Pfff.. Ik moet echt even mijn verhaal kwijt hoor. Heb er amper van geslapen. We waren gister op visite bij mijn zwager en schoonzus, en toen we terug reden vroeg mijn man of er soms vorige keer wat gebeurd was. Mijn zwager had tegen hem gezegd dat toen ze de vorige keer bij ons op visite waren hun zoontje (6 maanden) bijna van de bank was gegleden en dat schoonzus net op tijd was. Dit zou dus mijn schuld zijn.. Mijn mannetje had al zoiets van, het zal allemaal wel mee vallen. Liza is super voorzichting met neefje, en ik denk dat het de hormonen van jou vrouw zijn. (pfff. maar goed dat de vrouwen dit niet gehoord hebben. ) In ieder geval heb ik me helemaal suf gepeinsd, en ik heb echt geen idee. Ik kan me echt niet een moment terughalen waarvan ik denk, toen had ik hem bij mij en toen viel hij bijna. (zelfs na een hele nacht denken nog niet).. In ieder geval waren we daar dus gister toen schoonzus even de was van boven ging halen en zoonlief in de box had gelegd. Ik zou even opletten, en zoonlief spuugde wat melk uit. (hij had net voeding gehad) netjes een doekje gepakt, alles opgeruimd, niks aan de hand. (hij spuugt altijd) Pfff. Schoonzus beneden, ik vertel dat, blijkt dat als neefje op zijn buik gaat liggen na de voeding dat altijd gebeurd. Drie keer raden wie er weer op aangekeken wordt. Pfff.. HOE MOET IK DAT NOU WETEN! Als ze dat nu gewoon even zegt, dan kan ik dat in de gaten houden. Pfffff.... Wat meot ik hier nou mee.Ik heb al heel wat moeders mee gemaakt, maar dit slaat echt alles. Iedere keer is er wel iets.. Ik hoef neefje niet meer op schoot hoor..
Maak je niet te druk joh. Het is hun kind en dus ligt de verantwoordelijkheid bij hun als ouders en niet bij jou, ook al waren ze bij jou. Bovendien vind ik dat als jij zogenaamd iets fout hebt gedaan, je schoonzus je daar best zelf op aan kan spreken, i.p.v een ander dat door te laten geven. Waarom bel je haar niet op en vraag je ernaar? dan laat haar maar vertellen waar ze zich zo druk om maakt.
Lekker laten varen... Ze spoort niet! (Of heb je telephatische talenten die je ons nog niet verteld had waardoor je had kunnen weten dat het op zijn buik liggen 'problemen' kan veroorzaken.)
O, ik heb ook zo'n schoonzus. Je moet jet er niets van aantrekken, maar dat is soms best moeilijk. We waren er laatst op de verjaardag van mijn neefje. Hij had een cadeautje van fisher price gekregen waar hij mee wilde spelen en dat zit altijd goed vast. Dus ik ging dit even voor hem openmaken. Inmiddels kwam er thee voor mij, maar omdat ik mijn handen vol had werd dit op tafel gezet voor mij. Komt mijn schoonzus helemaal in de stress aan "van wie is deze thee"? want die thee stond niet ver genoeg op tafel. Ze zag dat ik mijn handen vol had, maar ze kijkt mij er op aan. Of die keer dat ik bij mijn schoonouders op visite was toen zij er ook waren. Er was nog 1 plek op de bank vrij, naast mijn schoonvader en mijn neefje zat bij hem op schoot. Nou ben ik helemaal niet het type dat direct op kinderen afstormt, dus ik ging gewoon zitten en liet mijn neefje (die ik weinig zie, hij was nog geen 1 jaar) even aan mijn aanwezigheid wennen zonder veel aandacht aan hem te geven. Ik zat wel even met mijn schoonvader te praten. Begint mijn neefje te huilen, heb ik het gedaan. Want volgens mijn schoonzus kan mijn neefje niet tegen vreemden (leuk, zijn tante is een vreemde) en ik moet niet direct op hem springen en hem aandacht geven. Nou ja... Zucht, dat soort mensen blijven er toch in de wereld, jammer dat het net mijn schoonzus moet zijn.
ik zou er toch zeker wat van zeggen. Hoe kan jij dat nou weten dat hij spuugt als hij op zijn buikje ligt?!?! en als ze niet gewoon kan reageren zou ik, als ik in jou schoenen zou staan, gewoon niet meer op hem letten als ze het vraagt. kan je ook niet de schuld krijgen.
Wazig hoor! Trek je er niks van aan! En ik zou ook idd de volgende keer gewoon es erover hebben met haar! Je doet echt niks verkeerd!
hmm vast het eerste kindje... hopelijk went ze nog wel aan het idee *grin* lijkt me erg moeilijk in het begin om niet HEEEEEEl voorzichtig te doen maarja... je zal een klein beetje vertrouwen ind e wereld moeten hebben.. en wat je niet zegt.. tja dat weet een ander niet kun je dus ook niet een ander op aan kijken. dat zou even mooi worden....
Bedankt voor alle reacties hoor meiden! Ik voelde me al zooooo stom.. Begon me er al helemaal rot over te voelen. Het is idd haar 1e. Denk dat ik het deze keer nog maar op zijn beloop laat. Volgende keer zeg ik er maar wel wat van..
mja er iets van zeggen moet kunnen toch en met beetje mazzel komt het dan wel gewoon goed *grin* ze zal toch een keer uitgepaniekt zijn? i mean.. ze kan moeilijk de rest van dr leven continu om het kind heen hangen om het te beschermen *grinnik* hoop aleen voor jou dat het niet nog 10 jaar duurt voordat ze dat beseft *grinnik*
helemaal mee eens, en als ze zo moeilijk blijft doen, heeft zij straks een probleem, dan wil niemand maar op haar kind letten want niemand heeft zin in gemopper terwijl er niks aan de hand is. want als ze het bij jou doet, zal ze het vast ook bij andere doen. komt op voor jezelf hoor!