Misschien dat er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben. Wij hebben een huis op het ook een super leuke tweekapper alleen het heeft 1 nadeel er zijn maar 3 slaapkamers en een vide. Nou kunnen we van de zolder een een kamer maken maar dan moeten we wel een dakkapel plaatsten. Als we een dakkapel van 4 meter plaatsen kan er een kamer en een speelhoek gemaakt worden. Nu staat het huis voor een zacht prijsje te koop maar wat kost zo'n dakkapel. Dan heb ik ook een idee of er nog een stukje bouwdepot moet komen naast het eigen geld
Inderdaad ongeveer 1000,- per meter. Afwerking komt er nog bij, dus zou zeker op 6000,- tot 7000,- rekenen.
Wij hebben een dakkapel van 3,75. Waren 10.000 kwijt, alles erop en eraan. Elektrische rolluiken, ingebouwde airco en afwerking in grijs en alles gestuced. We krijgen wel altijd complimenten hoe mooi hij is en ik kan je de airco erin zeker aanraden, zeker bij een dakkapel geen overbodige luxe! Hij kan ook verwarmen, ideaal in winter. Volgens mij was die trouwens al iets van rond de 2000.
Bij ons staat een nieuwe dakkapel ook op het lijstje. Ik zou echt meerdere offertes aanvragen. Als je in dit topic alleen al leest wat een verschillen in kosten. Het valt mij op zich ook nog wel mee als ik het zo lees. Helemaal wat sommige er nog bij hebben.
Wij hebben een groot dakkapel vanwege een heel schuin dak en wij waren 7000 incl afwerking,rolluik en schuifdeuren voor onder het dakkapel.
Wij hebben er zelf één gemaakt van hout. Alles bij elkaar zo'n 300 euro gekost. In 1 weekend gebouwd wel tot de late uurtjes doorgegaan. Super blij mee, past perfect bij ons oude huis. Vorige eigenaar kwam bij de overburen op bezoek en had het gevoel dat hij er al op zat toen hij er woonde haha.
wij hebben in 2014 aan beide kanten een dakkapel erop laten zetten van 3,5 meter breed,rolluiken en afwerking en waren 10.000 kwijt voor 2 dakkapellen. Toen was alleen nog wel t btw tarief laag,dus ik zou gewoon offertes gaan aanvragen dan weet je wat meer. Succes!
Mijn dochter heeft in juni een kunststof dakkapel laten plaatsen van 5.60 lang, 1.75 hoog met 3 draaikiep ramen incl 3 horren voor 6780,- De binnenkant wordt later afgewerkt. Buitenkant is helemaal afgewerkt en onderhoudsvrij.