moslimas

Discussie in 'De lounge' gestart door doedie1991, 25 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Logan, mij boeit het niet zoveel. Ik leef mijn leven en wat een ander doet is lekker haar of zijn ding. Ik kan me daar niet druk over maken.

2. AzA

AzA Niet meer actief

Wat een leuk topic! Hier een bekeerde moslima. Kom uit de gereformeerde kant.

Logan, mijn schoonfamilie is totaal niet praktiserend. Ze noemen zich wel moslim. Als ik mensen zie die zich moslim noemen en het met alles niet zo nauw nemen dan word ik dr verdrietig van eigenlijk. Ik begrijp dat er op deze wereld veel verleidingen zijn zoals idd alcohol of gokken etc. Het zijn keuzes die we persoonlijk moeten maken. Ik ga normaal met ze om. En ik vind dat ik niet degene ben die moet oordelen. Dat doet God. Ik hoop en bid dan wel dat ze tot inkeer komen zeg maar. :)

3. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ik heb oprecht veel bijgeleerd! Dank!

4. Logan

Logan Niet meer actief

Mooi Aza. :) Heel liefdevol.

5. Evelien80

Evelien80 Niet meer actief

Hallo,
    Ik ben zelf een geboren moslima.
    Maar ben zelf meer gaan praktiseren sinds 2003.
    In tegenstelling tot de rest van de familie zijn we dus wat ander zusters hebben geschreven soms maar raar.
    Ze zijn ons inmiddels al gewend nu haha.
    Ik lees zelf al ruim 7 jaar mee op zwangerschapspagina.
    Had me alleen nooit aangemeld.
    Naar aanleiding van dit topic toch maar gedaan.
    Ik vind het prachtig dat we wel degelijk respectvol met elkaar kunnen omgaan.
    Hopelijk kunnen we allemaal wat van elkaar leren .
    Liefs

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Wat ik me altijd afvraag is of dames met een hoofddoek het vervelend vinden dan andere vrouwen zonder hoofddoek lopen en dus hun mannen kunnen "verleiden". Ik merk dat ik mezelf daar soms ongemakkelijk bij voel.

En zouden jullie, als je de keuze had, liever in een islamitisch land wonen omdat je daar tussen gelijkgestemden zou wonen?

7. Evelien80

Ik heb daar geen moeite mee.
    Zoals de andere zusters al schreven.
    Iedereen is verantwoordelijk voor zijn daden.
    De "moslim"man moet ook zijn best doen betrekking tot het verleiden.
    Het is niet de bedoeling dat die naar de vrouw blijft staren natuurlijk.

8. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Maar als je dan een gesprek hebt met zo'n man, dan kijkt hij je toch aan in dat gesprek? Of is het dan de bedoeling dat hij naast je heen kijkt? Of helemaal niet met vrouwen een gesprek voert die niet bedekt zijn?

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Hahaha, nee absoluut niet. Ik ben zelfverzekerd genoeg en draag dus thuis ook geen hoofddoek en kleed me anders. Net zoals jij denk ik niet bang bent dat een vrouw met flink decolleté je man zal verleiden.

Tweede vraag, niet perse.

10. Evelien80

@Tara.
    Zoals Umm aangaf niet perse idd.
    Groetjes

11. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Haha, nee daar ben ik niet bang voor:) Maar ik vind het zelf zo tegenstrijdig, dat je jezelf dus bedekt om geen mannen te verleiden (als ik het zo goed zeg), maar dat je dus niet denkt dat dit bij andere vrouwen gebeurt.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Tara, nee daar zit ik niet zo mee. Draag thuis gewoon andere kleren, net als umm zegt. Een moslimman moet ook zijn ogen neerslaan en netjes kleden. Mijn man zou nooit zomaar een praatje met een vrouw maken (of ze nou bedekt is of niet), tenzij hier een noodzaak voor is.

En ja wij willen graag emigreren. We zijn daar ook mee bezig qua voorbereiding treffen.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Het ligt ook wel wat dieper dan dat hoor, ik draag deze kleding niet enkel om geen mannen te verleiden. Het is een daad van aanbidding. Daarbij geef ik er een bepaalde boodschap mee af. Mijn man houdt van mij om deze keuzes, verleiden ed is gewoon zo makkelijk. Als iemand daar niet naar op zoek is zal dat ook niet gebeuren. Dat geldt voor iedereen.

Bovendien is mijn man hier gewoon geboren en getogen en kijkt nergens van op zeg maar haha.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Goed verwoord. Het is idd idd in de eerste plaats een aanbidding. Ik ken wel meisjes met hoofddoek die dit dragen zodat bepaalde types niet over hen gaan roddelen maar dat is natuurlijk een verkeerde intentie.

Mijn man is niet hier geboren/opgevoed maar kijkt hier ook niet van op hoor, in de meeste Arabische landen is het niet veel anders... Bij hem op school vroeger mochten meisjes niet eens een hoofddoek dragen.

15. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik vraag me dat echt al lang af, maar ken niemand waar ik het aan kan vragen. Zo denk ik daar ook wel eens over na als ik een groepje moslima's zie lopen waarvan er een paar een hoofddoek dragen en een paar niet. Of daar dan dingen over gedacht worden door de dames met hoofddoek.

Islah, dus als jouw man bijvoorbeeld zijn kind van school haalt en buiten staat te wachten en een dame naast hem spreekt hem aan over het weer ofzo, dan zal hij niet terug praten? Of straalt hij al iets uit waardoor dames hem niet aanspreken?

16. Islah

Islah Niet meer actief

Meestal wordt hij toch al niet aangesproken haha. Het is al wat als ze niet angstig een grote boog om hem heen maken, lol. Als iemand praat reageert hij wel en de buurvrouw groet hij ook gewoon e.d maar hij zal niet snel iemand uit zichzelf beginnen aan te spreken.

17. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Dat is ook een beetje mijn onzekerheid. Ik wil gewoon iedereen open kunnen benaderen, zonder vooroordelen. Maar door bepaalde kleding en houding word ik toch soms wel tegengehouden. En dan kan ik me daar weer schuldig over voelen.

18. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    zo werd ik ooit, toen ik een jaar of zestien was, door een stel aangesproken (zij in een niqaab, hij in traditionele kleding) op het station. Of ik ook wat gedroogd fruit wilde, haha. Heel gezellig mee zitten eten, mezelf nog verbaasd over hoe die vrouw dat opat met die bedekking, maar die man bleef maar kletsen. Daar stond ik toen echt van te kijken.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Als ik voor mijzelf mag spreken.
    Ik draag geen hijaab, maar ga om met moslima's die zich kleden op verschillende manieren. Natuurlijk vertellen ze mij wel waarom het belangrijk is om een hijaab te dragen. Maar ze respecteren wel mijn keuze hierin. Ik trouwens ook die van hun. .

20. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL

Iedereen verlegd zijn eigen pad, de ene doet het op een andere manier als de ander. De ene loopt 10tallen verschillende wegen af om aan het eind doel te komen, de ander loopt er rechtstreekt naar toe. Wij geven de hoop nooit op, het kan zo zijn dat die mensen over een jaar veel meer doen aan het geloof dan mijzelf. Zo ook met mensen die wel geloven maar niet praktiseren bijvoorbeeld, iedereen voor zijn eigen. Het is niet aan ons om er over te oordelen. Wel wordt gevraagd om mensen op hun fouten te wijzen, als je ziet dat iemand iets doet wat niet mag dan is het goed om die persoon te waarschuwen en te vertellen hoe het wel hoort, meer kan en mag je ook niet doen. Straffen, afkatten, kleineren, buitensluiten endergelijke is absoluut niet aan ons.

Deel Deze Pagina