CMV- virus

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sharon20, 31 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Beste allen,

ik kreeg zonet een telefoontje van mijn moeder die mij vertelde dat een tante van mij het CMV-virus heeft. (dit heeft ze opgelopen door een niertransplantatie) ze kwamen erachter dat ze het virus had na enkele bloedtests. de dokter had haar gezegd dat ze vooral niet in contact mocht komen met zwangere vrouwen... helaas is dat nu te laat want ze kwamen er pas achter 2 maanden na de transplatie. in die tijd heb ik haar 2x gezien. het is bij ons niet de gewoonte om mensen te kussen ofzo en heb haar verder ook niet aangeraakt ofzo. alleen tegenover haar gezeten (ruim 2meter tussen, op het terras) hoe groot is de kans dat ik nu het virus heb?

2. Rooos

Rooos Actief lid

20 mrt 2008
    149
    0
    0
    Vries
    Volgens mij wordt het virus met name overgebracht door lichaamsvloeistoffen (bloed, speeksel, tranen etc). Zie google
    Dus ik denk dat de kans erg klein is, maar als ik jou was zou ik voor de zekerheid even overleggen met je ha of vk.

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    De kans is groot dat je zelf al eens besmet bent geweest met CMV als kind zijnde. Volgens mij is juist de 1e besmetting het meest risicovol.

Anders bel je je VK toch even? Die kan je er vast meer over vertellen en je adviezen geven

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi,

heb zonet even mijn gyneacoloog gebeld, deze zei dat het vooral gevaarlijk was in het eerste trimester omdat dan de hersenontwikkeling plaatsvindt. voor de zekerheid meot ik maandag even bloed laten prikken.
    toen ik 9 weken zwanger was hebben ze ook bloed afgenomen en dit op vanalles en nog wat getest... ook op cmv en uit dit formulier blijkt dat ik geen antistoffen heb en dat het dus waarschijnlijk de eerste x is dat ik de ziekte heb (als ik ze al heb) maandag weten we meer...

nu ben ik alleen vergeten te vragen wat de risico's zijn als ik de ziekte wel zou hebben. zou dit nog schadelijk zijn voor mijn kindje?

Deel Deze Pagina