Ik begrijp wel dat je het wilt 'bewaren' voor de 'ware'! Maar heb je dan nooit de aantrekkingskracht gehad, voordat je ging trouwen? Ik heb vanaf mijn 16e tot mijn 20e een relatie gehad, hier was overigens helemaal geen sprake van een 'klik' in bed. Maar die was er later wel met iemand anders. Er was 'iets bijzonders'. Al met al ben ik met iemand anders getrouwd. Ik kan overigens niet begrijpen dat je zomaar met iemand die je misschien amper kent, het bed in duikt, puur voor de lust. Maar ieder zijn ding natuurlijk. Ik voel me daar in ieder geval niet prettig bij.
Man en ik hebben bijna 4 jaar verkering gehad voor we trouwden. En natuurlijk heb je wel die aantrekkingskracht. En het was ook niet altijd makkelijk. Maar we hadden samen afgesproken om het te bewaren voor het huwelijk en het er ook over gehad hoe we dat gingen doen. Bijvoorbeeld niet de grenzen opzoeken, want die ga je zo over.
Het gaat 'm wel over meer dingen dan "geen s.x tot je trouwt", want dat is op zich wel een nobel idee waar ik eigenlijk ook wel wat belang aan hecht. Het gaat 'm ook over het feit dat er bij de vrouw ook niks mag IN zijn geweest. Geen tampons, geen vingers... en dat het maagdenvlies dus intact blijft (als er dat al is). Hun redenering is (voor zover ik dat goed heb begrepen): als je er zelf dingen instopt, dan is de man niet meer de eerste en is het moment ook veel minder uniek.
Je laatste stukje klopt niet. Misschien is dit cultuur maar geen geloof. betreft tampons, ik denk dat dat een keuze is, er staat (zover ik weet) nergens beschreven dat een tampon niet mag. Zelfbevrediging mag een vrouw, maar ook een man niet.. dus het gaat er niet om dat "je er zelf dingen in stopt" dat heeft hele andere redenen.
Dat is meer cultureel bepaald, heeft niets te maken met religie. Ik heb genoeg islamitische vriendinnen die gewoon tampons gebruiken.
Natuurlijk is die aantrekkingskracht er wel, anders klopt je relatie sowieso niet. Voor een goede liefdesrelatie is dat wel nodig. Maar er dan ook aan toegeven is wat anders. Wij hebben er veel over gepraat en gebeden natuurlijk en dan is het echt heel mooi om dat te bewaren tot in het huwelijk.
Inderdaad, zonder aantrekking zou het geen goede relatie zijn. Het is natuurlijk niet altijd makkelijk geweest, maar des te mooier is het als je eenmaal getrouwd bent
Maar je moet dus altijd trouwen, anders gebeurt en dus niks. Jammer dan voor degenen die nooit de ware vinden? Of die niet willen trouwen? Blijf je dan je hele leven maagd?
Tja dat is een keus die ieder voor zich maak. Niet iedere moslim houd zich aan alle regels, maar in principe zonder het huwelijk geen gemeenschap.
Ikzelf ben ook Christen en als maagd het huwelijk ingegaan... Vind dat juist wel een hele mooie gedachte!
Ik heb er helemaal geen probleem mee dat mensen om welke reden dan ook kiezen om te wachten tot het huwelijk. Dit is een persoonlijke keuze, waar ze in mijn ogen niemand kwaad mee doen. Waar ik wel moeite mee heb is 1) als het gebaseerd is op misinformatie, 2) woorden niet stroken met daden en dus eigenlijk aan anderen iets moralistisch wordt opgelegd wat zelf niet wordt toegepast. 1) Ik werk in een sector met heel veel culturele diversiteit. Ik had onlangs opleiding van een gerenomeerd expertisecentrum rond seksuele gezondheid en ze waren heel formeel: het maagdenvlies is een mythe. Medisch gezien wordt aangetoond dat dit er niet is. 2) Ditzelfde expertisecentrum kreeg heel vaak te maken met aanvragen voor 'maagdenvliesreconstructies'. Want: je raadt het al: deze meisjes hebben wel ergens gemeenschap gehad en staan op het punt om te trouwen en willen niet dat er iemand zou denken dat ze geen maagd is. Ik heb ook heel wat moslim collega's en ik heb van hen ook al verhalen gehoord waarbij koppels voor het huwelijk anale sex hebben, om op die manier nog 'maagd' te blijven tot het huwelijk... Ook hier heb ik geen oordeel over, iedereen doet wat ie wil, maar ik vind het wel jammer dat er zo veel taboe en hypocrisie rond heerst...
Ieder z'n ding. Wat ik me af vraag. Wat doe je als iemand in de huwelijksnacht ontzettend slecht in bed blijkt te zijn? Dat kan natuurlijk. Dat er totaal geen klik is of iemand alleen met zichzelf bezig is. Of een heel klein pikkie heeft (kan hij natuurlijk niks aan doen maar is echt wel belangrijkvoor het plezier) Dan zit je de rest van je leven met de gebakken peren? Soms kun je er wel wat aan veranderen maar soms werkt het gewoon echt niet samen in bed toch
Hoezo de rest van je leven? Als het echt niet te overzien is voor je en je verdere leven kan je nog altijd scheiden.
Tja, niet voor iedereen is seks het allerbelangrijkst in het leven en de relatie. Het zou voor mij geen reden zijn om te scheiden om iets banaals als de maat van het geslachtsdeel. Daarnaast kan je partner door een ongeluk of door zijn leeftijd op latere leeftijd, ook minder potent worden of het zelfs helemaal niet meer kunnen, denk aan een cva bijv. Zou dat dan een reden zijn om te scheiden, alleen omdat he dan geen seks meer zou kunnen hebben met je man? Voor mij niet.
Sorry, maar hier moet ik toch even op reageren. Volgens mij heb je niet goed opgelet, want je haalt wat dingen door elkaar. Het maagdenvlies (hymen) bestaat wél. Wat een beetje fout is, is de benaming "vlies", omdat het bij de meeste vrouwen helemaal geen vlies is. Eerder een opstaand richeltje of randje. Het "maagdenVLIES" is dus bij veel dames een verkeerde benaming, maar het "hymen" niet. Dat bestaat medisch gezien wel degelijk. Hoe dik/stuk/groot dat randje is, verschilt van persoon tot persoon. Bij de meesten is het al wat ingescheurd vóór ze voor het eerst naar bed gaan, maar bij sommigen is het richeltje wat steviger en zitten er meer bloedvaten in. Sterker nog, er zijn dames bij wie het richeltje helemaal dicht is, die hebben dus wél een vlies, en dat is in de medische wereld zelfs een bekende aandoening. Bloed van de menstruatie kan dan niet weg, en er moet dan een gaatje gemaakt worden in het hymen. Ik wou dit toch even rechtzetten, want botweg beweren dat het maagdenvlies niet bestaat, is een klap voor iedereen die er wél last van heeft. Zie onder andere https://www.obgynecologistnyc.com/procedures/hymenectomy/
Dat laatste snap ik maar dan ben je al lang samen en hou je van elkaar. Ik ben een keer met iemand naar bed geweest met een mini en ik vond er echt niks aan. Seks is voor mij niet het allerbelangrijkste maar zeker wel belangrijk.
De gedachte bij trouwen is toch echt voor de rest van je leven. Natuurlijk kan het anders lopen maar je gaat toch voor eeuwige trouw.
Is het niet zo dat de meeste gelovigen ook al lang samen zijn voordat ze gaan trouwen? Las hier over iemand die na 4 jaar relatie ging trouwen. Ik ken een islamitisch stel dat ook al jaren samen was voordat ze gingen trouwen. Mag hopen dat je dan ook al genoeg van elkaar houdt om niet af te knappen op slechte seks Ik ben zelf niet gelovig maar vond het wel belangrijk om alleen seks te hebben met iemand met wie ik misschien wel voor lanh of zelfs voor altijd samen zou zijn. Dat is gelukt, heb alleen met mijn man seks gehad en we zijn inmiddels 18 jaar samen . Wel seks voor het huwelijk gehad want onze 2 kinderen waren onze bruidsmeisjes