Waar word jij vrolijk van?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nescio, 31 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Een beetje n.a.v. het 'wat vind je stom-topic', er was iemand die het idee had om een 'wat vind je leuk-topic' te openen. Maar omdat dat er nog niet is, en ik vandaag wel iets heb meegemaakt waar ik gewoon heel blij van ben geworden, open ik hem.:D

Net was ik in de supermarkt. Het was vrij druk dus lange rijen aan de kassa's. Ik ga achter een oudere man staan, ik schat hem midden 70. Onmiddellijk biedt hij aan om me voor te laten gaan. Ik zeg dat het heel lief aangeboden is, maar dat ik het niet erg vind om te wachten. Nee, hij staat erop, hij heeft toch geen haast en ik heb het al zwaar genoeg.

Dus ik voor hem in de rij. Hij verstaat me niet goed en vraagt of ik wel degelijk Nederlands spreek. Ik zeg ja, sterker nog, ik kom uit Nederland. Hij blijkt uit (Belgisch) Limburg te komen. Ik vraag hem hoe hij uit Limburg in het Brusselse terecht is gekomen. Na de oorlog keerde hij terug uit Engeland en leerde zijn vrouw in Brussel kennen. Ze zijn inmiddels 70 jaar getrouwd. Voor ik de rekensom kan maken, zegt hij dat hij al 93 is! En dat ze nog altijd in hun eigen huis wonen. Ik kon het bijna niet geloven.

Het was zo'n prachtige man. Mooie heldere blauwe ogen, een gebruind gezicht, op en top gekleed, en hij leek echt twintig jaar jonger. Ik ben naar huis gereden met een big smile :D

Mop81, Keiblij, dina88 en 29 anderen vinden dit leuk.
  2. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Afgelopen weekend zat ik op het balkon, en de kinderen waren in de speeltuin beneden aan het spelen.
    Ineens hoor ik een hoop gehuil en geruzie, en daar vol overheen mijn dochter roepen: "X, stop met Y te pesten, niemand vind het fijn om gepest te worden!" en ik zag dat ze het gepestte meisje mee nam naar een andere hoek van de speeltuin om daar samen verder te spelen, weg van de pester.
    Toen was ik toch wel even erg trots! Mijn dochter kan vrij dominant zijn, maar ik was wel erg blij dat ze dat inzette om iemand te beschermen.

Keiblij, dina88, Evelien80 en 12 anderen vinden dit leuk.
  3. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    In het algemeen kan ik vrolijk worden van hele kleine (domme) dingen.

Een windvlaag die bladeren laat dansen op de grond, zonnetje wat doorbreekt op het moment dat je naar buiten komt, iemand die fluit terwijl het regent... klinkt misschien heel hippie achtig, maar ik kan daar zo ontzettend van genieten.

Natuurlijk ook van mensen die oprecht het beste met elkaar voorhebben, maar dat zullen veel mensen hebben.

MamaVanVier1985, Nescio en vinorosso vinden dit leuk.
  4. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Van heel veel dingen:) Fluitende vogels in de ochtend, als het zonnetje schijnt, heel veel knuffels en kusjes van mijn zoontje, shoppen, dagje weg met vriendinnen of met mijn gezinnetje, lekker eten, op vakantie gaan,

5. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Leuk topic!

Ik werd blij van mn zoontje net. Moet altijd erg "zeuren" om een kusje haha.
    En nu gaf ie spontaan een hele dikke en zei sssssst niet tegen papa zeggen ;)

Nescio, In your eyes en Silver lining vinden dit leuk.
  6. Silver lining

Silver lining Niet meer actief

Mijn frisse slaapkamer gisteren!
    De eerste zonnestralen op je gezicht in de lente, een lang bad met een boek, een fris glas wijn op een terrasje, mijn kindjes die me knuffelen, mijn man z'n grapjes, de hond die lief komt doen, keihard meezingen met de radio in de auto, uitslapen,...

7. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Dat mijn dochter niet huilde vanochtend op school. Iets wat ze de afgelopen tijd veel deed.

Dat ik zaterdag voor het eerst in 20 jaar weer ga paardrijden. Ook wel spannend hoor.

8. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Wat mooi TS
    Daar zou ik ook een big smile van krijgen!

Ik word vrolijk van de zon! Lekker gespprt en goed in mijn vel zitten en lachen! Veel lachen

9. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    lekker eten, wijntjes drinken in leuk gezelschap, de zon, liefde van onze zoon, familie, goede gesprekken, een goede serie/boek, bllije klanten op mijn werk, bloemen, massages, sommige liedjes, nieuwe kleren, vakantie, een schoon bed, zo kan ik nog wel even doorgaan :rolleyes:

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Leuk, ik word ook helemaal blij van jullie berichten :D

Het gaat echt om de kleine dingen. Daarvan kunnen genieten is zo mooi.

11. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    van mn dieren die me iedere ochtend weer komen begroeten, het in de oogjes wrijven van de kinderen na een heerlijke middag spelen. van een bakje koffie op de bank als ik de kids naar school heb gebracht. Van een schoon bed :D

12. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Als ik de avond vrij ben. Ik geniet ervan om de kindjes lekker in bad te doen, met zn allen een verhaaltje te lezen en ze op bed te leggen. Daarna een lange wandeling met de hond maken en met mijn vriend Netflix kijken met een wijntje erbij.

13. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ik wordt blij van de zomer!

2augustus1992 vindt dit leuk.
  14. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Als mijn zoontje in de ochtend al kletsend en lachend wakker wordt.

15. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Als de kleine slaapt, overdag, ga ik ook even slapen, raam open, zo'n schijnt, windje in mn gezicht. Heerlijk.

16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Van de zon, heerlijk uitwaaien op het strand of zonnen in de tuin.
    De gedachte dat ik bijna op vakantie ga maakt me ook erg vrolijk.

17. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Van mijn hond die geen moment van mn zijde wijkt. En van ons zoontje die er lustig op los schopt in mijn buik.

18. Manque

Manque Niet meer actief

Ik word blij van offertes die enorm meevallen :)

En van yoghurtrozijnen en van de kamperfoelie die volop in bloei staat en van mijn nieuwe horloge en van de avonduren doorbrengen in mijn atelier en en en! Best veel :)

19. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Ik zat ooit stikchagrijnig in de bus.
    Op een gegeven moment kwam er een jongen van een jaar of tien naast mij zitten. Zijn moeder een plek voor mij.
    Er waren nog meer plekken, maar deze jongen wilde persé naast mij zitten.
    Zijn moeder draaide zich om en keek met een heel lieve, rustige glimlach naar ons en vertelde dat ze schoenen hadden gekocht voor hem.
    De jongen bleek verstandelijk beperkt te zijn. Hij legde na een tijdje zijn handje op mijn been en keek mij aan met heel grote lieve onschuldige (maar ook guitige) ogen. Alsof hij wilde zeggen: ik vind jou zo lief, ik ben jouw vriend.
    Zoveel liefde heb ik bijna nog nooit meegemaakt. Het was echt ongelooflijk mooi, ik smolt ter plekke voor dit bijzondere en liefdevolle kind.

Micchan, dina88, klaver85 en 6 anderen vinden dit leuk.
  20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Van de hazen en konijnen die ik momenteel vaak weer zie als ik naar huis fiets van mijn werk.

Van het (mini)knuffelschaapje dat mijn man voor mij gekocht heeft. Ik koop zo goed als nooit iets voor mijzelf, ik zag deze op Texel en vond 'm zo leuk maar had zoiets, misschien koop ik die nog wel later dit weekend (of niet ;)). Toen we die dag in die straat in een restaurant zaten zei hij dat hij even wegging, we hadden geen idee wat hij ging doen. Kwam hij terug met dat schaapje :). Mijn man is nooit zo heel attent dus dit was echt zo lief!

Van het idee dat ik weer 2 cavia's ga kopen. Mijn man wil het eigenlijk niet, maar als ik het echt wil vind hij het waarschijnlijk wel prima :). Nog even wachten tot na de zomer.

Deel Deze Pagina