Woning urgentie bij zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jupke, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jupke

jupke Niet meer actief

Hoi meiden,

Even een vraagje. "Hoop" dat jullie ervaring hebben die jullie met mij kunnen delen.

Ik woon samen met mijn man in een hele kleine woning. We hebben 2 kinderen en maar 2 slaapkamers. Ons zoontje van 5 slaapt bij ons op de kamer en onze dochter heeft haar eigen kamertje.

Nu wilde we al langer verhuizen maar door omstandigheden kwam het er niet van.

Nu ben ik onverwacht zwanger geraakt. Ongeveer 7 weken nu.

Denken jullie dat ik in aanmerking kom voor urgentie? Als ik het opzoek lijkt het van niet. Maar een baby in dit huis is ook geen optie.

Hebben jullie enig idee of adviezen?

Groetjes jupke

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Nee je krijgt geen urgentie.
    Te klein (of te groot) wonen is je eigen probleem zo gezegd.
    Tenminste, in de meeste gemeentes.

Hier ook, straks slapen we met 4 mensen op 1 kamer. Komt best goed, en dan over een tijdje hopelijk verhuizen.

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik denk het eerlijk gezegd niet. In aanmerking komen voor urgentie is ontzettend moeilijk. Maar om het zeker te weten zou ik gewoon even bellen.

Qua alternatief voor nu; kunnen je zoontje en dochtertje niet een kamertje delen tot jullie een huisje hebben? Staan jullie (nog) ingeschreven bij de woningbouw?

4. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Nee hier doen ze daar niet aan. Vroeger wel, maar toen waren er bijna geen wachtlijsten (lees 25 jr terug haha). Nu is t je eigen "probleem";)

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

In de Randstad/grote steden eigenlijk absoluut niet. Dat kun je vrijwel direct vergeten. Wij slapen met 3 personen en 3 katten op 30m2 en worden ook ramgek. Maar ik gun het je van harte, dus je kunt het proberen bij de kleinere gemeentes. Vaak knijpen ze daar wel een oogje dicht; maar daar ben je ook veel sneller aan de beurt, dus daar is urgentie soms niet eens nodig.

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    In de meeste regio's is dit geen reden voor urgentie. Je hebt immers een dak boven je hoofd. Gaan jullie wel ingeschreven? Dan zou ik gewoon reageren op woningen.

Mijn man en ik staan bij meerdere woningbouws ingeschreven, just in case! We zijn niet van plan te verhuizen, maar je weet nooit hoe het leven loopt.

7. jupke

jupke Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.

Ik was al bang voor het antwoord.

We staan gelukkig al een poosje ingeschreven bij de woningbouw ja. Dat geeft wel wat ruimte.

Zoon en dochter op 1 kamer is geen optie. De 2 bedjes op die kamer paar gewoonweg niet.

De enige optie die we straks dan hebben is de baby in de woonkamer plaatsen

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    nope. absoluut niet. je hebt een dak boven je hoofd en zwangerschap geeft geen urgentie. daar werd iets teveel misbruik van gemaakt.
    tegenwoordig moet je half dood liggen voordat je urgentie krijgt.

zit niks anders op dan kijken naar een andere indeling van je woning. waarom dochtertje en zoontje niet bij elkaar op de kamer?
    jullie een klein kamertje nemen en kinderen samen op de grote?
    jullie een slaapbank in de woonkamer zodat je een extra kamer hebt voor de kinderen?

9. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    En een soort stapel bed? Weet niet hoe oud ze zijn maar je heb stapelbedden met ledikantjes

10. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Is een stapelbed voor zoon en dochter een optie? En dan de baby bij jullie op de kamer?

11. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Nope dit zal niet gaan lukken.
    Echt urgent vind ik het peroonslijk ook niet maar dat is mijn mening ;) eerder een 'luxe'probleem.
    Urgentie is vooral voor degene die geen dak boven hebt hoofd hebben

12. jupke

jupke Niet meer actief

Een stapelbed zou een optie zijn ja. Stom genoeg niet aan gedacht. Dan zou het onderste wel afgeschermd moeten zijn aangezien ons dochtertje 1 is. Maar dat lijkt me geen probleem.

Dochter slaapt wel erg licht en wordt overal wakker van. Maar daar went ze wel aan.

13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.242
    11.820
    113
    Precies. Nou zie je, de eerste nood al opgelost.
    Of je doet je dochter met de baby in een babystapelbed.
    https://www.google.nl/search?q=baby+stapelbed&rlz=1C1CHWA_nlNL612NL612&espv=2&biw=1920&bih=947&tbm=isch&imgil=1nf_gMTnpxRLBM%253A%253ByTvuf_evwPERGM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwebshop.kinderkamercompany.nl%25252FStapelbed-ledikant-easygrow-wit&source=iu&pf=m&fir=1nf_gMTnpxRLBM%253A%252CyTvuf_evwPERGM%252C_&usg=__M5icpsZ7jQOGvGGDUsUN4tFrzl0%3D&ved=0CCwQyjdqFQoTCLeup9XhycYCFUE-FAodASUGsg&ei=qCmcVbe6KMH8UIHKmJAL#imgrc=1nf_gMTnpxRLBM%3A&usg=__M5icpsZ7jQOGvGGDUsUN4tFrzl0%3D
    Ze staan zelfs op marktplaats zie ik. :)

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Misschien kunnen jullie eens proberen bij de particuliere woningbouw/-verhuur?

15. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Hoe oud zijn jullie kids?

Is het mogelijk een stapelbed neer te zetten?

Edit: ik kom als mosterd na de maaltijd zie ik :):D

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee. Urgentie lijkt me uitgesloten. Een collega'tje van mij heeft in een vergelijkbare situatie gezeten. Piepkleine woning, twee slaapkamertjes. Ze hadden al een dochter en kregen.... Een tweeling!
    Maar zo lang je onderdak hebt moet je gewoon creatief zijn. Urgentie krijg je niet.

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Misschien woningruil een optie? Kunt altijd proberen toch

18. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Mijn man heeft een hoogslaper gemaakt voor dochter, baby komt eronder. Gordijnen eromheen, super leuk. Creatief denken :)
    Zo hebben we ook een cosleeper voor s'nachts, zelf gemaakt met poten die eronder uit kunnen, anders kunnen we overdag niet naar buiten.

Het is behelpen, maar tot nu toe is er voor alles een oplossing gevonden.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Inderdaad...een hoogslaper en dan daar een peuterbedje onder

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Vergeet het maar, is ook logisch natuurlijk want niet urgent. 😏 Gewoon creatief zijn.

Deel Deze Pagina