Mosselen gekookt!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door kleineabels, 30 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleineabels

kleineabels Nieuw lid

30 jul 2008
    4
    0
    0
    nieuweschans
    hopelijk hebben jullie goed nieuws
    mag je deze nu wel of niet eten want volgens mij zijn hier nogal wat meningen over.

en het kwijl komt me totaal me mond uit als ik ze zie, ruik of er maar aan denk.

De een zegt wel de ander niet.

Vroeger mocht je ze niet tegenwoordig dus wil wel volgens diverse vrienden/kennissen.
    Wat is het nou

mag je die dingen nu eten of nie? :(

2. Hummel

Hummel Niet meer actief

Hoi Kleinabels,

Volgensmij mag je gewoon mosselen eten hoor. Ze staan in ieder geval niet in de lijst van het voedingscentrum dat je ze niet hebben mag.
    http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGez ... assen+met/

Alleen moet je er goed voor zorgen dat alle dode en kapotte mosselen er tussenuit gehaald worden.
    Volgensmij zijn dit de open mosselen voor het koken en de gesloten mosselen na het koken.
    (Als ik het mis heb, dan moet je mij maar verbeteren hoor!)

Liefs Hummel.

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Gewoon lekker eten en even extra oppassen voor bedorven mosselen! Eet smakelijk.

Als je inderdaad het lijstje van het voedingscentrum hanteert, zit je altijd goed!

4. Niet meer actief

Mosselen zijn veilig ja... ook omdat ze gekookt zijn!
    Idd wel erg goed uitkijken met de dode en kapotte mosselen... deze moet je wel echt wegdoen!

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    die krijg je toch niet open dus dat scheelt. :) ;)

6. Hummel

Hummel Niet meer actief

@sniffy, ja dat klopt idd.
    Had er niet zo snel bij stilgestaan. :oops: ;)

liefs Hummel.

7. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Wel even de mosselen voor je ze in je mond stopt controleren op minikrabbetjes! Daar kun je nl ziek van worden, weet niet of dat schadelijk is voor het kindje. Maar die krabbetjes zitten soms in de mossel, bij het gerafelde (mondje) of aan de zijkant, dus echt in de mossel zelf en niet in de schelp.

8. kleineabels

kleineabels Nieuw lid

30 jul 2008
    4
    0
    0
    nieuweschans
    ok dank je nah kon vandaag nog terecht bij gyneacoloog.
    en je mag ze idd eten bedankt voor jullie reacties.

(de verdere feiten van mossel met krabbetje en hoe koken en alles wist ik al maar maakt niet uit dat kan weer andere zwangeren onder ons goede info gegeven hebben.)

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Dat zeiden mijn opa en oma ook dat je daarvan ziek wordt. Maar... zo'n krabbetje komt toch niet in een gezonde mossel lijkt me... En als ie dat al doet wordt een mossel toch ziek dus blijft zijn schelpje dicht? En mensen eten toch ook gewoon krab zonder er ziek van te worden?

Vond het zelf altijd een wonderlijk verhaal, maar dat weerhield mijn vader er idd niet van elke mossel helemaal uit de vlozen voor ie er ook maar aan dacht hem eventueel op te eten :-s

10. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Lekker joh mosselen alleen wel even opletten met dichte mossels .
    En naar de ui kijken vaak zie je daaraan als ze grijs of zwart uitslaan dat de mosselen niet meer goed zijn.

Smakelijk

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Idd altijd ui bij de mosselen doen met koken en als die verkleurd (richting zwart) dan zit er iig een mossel bij niet goed is. Dan kun je de hele pan weggooien!

Deel Deze Pagina