moslimas

Discussie in 'De lounge' gestart door doedie1991, 25 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Graag gedaan ! 😘

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mag ook niet.

Maar toch is het beheer wat minder streng de laatste maanden ze grijpen gelukkig minder snel in als een topic netjes blijft lopen mag je wat meer. Gaan we elkaar afkatten ja dan is het zo ( op slot) maar wel minder dan zeg maar een jaar geleden.

Gelukkig maar wel fijner dat er iets meer ( mag);)

3. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb niet gezegd dat het in het geval van een man niet zijn probleem is, maar de vraag ging over lesbische vrouwen, niet over heteromannen. En ik denk wel dat het met mijn bedekte kleding wel moeilijker of bijna onmogelijk is dat mannen mij op zo'n manier aantrekkelijk vinden, maar alles kan natuurlijk. En als ik er genoeg aan heb gedaan om dat te voorkomen (net gedrag en bedekte kleding) en zulke gevoelens zou iemand toch krijgen dan is het idd zijn probleem. Ook mannen moeten zich zedig kleden zoals Juul aangeeft en ook hun ogen neerslaan.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Mijn man kleedt zich inderdaad ook volgens de islamitische voorschriften. Dus geen broeken onder de enkels, geen strakke kleding, geen rood, geen nike enz. Dit levert wel heftige reacties op, vooral als we samen buiten zijn. Niet altijd even leuke helaas maar daar probeer ik me niet iets van aan te trekken.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Maar ja, wanneer gaat een topic over geloof. Als er gevraagd wordt of een hoofddoek broeit in de zomer gaat het m.i niet duidelijk over geloof.

6. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Meisjes, groot compliment voor jullie. Ik ben geen moslima, en ik geloof ook niet in religie maar de manier waarop jullie over de islam praten is heel liefdevol. Mooi om te zien!

Lief ook dat jullie de tijd nemen om alle vragen te beantwoorden

7. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ja, leuk om dit topic te lezen!

8. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93

Wat moet ik me daarbij voorstellen?
    Ik zie regelmatig mannen met strakke shirts veel glitter ed strakke merkspijkerbroek maar dat mag dus niet?

9. Blisskarin

Blisskarin Actief lid

8 feb 2012
    383
    0
    0
    Brabant
    Wat een leuk topic. En wat geven jullie fijn antwoord. Daar kunnen veel mensen in Nederland en de rest van de wereld nog veel van leren.
    Ik heb ook een vraag. Zullen jullie wel om moeten lachen maar ik stel hem toch. :) klopt het dat je als moslim je kind een man uit de koran moet geven. (als christenen officieel ook.) maar dat die niet aangepast mag worden? Dus Muhammed mag heb mo worden enzo?

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Een man of naam? Haha

Niet perse uit de Koran, wel een Islamitisch juiste naam. Namen van profeten of andere belangrijke mensen uit het geloof zijn aangeraden. Afkorten is om deze reden dan een beetje respectloos.

Mamaa6, strakke opvallende kleding hoort idd ook niet bij mannen.

11. Logan

Logan Niet meer actief

Wat een heerlijk topic dit! :)

12. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ze scheren hun hoofd kaal en dragen op hun kale hoofd een pruik.

13. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #73 Selcan, 27 dec 2015
    Laatst bewerkt: 27 dec 2015
    Dat klopt het wordt aangeraden om je kinderen een naam uit de kuran te geven, een islamitische naam dus, dit hoeft dus niet persee de naam van een van de profeten te zijn. Als het maar een naam met een mooie/positieve betekenis is. Overigens wordt er in de kuran letterlijk gezegt "geef je kinderen mooie namen". Dus wij zijn als ouders ook verplicht om te kijken naar de uitspraak van bepaalde namen, we leven in Nederland dus het is mogelijk dat sommige islamitische namen te moeilijk zijn om uit te spreken en verkeerd kunnen klinken waardoor er kinderen gepest kunnen worden, als ouder moet je dit voorkomen. Dit kan ook door de namen af te korten, en in zo een geval is dat wel toegestaan. De kinderen hebben vaak gewoon een volledige naam op hun ID staan, en worden door familie leden ook met de volle naam aangesproken, maar op school bijvoorbeeld gebruiken zij dan de afgekorte naam.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Dat laatste ben ik het niet helemaal mee eens Selcan. Namen hoeven ook niet letterlijk uit de Koran te komen.

15. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat is voor jou de definitie van een "islamitische naam" ? Ik denk dat je het verward met arabische namen, niet alle arabische namen zijn per definitie islamitisch.

16. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zag eens iets over chassidische joden in New York en daar zei een vrouw dat ze het kort knippen maar niet scheren. Zal wel per stroming verschillen dan? Dat was chabad lubavitz.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Tja, verschilt per persoon denk ik. Wat je smaak is, wat je wel/niet staat enz. Mijn man draagt vooral wijde broeken en dan een, wat de meeste Nederlanders tenminste "mannenjurk" zouden noemen. Soms ook een broek met wijdere ietwat lange blouse.
    En nee zoiets is niet toegestaan (maakt verder niet uit of het nou merk is of niet). Thuis zou het wel mogen, net zoals de vrouw mag dragen wat ze thuis wil maar veel broeders dragen liever geen kleding onder de enkels (daar is namelijk een overlevering over) dus dan zouden ze het wel inkorten.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Een Islamitische naam omvat ook namen die belangrijk zijn in de Islam maar niet in de Koran voorkomen.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Precies. Anders zou je geen namen van metgezellen kunnen geven (er komt maar één naam van een metgezel voor in de Koran) en er is sowieso geen bewijs in de Koran of overleveringen dat je per se een naam uit de Koran moet geven. Als dit bewijs er niet is dan kan je dit dus ook niet verplicht stellen.

20. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Wat moet ik verstaan onder "onder de enkels"? Haha ik kan me er echt geen beeld van vormen sorry!

De "jurken" ken ik wel, hoe heet dat eigenlijk?

Deel Deze Pagina