nergens een huurhuis krijgen en wel een koophuis, dus hebben we daarvoor gekozen. Ik was toen overigens nog niet bekeerd. Maar we moeten toch ergens wonen. Er is hier in de stad een grote islamitische gemeenschap en zeker de helft ervan heeft een koophuis, tsja....De gevolgen ervan zullen we moeten aanvaarden. Allahu alem.
In Turkije worden zelfs met Offerfeest en Ramadanfeest (bayram) speciale leningen aangeboden met extra lage rente. Echt bizar, om mensen speciaal voor een islamitische feestdag een lening aan te willen smeren. Zo krom.
Ik heb ook een vraag. Mogen moslims en moslimas een tattoo of piercing ? Misschien een hele domme vraag maar ik ben er oprecht benieuwd naar .
Tatoos zijn absoluut verboden. Piercings op bepaalde plekken (oor, neus) mogen wel voor vrouwen maar dan moet ze het buitenshuis wel af doen of bedekken.
Tattoo's en piercings wordt gezien als het verminken van je lichaam. Je mag je lichaam niet verminken met iets wat voor de rest van je leven is. Zoals een henna-tatto wat op natuurlijke basis is en binnen 2 weken weg is mag weer wel. Een tattoo word in je huid gezet met naald idem dito als piercings. In de oren voor meisjes mag wel. (ik heb zelf gaatjes, maar draag al jaren geen oorbellen meer, omdat dit erg pijn doet door de hoofddoek )
Ik heb de topic doorgelezen en wil je bedanken voor al je antwoorden. Je hebt alles zo goed uitgelegd en ik wil je daarom even tussendoor bedanken.
Even terug werd aangegeven dat links onrein, rechts rein islamitisch is, maar volgens mij hebben meer geloven deze opvatting. Mijn (katholieke) moeder mocht niet met links schrijven, want dat was van de duivel. Hindoes eten ook alleen met rechts (is mij ooit geleerd). Ik vraag mij af of het "toebehoort" aan een religie. Staat het echt zo vermeld in de koran?
Zo intressant dit! Nu heb ik zelf een tattoo op mijn arm en een piericng in mijn tong. Als ik mij zou willen bekeren word ik dan geweigerd? Of hoe gaat het dan? Dames, echt lief hoe jullie de tijd zo liefdevol over jullie geloof te praten. De islam is een geloof wat ik altijd bijzonder en liefdevol heb gevonden maar als ik dit lees, zeker.
Nee dan wordt je niet geweigerd . Je begint gewoon met een schone lei en die tattoo kun je nou eenmaal niet eenmaal verwijderen.
Ah, dan komt meteen mijn volgende vraag. Wat is precies de clou van de overleveringen? Naar mijn weten is de koran "het" heilige boek, vergelijkbaar, qua waarde voor gelovigen van die stroming, met de bijbel of de torah. Maar wat zijn precies de overleveringen en welk "gewicht" hebben zij en waarom?