moslimas

Discussie in 'De lounge' gestart door doedie1991, 25 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jep, hahaha en zo een reactie had ik van binnen ook hoor. Heb die persoon echt even in stilte aangekeken om te meten of het een serieuze vraag was haha. Maar het was een vrouwtje wat een hele nederlandse omgeving heeft, ook op een school gezeten met vrij weinig andere culturen. Dus ergens begreep ik het wel, maarja als je een BEETJE logisch na denkt dat weet je dat je onder de douch en in bed geen hoofddoek aan hoeft te doen maar ach...

2. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Klopt, heb je gelijk in bedankt voor het aanvullen. In mijn schoonfamilie dragen ze zelfs hoofddoek bij hun eigen vader, daar is het aangeleerd en wordt het uit respect gedaan, heeft dus niets te maken met hoe goed gelovig je wel of niet bent. Echt een stukje cultuur wat er in wordt meegenomen.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Maar er zijn bv wel christelijke vrouwen die met hun hoofdbedekking aan slapen, als je je dat bedenkt kan ik zo'n vraag ook wel weer begrijpen.

4. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.517
    229
    63
    Douchen met hoofdbedekking. Lol ik zie het al voor me. En dan he haar wassen euhh. ..

5. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Even voor mij een hele serieuze vraag. Je kunt toch ook trouwen met een vrouw. homoseksualiteit komen in alle lagen en geloven van de bevolking voor, dus ook in jullie geloof. Dan zouden de vrouwen je toch ook niet zonder hoofddoek mogen zien. Of denk ik nu te ver?
    Hoe denkt jullie geloof daar dan over?

6. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Trouwen met het zelfde geslacht is niet toegestaan in de islam

7. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Homosex.ualiteit is verboden binnen de Islam. Wij geloven dat god Adam en Eva heeft geschapen en duidelijk verschillen heeft gemaakt in beiden geslachten. Twee dezelfde geslachten zouden nooit voort kunnen planten. Daarom word het ook nog steeds bestraft in Islamitische landen. Het is gewoon not-done.

(Ik heb zelf een oom die overduidelijk een h.omo is. Hij is heel lief en één van mijn lievelings ooms. Uiteindelijk bepaald ieder zelf wat hij of zij doet.)

8. Hester

Hester Niet meer actief

Dat is mij niet bekend hoor :(

9. Islah

Islah Niet meer actief

Misschien moet je dit eens lezen: Why Do I Wear a Covering? - A Proverbs 31 Wife

In Nederland zijn ook amper (of geen zelfs) vrouwen die dit dragen, dus het zou best kunnen dat dat je niet bekend voorkomt.

10. OemAdam

OemAdam Lid

19 okt 2015
    45
    1
    8
    NULL
    NULL
    Je kan me berichten, ben een bekeerde moslima

11. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Joodse vrouwen dragen ook vaak hoofdbedekking, maar dat is meestal een pruik. Persoonlijk vind ik dat een beetje vreemd, maar in theorie is het natuurlijk een hoofdbedekking (maar ervan uitgaande dat echt haar gebruikt wordt blijft het door God gegeven).

Hoofdbedekking is in een dingetje in de abrahatische religies.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Dat zijn vaak chassidisch joodse vrouwen toch? Modern-orthodoxen dragen gewoon een hoofddoek. Ik vind het ook apart om je haar met haar te bedekken. En dan mag de pruik zelfs hetzelfde eruit zien als je eigen haar, zolang het maar niet je echte eigen haar is...
    Er zijn overigens ook joodse vrouwen die van tot tot teen gesluierd zijn, inclusief gezichtsbedekking.

13. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ga me niet bedekken bij lesbische vrouwen, want dat is niet iets wat de Schepper van ons vraagt... Ook al zullen ze misschien wel gevoelens kunnen hebben, maar dat is dan haar "probleem", ik doe daar toch niks mee. Ik ga mezelf niet extra regels opleggen die onnodig zijn (zoals bedekken in het bijzijn van je eigen vader enz.), de Islam is gemakkelijk en niet moeilijk. Heb het ook wel eens andersom gehad trouwens, dat homo's wel vonden dat ik me niet in hun bijzijn hoefde te bedekken.

14. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Bedankt voor het antwoorden. Erg lief van jullie.

15. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Wa ik me dan afvroeg,jullie doen dus je hoofddoek af als je thuis komt zoals wij een sjaal? Goh, ik dacht dat je smorgens een op(om???) doet, en savonds weer af. Sommige knopen leken me ook te ingewikkeld om steeds op en af te doen??

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als je iedere dag een hoofddoek draagt gaat dat vrij snel. Veel dragen ook een vrij simpele hoofddoek zonder spelden ed, die je gewoon om doet.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Als je 's ochtends de deur uit gaat om te werken en 's avonds terugkomt, dan zou dat in principe kunnen ja. Maar verder dus alleen als je naar buiten gaat.
    En met al die ingewikkelde manieren om een hoofddoek te dragen heb ik ook niet zoveel. Ben er slecht in en ik vind niet dat je er een kunstwerkje van moet maken omdat het dan z'n doel voorbij gaat. Ik draag gewoon iets wat makkelijk aan/uit te doen is, al voorgevormd zodat ik niet eens speldjes ofzo hoef te gebruiken en het alleen over m'n hoofd kan schuiven.

18. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Kan je ook moslim zijn zonder hoofdbedekking dan of is dat echt not done? Heb met 2 zussen gewerkt ooit, de ene hoofdbedekking en kon amper Nederlands en de andere vloeiend Nederlands en geen hoofdbedekking. Die wat Nederlands sprak vertelde dat de man van haar zus die hoofdoek verplicht stelde en dat haar man dat niet deed. Vond dat zo vreemd 2 compleet andere levens en wel zussen en gelovig

19. Islah

Islah Niet meer actief

Ja hoor, er zijn genoeg moslima's die het niet dragen. Heeft niks te maken met wat je man ervan vindt hoor, ik draag mijn bedekking omdat de Schepper dat van me vraagt en niet mijn man. Dus ik geloof ook dat wanneer ik dit niet zou dragen ik iets doe wat de Schepper afkeurt (wat niet per definitie betekent dat iedere bedekte vrouw beter is dan iedere onbedekte vrouw) en dat heeft verder niks te maken met wat mijn man ervan vindt, wij geloven namelijk dat we geschapen zijn om onze Heer te dienen en niet onze echtgenoot.
    De dames in kwestie halen denk ik bepaalde dingen (cultuur/geloof) erg door elkaar en hebben waarschijnlijk weinig kennis.

20. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.025
    113
    Overijssel
    Wat een fijn topic zeg!
    Leuk dat de dames hier op praktische zaken antwoorden geven.

Deel Deze Pagina